Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Station met verhoogd spoor

Gestart door Cord, 15 augustus 2017, 15:57:51 PM

Cord

Citaat van: SuSke op 15 maart 2018, 16:10:41 PM
Je gaat er toch voor zorgen dat de gebouwen in de grond zitten en niet op de stoep staan  ;) ;)
Nou Frans, het staat voor de beeldvorming voorlopig nog los bovenop elkaar gezet. En dan zie je natuurlijk een storende kier. Als ik de contouren van de bebouwing moet gaan uitsnijden in het trottoir dan heb ik meer werk dan dat ik het spul er gewoon op plak. Bovendien heb ik daar kok geen rekening mee gehouden. Dan had ik bijvoorbeeld de onderste trede van de trap hoger moeten maken


Mijn stationsgebouw is ook bovenop het trottoir gelijmd en daar zie ik geen kier meer.  ;)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

SuSke

als de kier maar weg is, dan is het optisch hetzelfde.  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Cord

Dat van die kier gaat wel lukken denk ik.



Tussendoor ben ik even aan het verzinnen welke invulling ik ga geven aan de winkelruimte links naast het pand met de erker. Het is niet zo'n gek breed pand dus is de ruimte wat beperkt.
Aanvankelijk dacht ik me er gemakkelijk vanaf te maken door er een soort kunsthandel van te maken. Ik hoef dan alleen een etalage te maken met wat stoffige kunstwerken en de rest van het interieur kan ik laten voor wat het is.


Schilderijen genoeg maar wie zit daarop te wachten?
Dus heb ik toch maar gekozen voor een min of meer compleet interieur.


Ik heb nog wel wat liggen aan inrichting, dus ben ik daarmee maar vast aan de slag gegaan.


De originele versie van deze kast was wat te breed, die klok kan mooi ergens op een schoorsteenmantel en de muur heb vast voorzien van een paneeldeur.
Het is een begin.

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Kitbashing gecombineerd met scratchbuilding - ferm  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

en Wim blijft het gewoon doen.  8) 8)

knap werk
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Cord

Dank heren!
Citaat van: Gerolf op 19 maart 2018, 00:10:35 AM
Kitbashing gecombineerd met scratchbuilding - ferm  8)
Maar ik denk dat het in dit geval toch scratchbuilding gaat worden, want ik ben nog even bezig geweest om wat zaken anders te organiseren.


Dit is best wel een geinige kast. Alleen vind ik het een beetje lastig dat Faller (of Pola) gaat bepalen hoe ik m'n kasten indeel. Dat is een beetje alsof een keukenboer een keuken bij je installeert en dan vast de boel voor je gaat inrichten. Bovendien heb ik ook een beetje moeite met die halve flesje die tegen de achterwand geplakt zitten. Dat schildert trouwens ook niet lekker.


Dus heb ik zelf wat gemaakt zodat ik zelf het spul een beetje kan inrichten.


En een bijbehorende toonbank (of toog) met aangebouwde kast waar nog planken in komen. Ik denk dat ik in dit stijltje nog wat meer kasten maak zodat het een beetje een winkel wordt.
Het wordt trouwens een drogisterij met van die bruine flessen in de schappen, pakken met hygiënisch verband en weckflessen gevuld met narigheid.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Ik ben nog even bezig geweest met de inrichting van de drogisterij.


Ik ben even verder gegaan met wat stellingen.


En de winkelruimte een beetje op kleur gebracht.


De stellingen en de toonbank op de plek gezet. Alles staat nog los want de schappen moeten nog gevuld.


Ik ben vanavond nog even beziggeweest met vakkenvullen. Er staat nog een en ander te drogen dat voor verdere aanvulling moet zorgen.


Op de toog komt natuurlijk nog een weegschaal.


Het bovenaanzicht: hier en daar wordt nog wat verschoven.
Morgen weer een dag.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

marc goovaerts


Pierre

Geweldig gemaakt Wim. Echt top. ;)
Groet Pierre.


PietB

Prachtig Wim, weer echt genieten.
grt Piet.

Cord

Heren,
Dank voor de veren.
Vanmorgen even verder gegaan met dit drogisterij-projectje.


Bovenaanzicht: de muren en de verdere inrichting staat nu waar het moet staam. Ook het trapportaal links zit op z'n plek.


Ook de Preisertjes hebben hun plek gevonden.


De opschriften op de verpakkingen heb ik van affiches gehaald. Alleen op de foto zie je dat die niks met een drogisterij te maken hebben. WC-rollen worden hier per stuk verkocht.


Inmiddels is ook de led-verlichting aangebracht.


Het traplicht links moet nog iets minder fel denk ik.


En er moet nog glas in het winkelraam.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Chrisrail

#177
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

het oog voor detail  EN  het overall beeld...  ZALIG !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Cord

Dankuwel heren!
Citaat van: Chrisrail op 22 maart 2018, 15:43:14 PM
...alleen denk ik dat ge een serieus gat moet hebben voor die WC-rolletjes.  :-\
Tsja, op een gegeven moment weet ik ook niet meer wat ik allemaal in die schappen moet leggen. En 1:87 blijft een gepruts. :-\


Tussendoor is de glaszetter nog wel even langsgeweest.


En ik heb in het trapportaal er even een ander peertje ingedraaid. Op het trottoir komen later een paar Jehova's getuigen die de buurvrouw proberen te overtuigen van het Christenfundamentalisme en de eindtijd.


Ik was toch bezig, dus dacht ik de zijgevel ook maar even aan te pakken.
Tot zover.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing