Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Michael

Evan je bent van alle markten thuis, subtiel maar erg mooi.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Schitterend, Evan !!!
Waat een kunst om alles zo natuurlijk te laten lijken  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Die karretjes zien er fantastisch uit.
Hun bedrijfstijd is stevig te zien, maar ze kunnen nog jaren mee  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

De verschillende wielen van de open bakwagens , komt dat door tijdperkverschillen , zo op het oog zien ze er hetzelfde uit.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

evan

Bedankt voor de waardering van het vuil...

Die wielen zijn inderdaad verschillend.  Op een bepaald moment werden de spaakwielen vervangen door volle wielen.  Natuurlijk niet alle wagons tegelijkertijd... Vandaar zijn er wagens met spaakwielen en wagons met volle wielen.  Ik heb zelfs een wagen met ėėn as volle wielen en ėėn as spaakwielen...

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

knap werk kerel! wat een heerlijke platen weer!

evan

Merci Floris ;)

Enkel wat "geweather" de voorbije dagen...

De Decals waren binnen voor onderandere de tankwagen.  Het Shell-logo was blijkbaar te groot voor de truck, maar het logo van TOTAL paste perfect.

Ik heb eerst de oude tekst overspoten zoals een herstelling of "patchwork" en erna het logo van TOTAL er over gezet.

Het resultaat:

DSC_2593 by evan Daes, on Flickr

DSC_2594 by evan Daes, on Flickr

Nu enkel nog nummerplaten.

Naast dit kleine werkje heb ik een 3 tal wagens van m'n Canadese verzameling aangepakt... omdat ik er zin in had.

Een Gondola:

DSC_2601 by evan Daes, on Flickr

Een covered hopper:

DSC_2598 by evan Daes, on Flickr

DSC_2600 by evan Daes, on Flickr

Het voorste stuk spoor is code 55 en dat geeft echt mooi voor een afstelspoortje...

Nog een hopper van CP:

DSC_2605 by evan Daes, on Flickr

En de andere kant van diezelfde wagen:

DSC_2606 by evan Daes, on Flickr

Nog een 75 tal te gaan...  :o

Michiel,  De kleurverschillen qua temperatuur komen doordat ze buiten zijn gefotografeerd en de zon kwam en ging ;)

Tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Prachtig Evan, echt mijn stijl...

Herwig

aan Evan,

Totaal mooie vrachtwagen. 
Voordeel van zo'n losse brandstofketel als lading is:   als je ooit een H0-Saviem of dergelijke tegenkomt, dat je gewoon kunt verwisselen.

Michiel

De vrachtwagen is buitengewoon prachtig, en mooie foto's trouwens. En maak je geen zorgen, Evan, ik ben helemaal niet kritisch tov foto-kwaliteit. Ik ben wel nieuwsgierig hoe bepaalde effecten worden bereikt met fotos. En wisselende bewolking heeft mij ook al parten gespeeld bij het maken van fotos.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Je hebt je duidelijk geamuseerd met die Canadezen - knap resultaat  :)
  ... maar ik geef toe dat die vrachtwagen (en eerder je DS) mij een stuk meer bekoorde  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

aan Evan,

Uw subtiel verweerde canadezen:
..."...Het voorste stuk spoor is code 55 en dat geeft echt mooi voor een afstelspoortje..."...
( De N-module-mannen gaan dat ook leggen, dacht 'k.  Maar dan voor het dubbele hoofdspoor ).

Als je die code 55 in N  'vertaalt'  naar H0 :    is het dan +/- code 100 voor uw achterste spoor    en    code 75 voor de voorste rail,
of nog een groter verschil ?

evan

Citaat van: Herwig op 14 september 2017, 13:59:17 PM
aan Evan,

Uw subtiel verweerde canadezen:
..."...Het voorste stuk spoor is code 55 en dat geeft echt mooi voor een afstelspoortje..."...
( De N-module-mannen gaan dat ook leggen, dacht 'k.  Maar dan voor het dubbele hoofdspoor ).

Als je die code 55 in N  'vertaalt'  naar H0 :    is het dan +/- code 100 voor uw achterste spoor    en    code 75 voor de voorste rail,
of nog een groter verschil ?

Dat zal ongeveel zoiets zijn qua verhouding ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Merci mannen voor de waardering van het "vuil" en de foto's  ;D

Vandaag niet veel modelbouw, maar eerder rust.  Echter heb ik wel met olieverf me gewaagd aan een wolkenachtergrond. 

Ik ben redelijk content en morgen misschien nog wat accenten aanbrengen, maar nu eerst drogen...

DSC_2733 by evan Daes, on Flickr

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Dat olieverf-waagstuk is dan zeker niet mislukt  8)

Ziet er geloofwaardig uit, met een beetje dreigend mistralweer  ;)
Inderdaad nog wat accentjes aanbrengen om de zon terug te doen schijnen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.