Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Hallo,

Sinds dat Photobucket ons allemaal in de steek heeft gelaten, zonk me de moed wat in de schoenen om hier nog foto's te plaatsen.  De laatste jaren heb ik hier heel wat projecten getoond en van begin tot einde verslag gegeven. 

Ik ben niet van zin dit allemaal terug te gaan oprakelen want daar steek ik teveel verloren tijd in die ik liever besteed aan bouwen.

In dit draadje start ik opnieuw en dat zal ook m'n enige draadje blijven op "La Vie en Rose" na.  Dus "(n)ooit zal het klaar zijn" leek me dan een beste rubriek.  Alle projecten, tussendoortjes en tips ga ik dan hier plaatsen.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, kunnen veel van de voorbije projecten nog bekeken worden op de site: www.paj-modelbouw.com of via FB: https://www.facebook.com/Miniatuur/

Ondertussen is voor mezelf de vakantie op zijn einde gekomen en heb ik de laatse 2,5 dagen terug wat geknutseld.

Het betreft een klein baantje waar m'n Franse spullen wat kunnen op rondbollen en gefotografeerd worden.  Vermits ik graag drama heb in m'n landschap zullen de volgende twee eerste beelden voor zich spreken. 


DSC_1788 by evan Daes, on Flickr

DSC_1784 by evan Daes, on Flickr

Een fijne avond gewenst en tot genoegen :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Voor mij zijn al die gratis toestanden voorbij, mits een kleine maandelijkse bijdrage ben ik
meer dan heel tevreden met PICTUREPUSH.COM..



RD25

YES, Evan is terug met foto's. Heel hartelijk bedankt   8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Citaat van: RD25 op 30 juli 2017, 19:42:04 PM
YES, Evan is terug met foto's.

Hier nog iemand die er content mee is  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Cozzy

Mooie pittoreske fotoplek in opbouw Evan!
Je rollend R37-materieel is/wordt de kers op de taart  8)

Fijne avond,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

PeterVG

Fijn dat we weer nieuw werk van U mogen bewonderen Evan.
Dit ziet er alvast veelbelovend uit.

Herwig

Evan terug van even weggeweest, met echter-dan-echte rotspartijtjes.

Vervelend op zo'n Centraal Massief (?) departementale asfaltroute, was de    losse kiezel    die er lag op de pas met verse asfalt herstelde putten.
Zeker in haarspeldbochten moest je uitkijken dat je niet ging schuiven richting afgrond of rotsen.  ABS en andere stabilisatie-elektronica zat er nog niet in een Simca 1100 of een Golf2.

evan

Bedankt voor jullie reacties mannen!

Herwig,  die asfalt zal zeker zo uitgevoerd worden, maar wat je nu ziet is een eerste primerlaag en er zal een tweede nodig zijn want het is pluimkarton ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Flinke rotspartijen.
Benieuwd naar het vervolg want ik zit te broeden op een vergelijkbaar stukje scenery voor mijn modelbaan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Johnnytrein

Hier nog iemand die in stilte meegeniet van de bouwkunsten en de foto's.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Herwig

Dat is,  veronderstel ik,  géén Novy-keukenafzuiginstallatie die op uw  overkapping-met-fries  ligt  ?
Als het van die LED-panelen zijn,  dan dienen die blijkbaar op zichzelf als  'plafond'  voor uw baan.
Is er geen horizontaal extra houten plaatwerk of iets anders nodig ?  Alleen maar een aantal (?) LED-panelen, naast elkaar, gevat in een balkconstructie ?


OlivierV

Ik kijk uit naar het vervolg. Heb je eventueel ook een plaatje met de bevestiging van je LED-panelen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Hoi Mannen,

Yep per bak - ik heb nog maar één bak - is er een led-paneel van 30 bij 120cm met kleurtemperatuur van 4000K.  Het paneel ligt in een uitgezaagde uitsparing onder een kleine hoek naar achteren gericht zodat de treinen en andere details mooi verlicht zijn.  Het paneel rust ook op zijn vier zijden zodat dit niet doorhangt.

Een foto volgt bij de volgende update.

Ik heb net een beetje aan het kleuren geweest met washes op de muren en heb eveneens dekstenen er op gelegd gemaakt met pluimkarton.  De plannen voor een tweede module zijn ook klaar en voor ik het weet heb ik een klein baantje dat met het schaduwstation van Oeversijde compatibel is.   :D

Wordt vervolgd ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

citaat:   ..."...en voor ik het weet heb ik een klein baantje ..."...

Als je Evan heet wel, ja.   En dan nog op-de-koop-toe superieur uitgewerkt.
Die vlakke LED-panelen zijn wel uiterst geschikt voor boven een module,  zo te zien.
Maar de prijs is die ook geschikt ?