Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Kolenzakken

Gestart door argilla, 19 juli 2017, 08:06:38 AM

argilla

Heeft iemand een idee voor het imiteren van kolenzakken op schaal G ?  De "kollen" zelf zijn korrels uit een filter masker die zijn juist op schaal.....maar de zakken hé ???
De hoogte van telegraafpalen in G schaal ?

Thx
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

apenkop

Kolenzakken zijn in werkelijkheid jutte zakken als ik me dat goed herinner. Dat is een redelijk "open" materiaal, waarmee ik bedoel dat het geen fijn mazige stof is. Is het dan geen optie deze te maken uit een oude nylonkous, ongeveer op de manier zoals Gerolf zijn truitjes breidt in zijn draadje over het derde fragment?
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Gerolf

Ik zou voor G-Jutte toch een wat dikkere stof dan nylonkous nemen. Zelf zakken naaien uit bvb katoen kan wel, lijkt me.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Oke bedankt Gerolf en apekop.
Ik heb een patroon tekening gevonden om een "jute" zak te maken....probleem is echte de engelse maatvoering. Kan iemand mij helpen naar het decimaal stelsels in G schaal  aub


http://www.intimateweddings.com/free_downloads/burlap-bag-template.pdf


met dank . Marc
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Ferdi

Paulo verkoopt "handgemaakte" goederen, oa. diverse zakken voor de volgende schalen:
Spur H0 (1:87)
Spur 0 (1:45)
Spur 1 (1:32)

Maar dus nog niet voor G.

Mooi materiaal, en correcte levering. Verzendkosten naar België zijn momenteel € 11,90.

http://www.paulo.de/epages/15352356.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/15352356/Categories/%22Spur%201%20%281%3A32%29%22/Ladegut


argilla

Beste vrienden


bedankt voor jullie reacties. Met al deze info ga ik aan de slag. Bedankt voor de tekeningen en de raadgevingen.


Marc

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

RD25

mooie success Marc   8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'