Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

rolbrug inplannen

Gestart door G8, 21 juli 2017, 16:59:05 PM

G8

Heren, Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Eerste gedacht was om de brug op een 30 tal cm van de loods te leggen... dit past dus niet...

Ik heb wel wat extra ruimte beschikbaar.



mvg Gunther



Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#2
...psst. [kijkt om zich heen]  de loodssporen zijn niet in lijn met de rolbrugsporen...   ::)  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 21 juli 2017, 17:52:03 PM
...psst. [kijkt om zich heen]  de loodssporen zijn niet in lijn met de rolbrugsporen...   ::)  ;)

Ahhh ja ... Thanks ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

#4
Citaat van: Michiel op 21 juli 2017, 17:52:03 PM
...psst. [kijkt om zich heen]  de loodssporen zijn niet in lijn met de rolbrugsporen...   ::)  ;)

...De foto bedriegt...  ;)
Groetjes, Peter


755philippe

Volgens mij is het probleem het volgende. Als ik goed naar de foto kijk zie ik 5 sporen die naar de rolbrug leiden. Als je goed kijkt naar de rolbrug zie ik 6 verlaagde delen waartussen de sporen passen of maw zie je overal blokjes met daartussen een verlaagd deel. Ik zie zo 6 verlaagde delen maar die komen dan weer niet overeen met de loods(en) want in een deel is er geen spoor aangebracht omdat je spoor anders tussen 2 loodsen uitkomt. is wel een vervelende zaak. Probleem gaat zijn dat je de rolbrug 1 spoor moet laten overslaan als je voorbij dat spoor moet. Bij manueel bedrijf geen probleem maar bij automatisch bedrijf gaat hij zijn spoor kwijt geraken na kalibratie van de brug. De volgende mogelijkheid is om een nieuwe lokloods zelf te bouwen en dan kun je een lok meer stationeren want dan heb je 6 loodsen.
Mvg

755philippe

PeterC

Gunther,

Leg je loods wat naar links of naar rechts.  Zorg dat al je sporen van je rolbrug (recht!) zijn aangesloten.  Eén spoor in de vrije natuuur.  Eén spoor niet aangesloten vraagt om een 'technische' oplossing.
Ik vrees dat je je loods een 'beetje' gaat moeten aanpassen...
Groetjes, Peter


Michiel

Je zou eens kunnen proberen om brug en loods in een boog met elkaar te verbinden. Dan is het niet erg dat de sporen wat trechtervormig lopen. Je hebt dan wel iets meer afstand nodig. 't Is maar een wild idee, maar estetisch zou het moeten meevallen (beeld ik me in)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

#8
idee flexibele rail

http://www.train-modelisme.com/imgref/6106/6106.jpg

esthetische, laten we zeggen een beetje beperkt.

of een ander idee

https://i11.servimg.com/u/f11/18/95/38/16/ge_rol10.png

veel succes

EDIT :
Helaas, logisch te zijn, moet je opnieuw beginnen ! Plaats de brug lag de sporen en het opbouwen van een nieuw gebouw. (Het verplaatsen van de huidige gebouw en zet hem in winkels zoals)

Of je vergeet de vervoerder brug !!   ::)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Kautenbach

Loods ombouwen of brug ombouwen...  ;)

Lijkt mij de beste oplossing, zou normaal gesproken ook in t echt op elkaar zijn afgestemd  ;)

Wel een ingrijpende....

Gaspar

Kibri heeft een lokloods die er perfekt bij past. Eens zoeken op een beurs.
 

G8

ik lees hier al verschillende inzichten... mooi

het probleem is inderdaad dat de loods maar 5 deuren heeft en de brug 6 sporen.  8)

Mijn idee was om ze beide wat verder uit elkaar te placeren en met flexrail de 5 sporen naar de loods wat trechtervormig te laten lopen + een 6de  (buiten)vertakking rechts naast de loods.   Of gaat dit niet realistisch zijn?

alvast bedankt voor het meedenken  ;)



G8

Citaat van: Michiel op 21 juli 2017, 20:57:49 PM
Je zou eens kunnen proberen om brug en loods in een boog met elkaar te verbinden. Dan is het niet erg dat de sporen wat trechtervormig lopen. Je hebt dan wel iets meer afstand nodig. 't Is maar een wild idee, maar estetisch zou het moeten meevallen (beeld ik me in)

Michiel met dit idee heb ik ook al in men hoofd gezeten.... als ik het in een bocht leg valt het misschien zo niet op :)

Ik ga eerdaags eens enkele testopstellingen uitleggen op een isolatieplaat zodat ik ze makkelijk kan vastpinnen.

bellejt

in een bocht zou super onrealistisch zijn.Wie bouwt nu een locloods en buhne in een bocht ? De flexrails kunnen er wel mee door.Ik zou echter op een beurs een andere locloods kopen.Gebouwd kosten die dingen amper wat.Of verbouwen.Tussenmuurtjes tussen de deuren inkorten kan toch zo moeilijk niet zijn.

RD25

Citaat van: G8 op 22 juli 2017, 15:17:07 PM
ik lees hier al verschillende inzichten... mooi
het probleem is inderdaad dat de loods maar 5 deuren heeft en de brug 6 sporen.  8)
Mijn idee was om ze beide wat verder uit elkaar te placeren en met flexrail de 5 sporen naar de loods wat trechtervormig te laten lopen + een 6de  (buiten)vertakking rechts naast de loods.   Of gaat dit niet realistisch zijn?
alvast bedankt voor het meedenken  ;)

Hallo Gunther,

realistisch? waarom niet!



een manier om te "redden het meubilair"   ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'