Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Schotland - Inness Mill

Gestart door Valentijn, 09 juli 2017, 17:08:13 PM

stoomloc

Hey Valentijn,

De schouw ziet er beter uit dan de laatste keer ik deze heb gezien. Ze heeft wat meer kleur gekregen ;) De werken aan je minibaantje vorderen wel. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat en naar de treinbewegingen.

Groeten Wim

Valentijn


Aan de treinbewegingen moet nog wat gewerkt worden.  De proef opstelling was geslaagd, nu nog overbrengen naar het diorama en test draaien.

Ondertussen werken we verder aan de scenerie, maar nu even wat rust met een drankje.

IMG_1728b by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Valentijn

#77
Het lokloodsje staat er nu ook.  Geraamte gemaakt van balsa hout profielen en bekleed met houten latjes, golfplaat en roofing.
Daar er geen plaats was voor een poort is er een rolluik voorzien.

IMG_1692 (3) by valentijn, on Flickr
IMG_1720 (2) by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Johnnytrein

Geen plaats was voor duren ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Valentijn

Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

mahtoska1


Gerolf

Mooi gemaakt, man  8)
... maar ik zou toch nog een stripje roofing op de nok leggen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Valentijn


Dank je allemaal.

Nu we we terug zijn uit vakantie kunnen we verder bouwen.  De deadline naderd  ;)

De nokjes komen nog al weet ik nog niet uit welk materiaal (roofing, plaat ..), maar eerst nog een lampje inbouwen .

Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Steam.N

Dat loodsje ziet er zeer mooi uit !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

MoVi

Ik blijf je ook volgen.

Ronald Visser
Ronald Visser

Valentijn


In mijn fabriekje hebben wel wat houten vaten nodig.
Deze vond ik vorig jaar op de beurs van Sedan bij een handelaar uit Straatsburg.

IMG_5436 (2) by valentijn, on Flickr

Enig extra werkje is het graveren van de individuele planken met een mesje, lichtjes verweren en de metaalbanden schilderen met rood-bruine plakaatverf.  Als laatste lichtjes overgaan met een zacht potlood.

IMG_5439 (2) by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Zeer goed gelukt.
CiteerEnig extra werkje is het graveren van de individuele planken met een mesje, lichtjes verweren
Hoe heb je dit lichtjes verweren gedaan?