Auteur Topic: kassa ticket ls models reeks 18²  (gelezen 579 keer)

Offline stefan

• Forumlid
  • Voornaam: stefan
kassa ticket ls models reeks 18²
« Gepost op: 10 augustus 2017, 22:51:40 pm »
Het is misschien een klein beetje een vreemde vraag maar is er toevallig iemand die zijn kassa ticket nog heeft van een LS models reeks 18² loc.

De reden hiervan is omdat bpost mijn pakje is kwijt gespeeld en voor mijn schade vergoeding vragen ze een kassa ticket om de waarde te bewijzen.

Nu heb ik deze zelf niet meer dus moest er iemand mij kunnen helpen, een foto of scan is goed genoeg.

Moest je kunnen helpen zou ik U zeer dankbaar zijn.

Mvg Stefan

Offline Houdini

• Forumlid
  • whatever
  • Voornaam: Jelle
Re: kassa ticket ls models reeks 18²
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2017, 08:27:58 am »
Stefan,

Ik heb dit ook ooit voor gehad. Ik vermoed dat jij de verkoper/verzender bent?
Bij mij was het toen voldoende om een bankafschrift van de betaling mee te sturen. Op die manier lever je
Ook bewijs van de waarde...

Offline ERVIN

• Administrator
  • Forumlid
  • Voornaam: ERWIN
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2017, 15:28:19 pm »
Zie PM Stefan.  ;)

Offline stefan

• Forumlid
  • Voornaam: stefan
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2017, 23:48:47 pm »
Bedankt voor alle hulp.
@Houdini ik ben jammer genoeg de ontvanger, de verzender is vermoedelijk nog op reis dus moet ik het zelf proberen te regelen.. Hebben ze bij U in de tijd het volledige bedrag terug betaald of maar een gedeelte ?

MvG Stefan

Offline Houdini

• Forumlid
  • whatever
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2017, 21:27:11 pm »
Bedankt voor alle hulp.
@Houdini ik ben jammer genoeg de ontvanger, de verzender is vermoedelijk nog op reis dus moet ik het zelf proberen te regelen.. Hebben ze bij U in de tijd het volledige bedrag terug betaald of maar een gedeelte ?

MvG Stefan

Stefan,
Als je ontvanger bent, heb je de bevestiging van afgifte nog nodig van de verkoper normaal. Ze betalen alles terug, tot max 500 euro (excl verzendkost, dat komt er bovenop).

Ik stuur ook nog een PM

Offline bellejt

• Forumlid
  • Graag een glaasje wijn
    • http://www.johnnyrail.net
  • Voornaam: Johnny
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2017, 21:59:14 pm »
bij nader order en wetgeving blijft afzender steeds verantwoordelijk tot ontvangst van het goed.De afzender moet dus stappen ondernemen of je terugbetalen ism de verzendfirma.Jij hoeft helemaal niks te doen.
groetjes,salutations,greetings,Johnny

Offline ceuleer

• Forumlid
  • Voornaam: gunter
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2017, 22:23:54 pm »
Niet altijd...
Als je een goedkopere verzending kiest zonder verzekering, is dit voor eigen risico.

B post 24h verzending prijs 6,50 euro heeft deze vergoeding bij verlies:

Standaard schadevergoeding
Bij verlies of beschadiging van een bpack 24-pakje kunt u, na tussenkomst van de klantendienst, een vergoeding ontvangen ter waarde van de frankeerkosten.

B post secur verzending prijs 7,70 euro heeft deze vergoeding bij verlies :

Basisverzekering
In geval van verlies of schade, krijg je een vergoeding ter waarde van je pakje: tot € 500 voor goederen en € 15 voor documenten.

Dus wanneer je maar wil betalen voor de verzending van 6,50 euro, is dit een risico dat de koper zelf draagt.

Offline bellejt

• Forumlid
  • Graag een glaasje wijn
    • http://www.johnnyrail.net
  • Voornaam: Johnny
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2017, 22:50:13 pm »
dit is hetgeen de transportfirma zegt.Bij wetgeving blijft verzender verantwoordelijk voor de waarde van het goed. Is simpel omdat bpost zich aan de vergoeding bij verlies wil onderuit trekken.
Bpost zal zelfs bij verzekerde zending nooit  de waarde vergoeden.Reden waarom ik via hun niet meer verzend.Meer dan voorbeelden en ombudsdiensten genoeg die zeggen dat ze niet wettelijk handelen.
groetjes,salutations,greetings,Johnny

Offline Houdini

• Forumlid
  • whatever
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2017, 09:18:43 am »
@Gunter, gezien Stefan vraagt om een kassaticket om de waarde te bewijzen, ga ik er wel van uit dat het dus om een verzekerde zending gaat.

Bpost zal zelfs bij verzekerde zending nooit  de waarde vergoeden.

Dat is dan jouw ervaring.
Mijn ervaring hier is dat ik 2 verloren zendingen volledig terug vergoed heb gekregen tot 500 euro.  Ok, het wqs wel bewijsstukken verzamelen en alles goed uitleggen, maar al bij al is er dus wel degelijk een terugbetaling geweest.

Offline ceuleer

• Forumlid
  • Voornaam: gunter
« Reactie #9 Gepost op: 13 augustus 2017, 10:36:36 am »
@Gunter, gezien Stefan vraagt om een kassaticket om de waarde te bewijzen, ga ik er wel van uit dat het dus om een verzekerde zending gaat.

Mijn reactie was niet op een "wel of niet" verzekerde zending, maar op de verantwoordelijkheid van koper of verkoper.
Als je een goedkopere verzending wil, is dat uw goed recht, en op eigen risico, maar dan kan ik mij niet inbeelden dat de verkoper bij verlies verantwoordelijk is en het pakket moet vergoeden.