Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Koen

Hey Evan,

Blij te lezen dat je weer aan het bouwen bent.
Geniet er van  ;).
Het ziet er weer echt prachtig uit! Ja, eens kunstenaar altijd kunstenaar hé.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Pierre

Lekker doorkriebelen  en zo... ziet er goed uit. ;)
Groet Pierre.


Cozzy

Hoi Evan!

Fijn om terug iets van je te horen én te zien, that's the spirit!
Nog steeds mooi, nog steeds benieuwd naar de verder ontwikkelingen...

Succes op je verdere pad!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

modelbouwpatrick

fijn dat je er terug zijt ,zit voorlopig metzelfde probleem ik wil maar de gezondheid niet .
Daarom msm zo fijn
tot binnenkort hopelijk zeker Leuven

evan

Goede middag allemaal  ;)

Bedankt voor jullie support!

Deze namiddag heb ik wat gestrooid en gelijmd en het is nu aan het drogen waardoor op de volgende foto's de contrasten nog wat groot zijn, maar toch 2 fotootjes dus.

Eens alles droog is kan ik de rotsen ook op kleur brengen en ook voorzien van het nodige stof en gruis.  Dus wordt vervolgd...

... en dan misschien al wat groen ;D

DSC_2977

DSC_2976

groetjes,

@ Modelbouwpatrick,

Oprecht beterschap en zeker veel sterkte gewenst  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Mooi werk Evan, het straalt er wel wat af dat je er plezier in hebt!

Het strooisel (zand-achtige toestanden naast de balast, is dit gewoon zand of iets anders?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

#276
Bedankt Olivier ;)

Het is gezeefde leemgrond en andere materialen die ik zo nu en dan verzameld heb.

Deze vormt een goede basis qua kleur en structuur voor de verdere bewerking van het landschap en scenery.

Intussen heb ik de eerste werken rond het perron uitgevoerd met pluimkarton.  Momenteel is het nog wat grof qua steenslag op het perron zelf, maar daar komt nog fijner materiaal over met een zeefje.  Dat was tot nu toe nog niet mogelijk doordat de muren, ballast en andere nog nat waren door verf en lijm en dan gaat het fijnere materiaal er in kleven bij het strooien en is afplakken ook niet een optie.

Fotootjes van de sfeer rond het station...

DSC_2995

DSC_2997

DSC_2998

Op bovenstaande foto is de helling te zien voor de stootkarren.  Het materiaal qua strooisel is hetzelfde, maar de Sculptamold er onder is nog nat en dat zorgt voor het kleurverschil.

DSC_2999

En de ballast die droog is met het verschil in materiaal tussen hoofdlijn en het goederenspoortje alsook de onderlinge afstand (Raveling) tussen de bielzen of dwarsliggers:

DSC_2996
Hier komt nog wel detail bij zoals een wisselsteller, seinen, weathering en onkruid etc...

Groetjes en een fijn weekend ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

dit draadje is telkens weer genieten in de middagpauze :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

de goesting zit er precies terug goed in Evan :)

gewoon mooi hoe een simpele opzet zulke mooie beelden oplevert
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

Citaat van: dani op 18 mei 2018, 12:16:02 PM
dit draadje is telkens weer genieten in de middagpauze :)
Citaat van: SuSke op 18 mei 2018, 13:06:10 PM
de goesting zit er precies terug goed in Evan :)

gewoon mooi hoe een simpele opzet zulke mooie beelden oplevert

+1

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Koen

Toch weeral sfeervol, prachtig werk. Het blijft genieten om deze foto's te zien.
Bedankt  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Groet Pierre.


railrunner

Zeer mooi Evan!  Op de voorlaatste foto staan links in het midden achter blauwe auto twee resingeveltjes.  Gekocht of zelf ontworpen en afgegoten?  De kleurschakeringen van het muurtje in de eerste foto zijn mooi weergegeven.  Eén voor één ingekleurd, wash,...  Welke techniek heb je gebruikt?

3rail

Erg mooi Evan.

Hopelijk kun je nog een tijdje door met het maken van dit moois.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99