Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

TSP reis 021 - 7101 + 7501 naar Limburg, 25 april 1992

Gestart door D_Loc, 06 augustus 2017, 11:10:41 AM

D_Loc

Inmiddels is er weer een nieuwe reis ingescand, dit keer gaan we  met de 7101 en 7501 (één zijde omgenummerd naar 6501) naar Limburg.
Helaas was erg donker weer die dag.

Klik op de foto om naar het album te gaan.


PS Als iemand de locatie weet van bovenstaande foto dan hoor ik het graag, ik dacht Beringen-Mijn vorming maar als ik andere foto's terug kijk lijkt dat niet te kloppen. Er zijn nog enkele foto's waarvan ik de locatie niet meer kon achterhalen (via Google maps).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk


modelbaanHO

Wederom een knappe fotoreeks.
Vooral de foto's van de reeks 66/71 vind ik een +.
Merci voor deze bijdrage !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

hapkin


D_Loc

Citaat van: hapkin op 06 augustus 2017, 21:52:11 PM
WAAAAWWW wat een mooie reeks, bedankt
Citaat van: modelbaanHO op 06 augustus 2017, 12:46:08 PM
Wederom een knappe fotoreeks.
Vooral de foto's van de reeks 66/71 vind ik een +.
Merci voor deze bijdrage !
Graag gedaan  ;)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 augustus 2017, 11:41:38 AM
http://www.spoorwegnostalgie.be/Europa/Met%20een%20ertstrein%20door%20de%20Kempen/Met%20een%20ertstrein%20door%20de%20Kempen.htm  bij deze bewezen zeker ? ;)
Wat bedoel je precies?
De enige conclusie die ik trek is dat het niet Beringer-Mijn is maar dat wist ik al  ;)
Ik vermoed dat het Zolder (vorming) is, dat is het enige station wat tussen Beringen en Houthalen ligt en waar het lijkt dat er een emplacement is geweest. Helaas vind ik geen enkele foto ter vergelijking terug. Nu is Zolder ook geen fijne plaatsnaam om op te zoeken :-\. Er verschijnen nogal veel zolders... en als je combinaties maakt krijg je treinbanen op zolders ;D

Gevonden, het is Zolder met dank aan een foto van Johny Brauns

NMBS 5513 stond met een kolentrein klaar voor vertrek. by Johny Brauns, on Flickr
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk