Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

SuSke

eigenlijk gewoon poepsimpel dus als je die kleuren ziet  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Knap gedaan. Ook een heel fraai hekwerk trouwens.
Groet Pierre.


Cord

Mooi kleurenpalet
Mooi wegdek
Mooi hekwerk
Mooie vrachtwagen (bewijst trouwens wel weer dat matte verf op auto's het veel beter doet dan glansverf)


Je kunt trouwens zeggen wat je wilt van die Belgen, maar ze kunnen in elk geval koken én perfect scenery bouwen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Doornroosje

Hoe heb je nu eigenlijk die boog gemaakt onder de brug?

evan

Merci mannen,

Het hekwerk is van Decapod.fr - zeer degelijk etswerk.

https://www.decapod.fr/16-barrieres-et-clotures?p=2

Denis, de boog is gewoon een strook pluimkarton langs beide zijden gepeld.
Nadat het bestempeld was aan één zijde en de kopse randen is het gewoon geplooid en onderin geplakt.  De strook was iets breder dan de breedte van de brug en zo komt het effect dat die kopse stenen van de boog wat uitsteken.  Easy :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Doornroosje

Ga ik ook eens proberen dan voor de brug op mijn test-stukje!

Steam.N

Evan, alweer erg knap werk !!!
Dit wordt alweer een heel sfeervol geheel  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#247
Bedankt Steamy ;)

Wat is er gebeurd intussen?

Het bruggetje is geplaatst en een deel van de bedding van het waterloopje is aangebracht vermits er toch Sculptamold aan te pas kwam.
Het spoor is ook aangebracht en van kleur voorzien.  Er dient nog een stukje van 20 cm aangebracht te worden links van de module.

Nu kan ik beginnen aan de woningen die langs de wegen komen en de achtergrond zullen vormen. 

Geniet van de voorlopige plaatjes!  Ik doe dat alleszins ook   :)

DSC_2832 by evan Daes, on Flickr

DSC_2826 by evan Daes, on Flickr

DSC_2829 by evan Daes, on Flickr

DSC_2827 by evan Daes, on Flickr

DSC_2831 by evan Daes, on Flickr

Fijne avond en tot de volgende update ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Heerlijk hoor Evan, heb je eventueel nog een meer frontaal plaatje van het stationnetje? (met name vanop het spoor zeg maar) Ben een beetje benieuwd hoe dat loopt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Paulogic

Evan, dat je mooi (allermooist) kan bouwen zijn we ondertussen wel gewend maar ik sta
steeds ook te kijken van uw manier om een compositie te maken met natuur en omgeving.
Plaatsing, idee, uitwerking enz je zou haast denken dat je een atoomstraal hebt om echte locaties
te verkleinen.

ref : Atoomstraal : zie Suske en Wiske (stripverhaal, niet MSM Suske  ;D)
mvg,
Paul(ogic)

sdz1976

Sluit me volledig aan bij Paul, je behoort tot het groepje mensen dat buiten prachtig bouwen ook meester is in compositie.
Dat is een gave waar ik toch een beetje jaloers op ben  :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

mooi werk Evan, en de sfeer zit er zeker al in.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#252
Merci mannen,bedankt voor de waardering  :)

Dat zijn echt fraaie complimenten.  De compositie is op zich al een leuke bezigheid en het vergt soms wel wat geduld...  Soms een stuk terug afbreken en opnieuw beginnen. 


Ondertussen is het laatste stukje spoor gelegd.  Het was maar 20 cm, maar het is nu compleet en zeer eenvoudig qua layout.
Een laatste brugje is ook gemaakt en geplaatst en dat vormt weer een extra stukje van de puzzel.  Mondjesmaat gaat het verder en gelukkig kan ik er m'n genot uit halen ondanks de huidige beperkingen.  :)

Ik laat de fotootjes voor zich spreken en zie jullie weer bij de volgende update ;)

DSC_2844 by evan Daes, on Flickr

DSC_2847 by evan Daes, on Flickr

DSC_2848 by evan Daes, on Flickr

DSC_2849 by evan Daes, on Flickr

DSC_2845 by evan Daes, on Flickr
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Simpele dingen die de touch geven aan een baan, gewoon die flik maak al een eerste indruk, die uit kleding van de beek...TOP

Cord

Prachtig!
Wat die gendarme daar nou weer staat op te schrijven wordt waarschijnlijk later duidelijk als daar een Renault Dauphine verkeerd staat geparkeerd?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing