Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Goede avond,

Ik denk dat ik er een melkboer ga van maken  ;D    Komt in orde met dat Shell logo op.

Ondertussen is m'n nieuwste telg toegekomen.  Het betreft een locotractor van de Sncf tpIII type Y6400.  De fabrikant is EPM ism LS Models.
Knap locje met een ongelofelijke sound voor zoiets klein.

DSC_2535 by evan Daes, on Flickr

M'n laatste gebouw voor het stationsemplacement is ook in de maak en dat is namelijk het station zelf.   Het betreft een Artitec resin bouwkitje.

DSC_2539 by evan Daes, on Flickr

Alvast een prettig weekend en tot later ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Evan dat ziet er allemaal geweldig uit. Leuk lokje ben benieuwd naar het geluid.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

leuke Mehari in een nog leukere omgeving ;)

Dirkh

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 september 2017, 21:11:41 PM
leuke Mehari in een nog leukere omgeving ;)

Daar ben ik jaloers op, die Mehari. Maar prachtig om te zien allemaal.

Metpetergaathetbeter

persoonlijk vind ik die de leukste alsook die met die Masarati motor die SM (wat een naam!)cabrio

evan

#170
Merci Mannen,

Die Mehari is van Norev en heb hem ,of ze, wel wat onder handen genomen om in het decor te doen passen.  Er zit ook een bestuurder in.

Michaël,

Ik heb met m'n Iphone een filmpje gemaakt, maar het beeld trilt wat doordat ik gehurkt zat voor m'n module en het geluid "clipt" soms maar dat is de opnamemicro en niet de luidspreker van de decoder.  De functie voor het geluid van de flenzen in bochten is ook geactiveerd.

Enjoy:
https://www.youtube.com/watch?v=4e93i4aDGcE

Filmpje van een collega-modelbouwer uit Frankrijk zelf...

https://www.youtube.com/watch?v=QdjdAow97qE

Nu terug rusten    ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Klinkt goed, en oogt vooral mooi in jouw landschap  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

Een schatje van een loc.     Met een super-sobere livrei.    Een groen spruitje.   Het ding had misschien wel een bijnaam bij de SNCF ?
( de oranje plastieken dromedaris reed nog justekes op 't eind van tijdperk 3 )

Michael

Met recht mooi geluid uit zo'n lokje. Prachtig om te zien en te horen op jou diorama.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Merci mannen ;)

Ondertussen een lichte verwering en wat details verder...

DSC_2543 by evan Daes, on Flickr

Alle gebouwen zijn nu klaar voor het stationsemplacement.  Er moeten nog veel details aan qua verlichting, antenne, telegraaf en EDF aansluitingen, maar dat zijn momenteel te kwetsbare details die kunnen afreken.

Ik ben klaar om de 2e module te bouwen, maar dat moet om gezondheidsredenen nog even wachten.  Echter kan ik wel voort met wat vervuiling, verwering van het rollende materiaal en het vervaardigen van details.

Fijne avond en zondag gewenst ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

wilgo


Koen

Man, man, man Dat is precies een foto uit de Provence. Die kleurcomposities, de muren, de gebouwen,...
Bijzonder knap!!!!! Ik zal nog veel moeten leren  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

Heel mooi, subtiel verweerd ;)

Ik ben erg benieuwd naar de omgeving van de bagage kruiwagens van REE  8)

modelbaanHO

Mooi en sfeervol.
Echt la douce France
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

Merci beaucoup!

Wim,

Die omgeving is nog even wachten, maar hij ziet er in mijn hoofd goed uit  8)

Vandaag heb ik 3 wagenstjes van LS- en REE Models geweatherd.

Fijne karretjes, maar ze komen goed tot hun recht op de module.

DSC_2564 by evan Daes, on Flickr

DSC_2567 by evan Daes, on Flickr

DSC_2569 by evan Daes, on Flickr

Later deze week probeer ik er nog wat te doen :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.