Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ESU Class 77 maakt een ruisend lawaai...?

Gestart door bb67400fan, 27 juli 2017, 12:49:08 PM

bb67400fan

Dag iedereen,

Ik maak me wat zorgen om mijn Class 77 nrĀ°DE6312 in de Crossrail kleuren...
De loc maakt al enige tijd een ruisend (en steeds luider) lawaai tijdens het rijden.
Telkens als ik de loc sneller laat rijden (dus als de motor wordt opgedreven) komt er een ruisend lawaai.
Ook wanneer er geremd wordt (dus doorheen het remgeluid) ontstaat er een storend en ruisend geluid.
Ik durf er niet echt meer mee rijden omdat ik het misschien erger maak en aangezien het zo'n duur modelletje is..  :-\
Weet iemand wat hiervan de oorzaak is en hoe ik dat kan oplossen?

Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag..
Alvast hartelijk dank!


railtravelmanager

hallo,

met F3 rookuitstoot ingeschakeld ? dat probleem had ik ook, normaal 2 jaar garantie op een ESU machine, laat deze werken als je kan (als de loc van winkelier kwam)

eRWIN
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

bb67400fan

Citaat van: railtravelmanager op 27 juli 2017, 14:20:37 PM
hallo,

met F3 rookuitstoot ingeschakeld ? dat probleem had ik ook, normaal 2 jaar garantie op een ESU machine, laat deze werken als je kan (als de loc van winkelier kwam)

eRWIN
Dan zal dat wel de reden zijn.. Ik zit gelukkig nog binnen de garantie.  ;) Bedankt voor je antwoord!!

trainspottingjr

Wat ook de oorzaak kan zijn , is dat er kleine deeltjes vuil aan de luidspreker blijven aanhangen.

Dit omdat de luidspreker een beetje magnetisch is.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW