Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Tijdperk III

Gestart door Peter, 08 augustus 2017, 15:07:32 PM

ACFI

Citaat van: PeterVG op 15 december 2017, 08:14:19 AM
...
Ach ik zeur niet. Als de producenten niet de modellen uitbrengen die ik wens dan maak ik ze wel zelf. Dankzij nieuwe technologie lukt dat wel.
...

Ik vrees dat je gelijk hebt Peter. Zoals mijn grootmoeder ooit zei, niet zagen, doen.

ACFI.

SirGresley

Ik heb nog een voorbeeld: het bagage - treinbegeleiding "ballonwagentje"?? Ik geloof nooit dat er daar 300 van zijn gemaakt!
Nooit eentje tegengekomen op een beurs of in winkel!!
Was dat een uitgifte van Jocadis of...
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Herwig


erik de noorman

Blijkbaar denkt elke persoon anders wanneer het over modelbouw, spoorwegen en TP gaat.
Voor mij is het heel eenvoudig ik heb enkel interesse in wat is geweest. Laat het ons nostalgie noemen.
Ik ben geboren in 1961 en heb TP III heel vaag mee gemaakt. De organisatie om het spoorbedrijf toen gaande te houden vind ik enorm boeiend.
TP IV of V echter daar heb ik weinig of geen interesse voor. Mocht er enkel materiaal bestaan uit deze TP dan deed ik niet aan modelbouw daar ben ik zeker van. Persoonlijk vind ik deze periodes een saaie boel. Buiten andere kleurstellingen is het voor mij allemaal eenheidsworst.
Ik weet er zijn mooie  banen uit gewerkt tot in het detail van deze periodes toch kunnen ze maar matig bekoren.

Erik.

dieselfreak

#49
Citaat van: erik de noorman op 15 december 2017, 10:20:40 AM
Blijkbaar denkt elke persoon anders wanneer het over modelbouw, spoorwegen en TP gaat.
Voor mij is het heel eenvoudig ik heb enkel interesse in wat is geweest. Laat het ons nostalgie noemen.
Ik ben geboren in 1961 en heb TP III heel vaag mee gemaakt. De organisatie om het spoorbedrijf toen gaande te houden vind ik enorm boeiend.
TP IV of V echter daar heb ik weinig of geen interesse voor. Mocht er enkel materiaal bestaan uit deze TP dan deed ik niet aan modelbouw daar ben ik zeker van. Persoonlijk vind ik deze periodes een saaie boel. Buiten andere kleurstellingen is het voor mij allemaal eenheidsworst.
Ik weet er zijn mooie  banen uit gewerkt tot in het detail van deze periodes toch kunnen ze maar matig bekoren.

Erik.


Erik, ik denk er exact hetzelfde over, de huidige spoorweg kan mij absoluut niet boeien, geef mij maar het donkergroene en grafittiloze  tijdperk.
MC

Gerolf

Ik ben ook een overtuigde TPIII - met dezelfde argumenten als genoemd zijn.
  Mijn laatste aanwinsten zijn dan ook 6-cijferige locs (Piko, ...)
  ... en van de TPIII-MSM-actie heb ik er twee gekocht, van de andere acties niets  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

Tijdperk III, en zelfs nog ouder, toen nog niet alles eenheidsworst was. Als 1949-er heb ik nog met die stomers gereden, maar dat is zeker niet de enige reden. De huidige modellen zijn in mijn ogen fantasieloos, maar wel een melkkoe voor de fabrikant: een ander streepje hier, een ander nummertje...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

OlivierV

Ik rij een beetje vanalles.
Vanaf tijdperk 3 tot 6, maar dan qua locs enkel de modellen/schilderingen van modellen die me aanspreken.

Intussen heb ik wel een 8-tal tijdperk 3 locs. Er zullen daar sowieso fouten aan zitten, maar fouten die ik niet zie of toch geen weet van heb. Zo kan ik me er ook niet aan ergeren. De manier van een spoorwegbedrijf organiseren die tijd is wel interessant en machines zijn ook heel wat interessanter door het drijfwerk. De verbeelding wordt door stoomlocomotieven geprikkeld.

Diesels in tijdperk 4 schildering heb ik zelf nauwelijks gekend (wel kans toe gehad, maar door een periode van desinteresse geen aandacht aan geschonken).

Ook zit ik met voeling voor het huidige materiaal, dat is omdat we dat nog zien rondrijden we duidelijk zien hoe het nu gebeurt. Daarom dat het ook leuk is om hiermee op de modelbaan te rijden. Echter moet je met dit materiaal niet liggen rangeren op een goederenkoer a la jaren '50. Het is maar hoe je het bekijkt.

Wat ik dan wel doe is geen verschillende tijdperken door mekaar te doen rijden. Dan kan ik mooi doen waar mijn muts naar staat.  8)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stevend

Ikzelf heb ook het liefst tijdperk 3 (c) .
En heb al enkele jaren geleden het aangekaart bij vbv om een model 212 uit te brengen .
Nu , na lang wachten op een tijdperk 3 model is eigenlijk m'n interesse in modelbouw aan het weg ebben .
Heeft uiteraard niet ALLEEN met het model 212 te maken .
Msm aktie ( zelden specifiek tijdperk 3), uitleg dat tijdperk 3 modellen niet verkocht worden , 2 de hands materiaal dan maar aanschaffen ( met de nodige gebreken ),...
Nee, soms voel ik me gepasseerd , waardoor m'n interesse weg ebt

raf

tijdperk ????? ik rij diesel en stoom door elkaar
wel zoveel mogelijk belgisch materiaal maar Bv voor het rangeren gebruik ik duitse locos omdat die telex koppelingen hebben en de andere niet
ok je kunt nu losse koppelingen kopen maar daar ik analoog rij hoe stuur je ze dan weer aan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

Märklin heeft toch analoge rangeer locs met telex vb 3065 is wel geen NMBS loc.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

Ja schreef ik toch


deze heb ik er twee van
alleen die schakel wals zal ooit vervangen moeten worden en dan zit ik met een probleem
al mijn loco's hebben die electronische omschakeling die marklin vroeger heeft uitgebracht
maar ik weet dus niet of er ooit zo een met telex op de markt is gekomen


geen licht flits en niet vooruit schieten van de loco

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.