Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DFS

Citaat van: evan op 05 september 2017, 18:24:32 PM

Later als ik een leuke decal vindt, kan ik de GASOLIN opschrift vervangen want das eerder Duits dan Frans.

Tot later ;)

Is het geen optie om de laatste twee letters te verwijderen, dan krijg je GASOL...

SuSke

Zijn die DS en vrachtwagen herspoten Evan, of heb je die een filter gegeven met een of ander kleurtje uit de luchtspuit of zelfs maar gewone matte vernis?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

Citaat van: DFS op 06 september 2017, 15:35:41 PM
Citaat van: evan op 05 september 2017, 18:24:32 PM

Later als ik een leuke decal vindt, kan ik de GASOLIN opschrift vervangen want das eerder Duits dan Frans.

Tot later ;)

Is het geen optie om de laatste twee letters te verwijderen, dan krijg je GASOL...

idee rood and Frans = ANTAR   ;)

http://www.dejadeballe.com/I-Grande-3691-maquette-metal-camion-de-livraison-antar.net.jpg 
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Alberke

En geen M.A.N. maar een Renault, maar dat is muggenziften natuurlijk :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

Merci Mannen!

Ik heb Decals besteld via de link van Suske en die komen er op.  Ben wel vergeten welk Bedrijf het was (geheugen is ver heen  :( ) . Ook zaten er gevaartekens bij etc...  Wordt mooi hoop ik.

Het is inderdaad geen Franse vrachtwagen, maar zo chauvinistisch hoeft het niet te zijn :)

De wagens zijn eerst behandeld met een wash om de naden en kieren te accentueren en daarna is er een matte vernis (Tamya uit het spuitbuske) over gespoten.  Nadien met een Sepia wash van Valejo in de airbrush is er onderaan een lichte stoflaag gespoten.

Bernard,
Tof camionneke :)

Vandaag bijna geen modelbouw buiten wat washes en filtertjes, maar wel veel rust...

Voor de sfeer heb ik toch een paar fotookes gemaakt uit het vuistje:

DSC_2516 by evan Daes, on Flickr

DSC_2520 by evan Daes, on Flickr

DSC_2531 by evan Daes, on Flickr

Groetjes

;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: DFS op 06 september 2017, 15:35:41 PM
Citaat van: evan op 05 september 2017, 18:24:32 PM

Later als ik een leuke decal vindt, kan ik de GASOLIN opschrift vervangen want das eerder Duits dan Frans.

Tot later ;)

Is het geen optie om de laatste twee letters te verwijderen, dan krijg je GASOL...

Dan moet de I nog achter de O ingewrongen worden geloof ik???  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

En eigenlijk is het dan "Gasoline"   8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Ik heb het even terug opgezocht...  het is SHELL met de schelp.

Waarom?  Ik heb verschillende Franse wagentjes van REE Models met Shell als opschrift. 

Geheugen opgefrist...

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke

Total, Fina, Elf= Franse olie :D
PS Shell = NL , maar eigenlijk allemaal multinationals natuurlijk.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

Hier is m'n Frans Shell treintje :)

DSC_2533 by evan Daes, on Flickr
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

#161
citaat:   ..."...Total, Fina, Elf= Franse olie       Shell = NL , maar eigenlijk allemaal multinationals natuurlijk ..."....

>>  (Pur)Fina was Belgisch     en    Shell was/is Brits-Nederlands ...

Aan Evan:  een mooi  Shell-France  spaakwielentreintje (REE) .
( m'n Esso-versies passen erbij ... ) 

GDE

#162
Knap staaltje modelbouw . De voertuigen zijn prachtig zo zonder hun plastiekglans . Zeer mooi ! Indien u een echt Frans vrachtwagentje wilt komt of is er bij Norev ( ook in 1/87) de Renault galion in vele versies waaronder benzine transport . Zie link ... http://www.ho-modelautoclub.nl/toch-nog-de-renault-galion/
http://www.forum-auto.com/automobile-pratique/modelisme-modeles-reduits/sujet17504.htm
http://pin.it/w0eyV-9

Alberke

Citaat van: Herwig op 06 september 2017, 18:11:01 PM
citaat:   ..."...Total, Fina, Elf= Franse olie       Shell = NL , maar eigenlijk allemaal multinationals natuurlijk ..."....

>>  (Pur)Fina was Belgisch     en    Shell was/is Brits-Nederlands ...

Aan Evan:  een mooi  Shell-France  spaakwielentreintje (REE ?) .
( m'n Esso-versies passen erbij ... )
Waarom wil je gelijk hebben / puntjes op i's zetten? Fina is door Total overgenomen, dus afhankelijk van wanneer Evan zijn creatie situeert is het juist/fout. En de grootste aandeelhouders van Shell zaten/zitten in Nederland :D
Dit soort bijdragen is totaal overbodig en vervuilt dit draadje van een (weeral) prachtig stukje modelbouw
Deze bijdrage hoort daar trouwens ook bij, en mag voor mijn part gewist worden.
Ik wil gewoon ook eens gelijk hebben :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#164
PetroFina was ooit een belangrijke Belgische petroleumhandelsmaatschappij,   waarvoor m'n verontschuldiging.
Misschien wou 'k het puntje aanstippen op de  i ,   omdat ik persoonlijk nogal geïnteresseerd ben in klassieke tweeassige ketelwagentjes en hun diverse toenmalige oliebedrijven met de specifieke logo's.

En u heeft gelijk:  dit is Evan's forumdraadje en op z'n fotootje rijden fraaie antieke Shell-ketelwagentjes de tunnel uit.