Waarom ik weinig tot niets doe aan mij Lijn 154 tot op heden.

Gestart door Michael, 15 augustus 2017, 13:05:56 PM

Michael


Wij wonen nu ruim 20 jaar in onze woning en net als bij een modelspoorbaan zijn er dingen die je bedacht hebt toen je er aan begon waarvan je later zegt dat zou ik anders willen.
Onze tuin heb ik zelf aangelegd en ben daarmee begonnen ongeveer een jaar nadat we er kwamen wonen, toen is ook onze vijver gegraven en aangelegd met vijverfolie, twintig jaar later was deze folie volledig uitgehard en alle folie die niet onder water zat verbrokkelde toen je het aanraakte.

Bij de aanleg van de vijver 20 jaar geleden had ik al gekeken naar ecolan, ook genaamd EPDM en waarschijnlijk nog veel meer namen. In die tijd was het erg duur spul en konden we dat niet betalen,  toen er eenmaal lekkage optrad, werden de plannen gemaakt, er moest nieuwe folie in de vijver, we wilden het terras aanpassen ( daarvoor moest er een stuk vijver worden ingeleverd).
Kortom heel veel werk en de werken lopen op z'n eind.
Modelbouwen in het groot, weatheren gebeurd om natuurlijke wijze.
Hieronder volgen wat foto's van hoe het was en hoe het is geworden.

Vorig jaar herfst



De nieuwe waterlijn wordt uitgezet




Ecolan wordt gelegd





Het wordt alweer een beetje vijver



Na alle werkzaamheden met de vijver die we omstreeks maart hebben afgerond, konden we met het vervolg beginnen het terras, elektrische leidingen, waterafvoer moesten aangepast/verlegd. De straten makers hadden pas begin juni tijd dus nog een tijdje in de bouwput gezeten.
Vorige week zijn deze werkzaamheden afgrond, toen kwam men onze glaspanelen plaatsen .
Het eind resultaat zien jullie op de volgende foto's.

















Tot zover, er staan nog enkele dingen te gebeuren, waterval moet nog gemaakt worden, daarvoor dient nog een stuk metselwerk te worden afgebroken en achter bij de vlonder komt volgend jaar nog een eenvoudig Japans ogend theehuisje.


Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Google foto's.

Die zijn helaas voor de helft van de forumleden niet zichtbaar.
Michiel heeft hier in het draadje "plaatjes plaatsen" uitgelegd hoe het moet: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17841.msg380093.html#msg380093
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Frans heb ik gelezen, als ik de img tag weghaal wordt de link zichtbaar en kan je deze aanklikken maar ik weet niet wat er fout gaat.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Staan je foto's dan ook "publiek".
Nu moet je eerst "lid worden" voor je iets ziet.

Ik kan ze rechtstreeks zien via mijn google-account. Maar op het forum zijn het kruisjes
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Frans dat is het moet nu alleen nog even uitvinden hoe je het album volledig open zet zonder dat anderen foto's toevoegen
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

apenkop

Gisteren kon ik de foto's ook niet zien op dit forum, maar deze morgen lukt dat wel. En wat is het mooi geworden:D

Je hebt gelijk voor ecolan te kiezen hier, ik heb dat bij de aanleg van mijn waterpartij ook gedaan en dat was bijna 20 jaar geleden, nog nooit een seconde spijt van gehad. Maar als ik nu jou foto's zie krijg ik weer spontaan zin om ook alles weer op de schop te nemen. Maar uitbreiding met een extra tuinkamer (en alles wat dan volgt) staat bij ons op de planning als de kinderen het huis uit zijn (nu is die plaats ingeruimt voor hun vertier) en dat duurt nog wel een aantal jaar. Heb ik nog een paar jaar om plannen te maken.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

PietB


Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

en zo krijgt de 'Flevohof' wel een andere invulling ;-)

Goed gewerkt !! Hopelijk wordt het najaar wat beter dan de hoogzomer (moeilijk zal dat niet zijn)
en kan je straks volop genieten van je inspanningen.


Nu nog de laatste loodjes... en dan kan je eigenlijk ook weer aan de slag
aan de 154 dit keer ...

't leven van de model-bouwer...  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Rustgevende, Japans geïnspireerde tuin  ;)  Knap werk en hopelijk nu weer voor jaren plezier.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Metpetergaathetbeter


Havoc

Citaat van: SuSke op 16 augustus 2017, 09:46:04 AM
Rustgevende, Japans geïnspireerde tuin  ;)  Knap werk en hopelijk nu weer voor jaren plezier.

Jaren werk zal je wel bedoelen :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mahtoska1