Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Station met verhoogd spoor

Gestart door Cord, 15 augustus 2017, 15:57:51 PM

Gerolf

Mooie oplossing, die steunen.
Misschien de binnenzijde van de luifel eerst wat zwarte verf geven, zodat je leds niet doorschijnen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Mooie steunen Wim ... goede keus. ;)
Groet Pierre.


Cord

Dankjulliwel heren.
Citaat van: Gerolf op 21 september 2017, 08:35:23 AM
Mooie oplossing, die steunen.
Misschien de binnenzijde van de luifel eerst wat zwarte verf geven, zodat je leds niet doorschijnen  ;)
Alles moet natuurlijk nog in de verf: de binnenkant van de luifel zwart en de buitenkant pisbak-groen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

3rail

Nog eentje dan. ;)

Ziet er erg goed uit Wim, ook nu ben ik weer benieuwd naar de vorderingen. :)
Het is inderdaad leuk om van niets iets te maken.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Cord

Citaat van: 3rail op 27 september 2017, 07:10:02 AM
...ook nu ben ik weer benieuwd naar de vorderingen. :)
Het is inderdaad leuk om van niets iets te maken.
Edward.
Nou, nog eentje dan:
Kleine vordering


Nadat de grondverf droog was ben ik met de bakstenen begonnen, het schilderen van de overkapping en de raamkozijnen.


Bij de fietsenstalling moet er natuurlijk nog een openstaande deur in.


De hoofdingang.
Enfin, voorlopig even.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

evan

Knappe sfeer en resultaat tot nu toe.

Doet me echt aan een stationsgebouw denken van de vroegere PRR of NYC in Pennsylvania of staat New York.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cord

Nu je het zegt: het heeft onbedoeld wel wat Amerikaans. Zo heb ik er nog niet naar gekeken. Ik ben wel blij dat je niet zegt: "Het heeft wel iets weg van een locomotiefloods!"  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

PietB

Ziet er goed uit, Wim.
Klasse.

grt Piet.

Cord

Dankjewel Piet, leuk om dat van je te horen.
Er zit nog wel een rottig hoekje in de bakstenen, maar daar komt nog een regenpijp voor. Regenpijpen en klimop zijn er toch voor om beroerd metselwerk te verbergen?  ::)
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

PietB

Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Camoufleren is en eigenschap die iedere modelbouwen moet hebben, toch?

grt Piet.

Cord

Citaat van: PietB op 03 oktober 2017, 01:31:41 AM
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Tsja Piet, dan moet je denk ik nog even geduld hebben. Ik ben niet zo'n rappe bouwer.  :)

Citeer
Camoufleren is en eigenschap die iedere modelbouwen moet hebben, toch?
Dat zie je scherp Piet, vandaar dat ik het volgende even heb gecamoufleerd:


Met met storend hoekje.


Zonder storend hoekje met een camouflerende regenpijp. Voor de beeldvorming heb ik er even wat oer-Hollandse stoeptegels ondergelegd. Het spul ligt nog los omdat ik nog niet precies weet hoe het trottoir om het stationsgebouw heen gaat lopen.


En meteen nog maar wat afleidende stationsreclame opgehangen.
Ik ben nu bezig met de deuren en het interieur van de fietsenstalling. Stel daar niet teveel van voor; het worden voornamelijk fietsen, een werkbank en natuurlijk een oer-Hollandse fietspomp.


Ik zat eigenlijk aan zoiets te denken. Dat moet niet zo moeilijk zijn.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Dat is weer een heel mooi stukje werk Wim. Je ziet niets meer van de lelijke hoek terug. ;)
Groet Pierre.


Cord

Kleine update
Dankjewel Pierre.
Tussendoor ben ik even bezig geweest om het trottoir onder het stationsgebouw te plakken.


Het trottoir zit dus nu vast aan de voorgevel. Normaliter zou ik het trottoir tegen het gebouw hebben aangezet, maar dan zou ik niet uitkomen met de onderste treden van de trappen. Bovendien moest het gebouw een paar millimeter hoger moeten uitkomen omdat ik anders niet zou uitkomen met de rest van het hele gebeuren.


Een echte dakdekker zal ik wel nooit worden, maar de mensen staan in elk geval droog.


Hier komt de fietsenstalling; de eerste aanzet voor dat interieur is inmiddels in de maak.


De hoofdingang. Als straks de (open) deuren erin komen, dan is er denk ik genoeg van het interieur te zien.


De rechter ingang. Of hier een buffet komt of de kaartverkoop weet ik nog niet.


De trottoirtegels zijn van Auhagen en die zijn vrij dun, dus heb ik de stoepranden wat dikker gemaakt. De zijkanten van de trottoirbanden moeten met plamuur nog wat worden bijgewerkt. Als wegdek wordt het denk ik asfalt; dat is minder werk en goedkoper dan kasseien. Maar dat is voor veel later.
Enfin, tot zover.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be