Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Durango

Ziet er schitterend uit Evan. Mooi ook dat je weer terug aan het bouwen bent.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

Merci mannen,

Ik doe op een rustig tempo verder zonder enige verplichting :)

Citaat van: railrunner op 18 mei 2018, 21:47:13 PM
Zeer mooi Evan!  Op de voorlaatste foto staan links in het midden achter blauwe auto twee resingeveltjes.  Gekocht of zelf ontworpen en afgegoten?  De kleurschakeringen van het muurtje in de eerste foto zijn mooi weergegeven.  Eén voor één ingekleurd, wash,...  Welke techniek heb je gebruikt?

Jim,

De geveltjes zijn van Artitec (Gevel L en M) en worden wat gekitbashed om in het geheel te passen.  De muurtjes zijn uit pluimkarton gemaakt en eerst wordt er een basislaag aangebracht en dan worden bijna alle stenen individueel gekleurd met Hobby Acryl. Nadien gaat er een wash over en later waarschijnlijk nog wat drybrush en poeders...

Intussen heb ik nog een beetje verder gewerkt aan de scenery naast de loods en de watertoren. 
Het betreft het talud, een stuk kasseien tot aan de brug, wat ballast van het goederenspoor en de tunnelingang achter de brug.

De plaatjes spreken voor zich...

DSC_3251

DSC_3253

DSC_3255

En tot slot:

DSC_3257

Tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DFS

mooi sfeertje al, een mens zou goesting krijgen om iets Frans te bouwen!

Thommy

Citaat van: DFS op 05 juni 2018, 14:09:13 PM
mooi sfeertje al, een mens zou goesting krijgen om iets Frans te bouwen!

Idd erg leuk. Zou je zin van krijgen om op reis te gaan.
Heb meestal ook zin om iets te bouwen als ik een Engels baantje zie...
Greetz

Thommy

evan

#289
Bedankt Thommy en Sven ;)

Goede namiddag medemodelspoorders ;)

Een kleine update van de rustige gang van zaken.  Tijdens het voorbije warm weer heb ik met pluimkarton, sculptamold en verf nog wat verder gewerkt aan het kleine baantje.  Het was soms te warm buiten en met Airco was dit dus aangenamer vertoeven.

Enfin ik ga de foto's voor zich laten spreken:

DSC_3394

DSC_3392

DSC_3395

DSC_3396

DSC_3397

DSC_3399

DSC_3404

DSC_3409

Dit projectje groeit echt rustig en met mate, maar ik heb er m'n plezier aan wanneer de goesting daar is.

De volgende stap is het verder maken van de huizen op de linkerachtergrond. Deze zijn nu nog maar in de ruwbouw vervaardigd om hun plaaats weer te geven.  Nadien kan ik beginnen met groen, details, straatmeubilaar, seinen, electriciteitspalen en nog veel meer  :)

Even iets anders:

Ieder jaar nemen mijn vrouw en ik deel aan het evenement "Ambachtelijk weekend Waasland".  Tijdens dat weekend stellen mensen hun atelier open in de regio Waasland.  M'n vrouw haar Tante nodigt ons dus steeds uit waar m'n vrouw demo's geeft met het branden van glaskralen en maken van artisanale gedecoreerde koekjes, haar tante en Nonkel maken kunstwerken in Keramiek (oa pottenbakkerij enz...) en zelf ben ik er telkens ook aanwezig met miniatuurlandschapsbouw.

Vorig jaar ben ik de dag voor het ambachtelijk weekend ziek geworden en heb ik me dit jaar niet mee ingeschreven, maar ik zal er echter wel bij zijn met het Franse projectje.  Gewoon voor m'n plezier en de sfeer en dus onaangekondigd.

Indien er mensen interesse hebben om eens dag te komen zeggen in Temse, wees welkom.  Er is de mogelijkheid om te stelen met de ogen, te genieten in de tuin van hapje en drankje enz...

https://www.ambachtelijkweekend.be/gemeentes/temse/filter?verzamelpunt=33 ... Kruisstraat 11- 9140 Temse

Misschien tot dan ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DFS


mahtoska1

Zeer mooie vooruitgang. Dit wordt top.
Is de trap op de rotsen gemaakt van sculptamold?

evan

Citaat van: mahtoska1 op 29 juli 2018, 17:55:12 PM
Zeer mooie vooruitgang. Dit wordt top.
Is de trap op de rotsen gemaakt van sculptamold?

Merci ;)

Neen van pluimkarton en achteraaf aangewerkt met sculptamold.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Die foto's spreken voor zichzelf Evan.
Ze doen je wegdromen naar die Franse sfeer à la "laissez faire, laissez passer"
of zo van wat niet is, kan nog komen, maar misschien ook niet.
Misschien Zeker de goede manier om iets moois te maken.

En misschien tot op een van die ambachtsdagen :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Zeer mooie update Evan. Ik kan het sfeertje bijna proeven. ;)
Groet Pierre.


ERVIN

Weer een prachtige fotoreeks , de laatste foto is mijn favoriet. ;)

Gerolf

Weer mooie beelden, met een gekende signatuur  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Citaat van: Gerolf op 30 juli 2018, 05:18:42 AM
Weer mooie beelden, met een gekende signatuur  8)


+1


Grtz, Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Peter

Prachtig Frans landschap
UItstekend gedaan Evan en zeer mooie foto's
Met vriendelijke groeten
Peter