Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station met verhoogd spoor

Gestart door Cord, 15 augustus 2017, 15:57:51 PM

Gerolf

Over verlichting: het is toch best om de lichtbron zoveel mogelijk in de lamp zelf te zetten
  ... er komt bijvoorbeeld meer licht van achter de kast dan vanuit je schemerlampje ...
Maar niettemin: mooie interieurtjes !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Het worden een beetje Oh! en Ah! bijdragen van mij Wim, maar het is werkelijk fantastisch wat jij maakt.

grt Piet.

Cord

Dank voor jullie reacties.
Qua verlichting had ik even geen zin om met ledjes en weerstandjes te knoeien. Voor de volgende keer zal ik een interieurtje maken dat wat beter in het zicht (en licht) zit.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Kleine update


Voor de lezers die wat later hebben ingeschakeld of geen zin hebben om helemaal terug te scrollen: ik ben op dit moment even bezig met pand 2. Als de panden 1 en 2 zo'n beetje klaar zijn, kan ik verder met de arcadebogen onder het perron.

   
Het dak van de erker liep een beetje schuin af naar voren, waardoor je minder fraaie afwatering krijgt. Ik heb er dus een recht dak van gemaakt zodat ik de afvoer van het hemelwater wat netter kan wegwerken.

   
Links: de eerste laag cement zit erop. Het is huidkleurige verf met een beetje zwart en als dat een nacht gedroogd is, de rest van het schilderwerk.

   


Inmiddels ook de zijmuur vastgezet en in de grondverf is aan het drogen. Verder de eerste aanzet voor een dak. Achter dat grote dakraam komt nog wel een interieur, maar ik ben nog aan het verzinnen wat het wordt.
Enfin, het is nog niet echt veel maar het is een begin.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Prachtig werk Wim. Je maakt schitterende muurtjes man. ;)
Groet Pierre.


Cord

Dankjewel Pierre.
Deze baksteen geveltjes en muren zijn afkomstig van HollandScale en ze hebben een mooie diepe en strakke voeg. En ik moet eerlijk zeggen, dat werkt wel erg lekker.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

DFS



Cord

Kleine update
Tussendoor ben ik nog even bezig geweest aan mijn erkerwoning.


Onder de erker moeten denk ik nog wat steunbalkjes.


De zijmuur zit in de grondverf. Met opzet heb ik wat lichtere stukken gemaakt, maar ik weet nog niet of dit effect een beetje leuk uit gaat pakken.


Ik ben nog niet helemaal tevreden. Daar moet denk ik nog wel wat aan gebeuren.


Het aanplakbiljet ziet er ook nog een beetje te fruitig uit.


Van het dak weet ik nog niet of ik er terracotta-kleurige pannen op leg of zwarte.


Bovenin de vloer voor de zolder.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Alweer mooie vorderingen, een plezier om te volgen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Dankjewel Gerlof.
Maar, ik was toch niet helemaal tevreden met deze zijmuur. De ene keer lukt het nou eenmaal beter dan de andere keer.


Ik vond deze muur wat te clean. Ook het affiche vond ik er wat te fris uitzien.


Dus ik heb alles een paar tinten donkerder gemaakt.


Voor...


...en ná. Met dit resultaat kan ik weer verder.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Groet Pierre.


Cord

Dankjewel @Pierre!
Inmiddels ben ik wat verder met het dak.


Omdat er interieur op de zolderetage komt en er door het dakraam nogal wat in het zicht zit, moest ik ook wat aan de binnenkant iets van een balkenconstructie maken. Voordeel van dit hele gedoe is dat het dak nu afneembaar is geworden.


De dakvorsten (of nokpannen) laten wat kieren open, dus heb met wat Action-plamuur de boel maar even dichtgesmeerd.


Het pannendak staat te drogen.


Het glas in het dakraampje heb ik met Kristal Klear gedaan, waardoor het er ook aan de binnenkant een beetje netjes komt uit te zien.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

mahtoska1