Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

ongeveer 30 a 35 Euro voor een paneel van 120 op 60 cm.  Valt mee vind ik...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

dat is in ieder geval minder dan wat je voor ledstrips met een gelijke lichtopbrengst zou betalen
en bovendien gewoon aan 220V aan te sluiten


Je ben t je hartje weer aan het ophalen Evan. Lekker knoeien met stenen in sculptamold  ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Voor zo'n prijs zijn die led-panelen zeker te overwegen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: evan op 01 augustus 2017, 22:43:01 PM
ongeveer 30 a 35 Euro voor een paneel van 120 op 60 cm.  Valt mee vind ik...
Ik denk dat je bedoelt 120 x 30 cm.  ???

Over die panelen lees je hier alles: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26298.0.html
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Citaat van: doomslu op 02 augustus 2017, 09:05:37 AM
Citaat van: evan op 01 augustus 2017, 22:43:01 PM
ongeveer 30 a 35 Euro voor een paneel van 120 op 60 cm.  Valt mee vind ik...
Ik denk dat je bedoelt 120 x 30 cm.  ???

Over die panelen lees je hier alles: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26298.0.html

Oeps ...
Ondanks dat blijft de interesse  ;)
Ik ben benieuwd hoe dergelijk paneel geïntegreerd wordt met dag/nacht cyclussen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Goede middag,

Inderdaad Luc,  ik bedoelde 30x120cm  ;)

Hierbij een fotootje van het "lichtplafond":

DSC_1823 by evan Daes, on Flickr

Een paneel van 60x120 zou nog beter zijn, maar me dunkt dat dit meer dan licht genoeg geeft voor de module in kwestie.  Met het feit dat het paneel ook lichtjes naar achter tilt is het rollend materiaal ook fraai verlicht langs de voorkant.

Intussen ben ik wat aan het bijkleuren en strooien geweest en staat er al een dun laagje gras als basis voor de lagen vegetatie die er bovenop komen.

DSC_1846 by evan Daes, on Flickr

Het spoor heeft ook ongeveer zijn definitieve patine gekregen op wat olievlekken na.  Het spoor is Peco code 83.  Dit is eigenlijk spoor voor het Amerikaanse voorbeeld qua indeling van de dwarsliggers, maar veel van de voorbeeldfoto's die ik bekeken heb komen hiermee meer overeen. en heb ik bewust de code 83 genomen ipv code 75 met bredere dwarsliggers.

DSC_1854 by evan Daes, on Flickr

We zijn er absoluut nog niet, maar het geeft toch al een mooi resultaat.  De meer blauwe schijn op de rotsen komt door het daglicht dat er opvalt en dan de instelling van m'n Camera (3570 Kelvin, wat best overeenkomt met de kleur van de leds). Volgende keer filter ik de blauwe schijn wel weg.

DSC_1856 by evan Daes, on Flickr

Op de muren zijn dekstenen aangebracht met Pluimkarton, maar ze zijn nog niet op hun finale kleur gebracht.  Nadien komt er ook nog een hekwerk op van Decapod.fr.  Een dankbare tip in Peter VG zijn draadje  ;)

Deze avond ga ik de basis voor m'n water aan de voorkant aanbrengen zodat dit tijdens het weekend kan drogen.

Fijn weekend gewenst!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Het zijn alweer echte smulfoto,s  8) 8) :)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

just4fun

Citaat van: evan op 04 augustus 2017, 16:03:42 PM
Een paneel van 60x120 zou nog beter zijn, maar me dunkt dat dit meer dan licht genoeg geeft voor de module in kwestie.


Dat vraag ik me toch ook een beetje af. Als ik die foto zo bekijk, loopt het naar boven/achter toe toch wat donkerder aan (al kan dat ook aan de foto liggen).
Paul

evan

Dai is deels de vignetering die ik toepas om de aandacht weg te trekken van de contouren die niet af zijn.  Die zone is ook wel iets donkerder omdat die echt tot bovenkant module loopt.  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Citaat van: sdz1976 op 04 augustus 2017, 16:19:49 PM
Het zijn alweer echte smulfoto,s  8) 8) :)

Ben ik volmondig mee akkoord !!!   8) 8)  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

Citaat van: Steam.N op 04 augustus 2017, 16:52:19 PM
Citaat van: sdz1976 op 04 augustus 2017, 16:19:49 PM
Het zijn alweer echte smulfoto,s  8) 8) :)

Ben ik volmondig mee akkoord !!!   8) 8)  8)

voor mij eveneens

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

evan

Merci Mannen!

Hier nog een plaatje :)

DSC_1858 by evan Daes, on Flickr
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

liefhebber

hoi,

zo een led paneel lijkt mij zeer interessant.
Waar kopen je die, op het net zijn er zoveel aanbieders dat ik niet weet waar je dat het best doet.
of waar kun je die gewoon op de ouderwetse manier kopen.

mvg
Peter
 

evan

Citaat van: liefhebber op 04 augustus 2017, 17:27:53 PM
hoi,

zo een led paneel lijkt mij zeer interessant.
Waar kopen je die, op het net zijn er zoveel aanbieders dat ik niet weet waar je dat het best doet.
of waar kun je die gewoon op de ouderwetse manier kopen.

mvg
Peter

Beste Peter,

Hierbij de link naar waar ik ze vandaan heb.

https://www.elektrohandelsprijzen.nl/Webwinkel-Category-5748141/LED-panelen-30x120cm.html

Er zijn er nog anderen, maar was hier tevreden van de snelle en correcte service.

groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

liefhebber