Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Banking in de bochten

Gestart door Belgaboy, 28 juli 2017, 19:47:18 PM

D_Loc

#45
Citaat van: Herwig op 04 augustus 2017, 23:27:21 PM
Dit is nog een andere situatie blijkbaar,  nl.  een aftakking naar rechts bij een linkse boog.
Maar stel u voor dat de  18  via een paar wissels naar het linker,  binnenste spoor zou moeten,  of andersom .
Hoe krijgen ze dat klaar  ?  Zonder dat het een  "cakewalk"  wordt  ( of 'n   'kakkewalk'  van de kermis )  ?

?     Rijdt die loc 18  op de foto rechts of links ?       Wel dan niet op tegenspoor ? 
       Ik zie geen locbestuurder door de ruit.     Misschien zegt de stand van de ruitenwissers iets ?
De loc rijdt op het doorgaande spoor die naar de hoofdbaan leidt en rijdt naar mij toe (ook te zien aan de frontlichten). Het binnenste spoor is een kopspoortje voor de treinen naar Rumelange. De bestuurder zie je zitten, hij zit uiterst rechts (op de foto dus links  ;D). In een 1800 is de cabine gespiegeld t.o.v. de reeks 55 omdat men in Luxemburg rechts rijdt.

[Edit]
Nog even een foto in de andere richting kijkend:

CFLcargo 1818 - Noertzange, 06-07-2013 by D-Loc's Media, on Flickr
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Belgaboy

#46
Heb mezelf beholpen met de 1 mm strips van Evergreen (Bedankt voor de tip Peter)
Ziet er volgens mij wel ok uit.


ESU ECoS 2.1, iTrain.

59erke

Even dit draadje terug onder de aandacht brengen.
Een aantal pagina's terug zegt men om voor en achter de verkanting een 15 a 20 cm te houden om het spoor terug vlak te laten lopen.

Geldt deze regel ook voor N schaal of mag dit minder zijn?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ACFI

Bij Morop is er een apart norm voor:

http://www.morop.org/downloads/nem/de/nem113_d.pdf NEM 113 voor de overgangsboog
http://www.morop.org/downloads/nem/de/nem114_d.pdf NEM 114 voor de vervanging

ACFI.