Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

rolbrug inplannen

Gestart door G8, 21 juli 2017, 16:59:05 PM

Cord

Wat een aantal ook al hebben geschreven, zou ikzelf de loods aanpassen op de rolbrug. Volgens mij lijkt het ook het meest realistisch omdat ik denk dat zo'n rolbrug en een locloods samen een onlosmakelijk geheel vormen en in de echte wereld tegelijkertijd (en op perfect elkaar afgestemd) werden gebouwd.
Het moet je natuurlijk wel liggen om te houwen en te plakken, maar loodsen zijn niet de meest ingewikkelde bouwwerken om te maken.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

OlivierV

Is het niet mogelijk gewoon de rolbrug wat aan te passen? Dat lijkt me simpeler dan de loods.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gaspar

Zeker weten van niet. Het is een oude Brawa rolbrug, als je daaraan begint te prutsen is ze zeker naar de bliksem. Stopsekties zijn niet te veranderen zonder  de brug te ruineren.
 

Cord

#33
Citaat van: OlivierV op 23 juli 2017, 16:39:12 PM
Is het niet mogelijk gewoon de rolbrug wat aan te passen? Dat lijkt me simpeler dan de loods.
Ik ben het eens met Gaspar: een nieuwe locloods in elkaar plakken is (met de juiste materialen) écht een stuk eenvoudiger. Ik zou het in elk geval gewoon proberen. Lukt het niet, dan zijn er genoeg forumleden die je verder kunnen helpen. Als je gaat klooien aan een rolbrug en het mislukt dan ben je verder van huis.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gaspar

Zoals vroeger gezegd, de lokloods van Kibri past er perfekt op.
Op ebay duitsland nog volop te vinden onder kibri B 9450 voor ongeveer 20€ (gebruikt).
Nieuw bij modelspoorgigant.nl nr 39450 voor 38,49 €. Wel voor 3 plaatsen, dus twee te gebruiken.
Veel succes.
Guy
 

RD25

met uitzondering van het gebouw probleem, de kleine probleem is opnieuw leggen van de baan : waarom 78 mm?




  ::)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Klaas Zondervan

In loodsen wordt er vaak gewerkt aan het materieel, en dan heb je meer ruimte tussen de sporen nodig.

RD25

#37
Citaat van: Klaas Zondervan op 24 juli 2017, 13:06:35 PM
In loodsen wordt er vaak gewerkt aan het materieel, en dan heb je meer ruimte tussen de sporen nodig.

Hallo Klaas, bedankt maar verschillen bestaan  ;)

CW FM (rolbrug ingang) 66 mm

CW FM (rolbrug uitgang) 83 mm

CW FM (werkplaats) 68 mm

WDT LNC (werkplaats) 55 mm

schatting of course    ::)

CW FAZ rolbrug Let op de links/rechts arrangement.  :o 
niet elektronica 6 vooraf gedefinieerde posities, maar de rolbrug wordt bestuurd door een menselijke   ;D
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

G8

ik was deze topic even uit het oog verloren  ;D

Het plan is verder te gaan met een Marklin rolbrug (die hebben 5 spooruitgangen...) en deze 2 rail om te bouwen.

janieburton

Wat is de rolbrug van BRAWA mooi.

Spijtig dat ze niet meer verkrijgbaar is.
 

Peter

Je komt die Brawa rolbrug regelmatig tegen op beurzen en Duitse forums en webshops (zelfs nieuwe)
Met vriendelijke groeten
Peter

G8



update  :D

De Brawa rolbrug is aan de kant geschoven... (en eventueel te koop/ te ruil... PM bij interesse...)

de Marklin versie komt al veel beter uit... ik ben alleen nog aan het twijfelen dat ik ze al of niet ga ombouwen naar 2 rail
ik heb zowel een 2 rail collectie (SNCF en NMBS tp4) als een 3 rail verzameling (enkel DB tp3)

Was er in tp3 al sprake van deze rolbruggen of zijn deze er later pas gekomen?