Station met verhoogd spoor

Gestart door Cord, 15 augustus 2017, 15:57:51 PM

PeterC

Mooi, mooi, mooi!
Meer van dat!
Groetjes, Peter


Cord

Heren, dank!
Ondertussen ben ik even verder gegaan met de linker zijmuur van de drogisterij. Omdat hier het verhoogde spoor langsloopt zal het onderste deel van deze muur een beetje buiten beeld vallen.


Deze muur is zo'n beetje klaar om geschilderd te worden. Als het schilderwerk helemaal gedaan is dan komen in die gaatjes de muurankers te zitten. En mochten jullie je afvragen waarom dat stuk tape op deze zijgevel zit: daar komt later een reclamebord. En omdat verf en lijm meestal een zooitje wordt, heb ik het voor de zekerheid afgeplakt.


Op het linker deel heb ik een verdunde verflaag specie aangebracht. Verdund opdat de verf goed in de voegen gaat zitten. Het rechterdeel een natte wetwash.


En daarna die wetwash er weer afgeveegd. Als ik fijner, waterproof schuurpapier had gebruikt dan had ik nu een fraai gestucte muur. Maar dit experiment is weinig succesvol omdat ik nu allemaal krassen zie. Soms zit het mee en soms zit het tegen.


Voorlopig heb ik er dus maar een verflaag overheen gezet. Goed laten drogen en dan zien wat ik er nog van kan maken.


Terwijl de muur aan het drogen is, heb ik nog even wat lood aangebracht bij de schoorstenen.
Een paar uur later:


De verf was droog en ik heb links de bakstenen gevoegd... of eigenlijk andersom de bakstenen geschilderd. Rechts heb ik over de droge verf nog even een zwarte wetwash gehaald en daarna met tamponnerende bewegingen met een stuk wc-papier een wolken-effect gemaakt.
Het ziet er nu een stuk frisser uit.  8)


De muur zit natuurlijk nog niet vast, want binnen moet ook nog wat gebeuren.


Verder moeten er natuurlijk nog een handvol muurankers in de muur, kozijnen in van de WC-raampjes ingebouwd, maar het begint aardig op te schieten en dan kan ik verder met de rest van de entourage.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Cord

#213
Dankjewel Luc!


Ik ben even verder gegaan met de binnenkant; de interieurtjes vastgezet en de binnenverlichting doorverbonden. In dit pand gaan alle lampen in een keer aan of uit. Dus geen moeilijke, digitale schakelmomenten. Alle verlichting werkt nu via een USB-kabeltje en dat lijkt heel digitaal, maar het zijn uitelkaar getrokken kabeltjes van de Action die niet op een iPhone werken. 


De muurankers zitten erin en zijn van HollandScale. Ik heb er een hele doos van en die dingetjes heb ik dus niet zelf proberen te maken. Verder staat de regenafvoer in de verf en zitten de wc-raampjes er in.


Het reclamebord oogt alsof het net is opgeplakt. Deze muur staat pal naast het spoor en dat geeft nogal een smerige bende, dus ik overweeg nog een grauwsluier.


De eerste etage lijkt inmiddels ook bewoond.


Aan de achterzijde komen op de eerste en tweede etage geen inbouwkeukens. Ik heb nu gordijnen hangen in de keukens, maar het lijkt alsof buurvrouw I en buurvrouw II bij dezelfde stoffenhal hebben gekocht. Misschien moet ik daar nog wat mee.  :o
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Kautenbach

Mooi werk,  vooral die roze toiletrollen achter het raam, geniaal ;)

marc goovaerts

Heel mooi, maar volgens mij zullen de muurankers er wel geweest zijn voor het reclamepaneel geplaatst werd. Dus een beetje onlogisch dat ze er boven op liggen.

DFS

Citaat van: Kautenbach op 04 april 2018, 18:53:06 PM
Mooi werk,  vooral die roze toiletrollen achter het raam, geniaal ;)

Mijn gedacht!

Cord

Kleine update
Dank heren. Ik heb hier en daar nog wel wat aanpassingen gedaan.

   
Het wc-papier achter de ramen op de eerste etage heb ik vervangen voor echte gordijnen en de buurvrouw in het trapportaal krijgt bezoek van twee serieuze heren die een verhaal gaan afsteken over het scheppingsverhaal.


Ik ben iets te enthousiast geweest met het vervuilen van de Hofnar-reclame, maar ik laat het lekker zo.


De buren van de derde etage hebben herenbezoek.


Tussendoor het spul dichtgeplakt.


Aan de achterkant heb ik bij de keukens een zwarte achtergrond gemaakt en echte gordijnen. De buurman van twee hoog kijkt wat er bij de buren gebeurt.


Het dak boven de keukens even dichtgemaakt, maar de verf moet nog drogen.


Even voor de beeldvorming: links komt een spoorbrug -en niet per se dit model- en recht op de achtergrond het station.


En over de volle breedte:langs die cicero-lat komt het trottoir, in de eerste twee bogen (vlnr) iets met transport en rechts een automatiek.
Tot zover.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Iets van "De Snelle Visser" misschien? Dan kan die mooie Daf van je in de deuropening staan. ;)
Prachtig werk gewoon Wim. Zeker na deze laatste verbeteringen.
Groet Pierre.


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cord

Citaat van: Pierre op 05 april 2018, 19:34:52 PM
Iets van "De Snelle Visser" misschien? Dan kan die mooie Daf van je in de deuropening staan. ;)
Prachtig werk gewoon Wim. Zeker na deze laatste verbeteringen.


Goed gezien Pierre! Deze heb ik nog staan en dat is precies de DAF die in het DAF Museum staat én waar ik mijn eerste ritje van Amsterdam naar Haarlem op heb gereden.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

RD25

knap werk,  8)

Citaat van: Cord op 07 april 2018, 15:07:52 PM
Citaat van: Pierre op 05 april 2018, 19:34:52 PM
(...)

foto : http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JJ4V36ZQ-D.jpg
Goed gezien Pierre! Deze heb ik nog staan en dat is precies de DAF die in het DAF Museum staat én waar ik mijn eerste ritje van Amsterdam naar Haarlem op heb gereden.

model 1/1 >>> http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XWX4W6GE-D.jpg 
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Cord

Inderdaad deze:


Ik ben 'm zelfs een keer wezen opzoeken.


Weinig luxe, maar wel karakter.


En om het te completeren heb ik deze ook nog liggen.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

PietB

Dat was een autodienst uit Haarlem en omstreken.
Daar heb ik tijdens mijn studietijd in de vrije uurtjes (en dat waren er wat hoor) op een Opel Blitz gereden.

Leuk om te zien.

grt Piet.

Cord

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing