Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Koen

Jawadde  :o. Dat na 30 uren werk. Hoe speel je het klaar? Ik wou dat het bij mij ook zo snel vooruit ging.
Je bent weer opperbest bezig, Evan. Fantastisch werk!!!
Ik volg dit project met alle aandacht.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Zonder woorden, alleen bewondering voor dit staaltje modelbouw
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Citaat van: Steam.N op 05 augustus 2017, 11:06:03 AM
Hoedje af, Evan  8) 8) 8)
Waarmee lijm jij Zellaan stukken aan mekaar?
Schildersacrylaat.  (vb Rubson à 5 euro)

Je weet wel zo in een cartouche voor een pistool en na 5 min overschilderbaar.  Na het samenvoegen, strijk ik eerst de naden af want er puilt altijd wat acrylaat uit en daarna met water en een penseel was je de naden proper en de naden zijn weg.

Let wel op dat je eerste verflaag dekkend moet zijn daar de zellaan en de acrylaat verschillende "zuigkrachten" hebben  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

nog een klein beetje zeuren, maar misschien zit ik er ook helemaal naast hoor, of een gevalletje "is het al af dan": voor mn gevoel mis ik nog een beetje kleurcontrast tussen de rotsen, die lijken me nat en zouden dus heel donker zijn met alg etc, het water is niet heel kalm dus dat klotst daar dan flink wild omheen met veel wit schuim en water met bellen erin. Verder zoals ik al zei heel mooi werk en heel snel gedaan!

Peter

Dat wordt zeker weer een van die "super" stukken van je Evan.
Prachtig gedaan alvast
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Noem het draadje alvast maar Maxima Forma! Erg mooi ogend stukje landschap met paradespoor, met weer een onmiskendbare Evan-handtekening. Prachtig!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Een prachtig stukje werk en in een razend tempo. Iets waar je trots op kan zijn. :)
Groet Pierre.



evan

Oprechte dank voor de waardering mannen,

Floris,  klopt helemaal wat je zegt!  Ondertussen is de kleur verder afgewerkt en zit de tweede laag wit en glossy-medium er op met volgende beeld als resultaat:

20684264_10211313152237545_209616257_o by evan Daes, on Flickr

Ik ben tevreden
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

missschien ben je daar niet met eens, maar golven die zich op de rotsen te pletter slaan ? moeten je rotsen dan niet een wat blinkende natte kleur hebben? :-\

evan

Later Peter,  er volgen nog 2 lagen. ;)  De eerste laag is in de rotsen getrokken.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

ik dacht al die is nu al .................................. grapje hé? ;)

Steam.N

Machtig, Evan !!!
Dat water LEEFT  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be