Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Problemen programmeren locomotiven

Gestart door timo, 08 juli 2017, 16:01:11 PM

timo

Hallo
Ik heb onlangs een locomotieven gekocht 6005 van roco als ik heb op mijn baan zette ging alles goed en stond gij op programma 03.

nu heb ik er een 6006 van roco bij gekocht dus wat heb ik nu gedaan ik heb mijn 6006 van 03 naar 66 geprogrammeerd en is gelukt

Maar bij mij 6005 wil het niet lukken van 03 naar 65 en is van kwaad naar erger gaan, mag doen wat ik wil voor mijn programma gij doet het niet of op 07 rijd hem zeeer kort, rijden,stoppen ,rijden ,stoppen,maar zeeer traag. ik heb al weer geprobeeerd om op zij oud programma 03 terug te zetten en dat leukt zelf niet meer :-\ .dus zou mij iemand kunnen helpen wat ik zou verkeerd doen of wat ik nu moet doen 

Ps al mijn locomotieven waren van mijn baan buiten die die moest geprogrammeerd moest worden

Alvast bedankt 
timothy

ceuleer

Als er een ESU decoder inzit, kan je in cv 8 waarde 8 programmeren, dan is de decoder gereset naar fabrieksinstellingen. Als het geen ESU is, moet je de handleiding van uw decoder bekijken of ergens downloaden, misschien kunnen alle decoders via cv 8 gereset worden, maar dat kan ik niet garanderen.
Normaal zit er een handleiding van de decoder in de OVP van de loc.

Peter

Inderdaad, dat kan gebeuren, want Roco heeft in een aantal standaard modellen een zeer Basic decoder zitten waar je niets, of bijna niets in kan aanpassen. Meestal zit die dan ook nog eens  vast ingebouwd zonder DIN stekker . Eerst terug naar fabrieksinstellingen en dat enkel adres 03 gebruiken (ik had zo een diesellok 215) Enige oplossing later de print er uit en een nieuwe print (met of zonder DIN stekker in het model)
Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Citaat van: Peter op 08 juli 2017, 18:20:32 PM
Inderdaad, dat kan gebeuren, want Roco heeft in een aantal standaard modellen een zeer Basic decoder zitten waar je niets, of bijna niets in kan aanpassen. Meestal zit die dan ook nog eens  vast ingebouwd zonder DIN stekker . Eerst terug naar fabrieksinstellingen en dat enkel adres 03 gebruiken (ik had zo een diesellok 215) Enige oplossing later de print er uit en een nieuwe print (met of zonder DIN stekker in het model)

De roco reeks 60 heeft toch een 8 polige stekker hoor. (mijn TP3 versie toch). Ik kan me niet voorstellen dat ze dit wijzigen. In deze tijd  toch niet meer. De reeks 60 lijkt me toch geen standaard model voor Roco....
(zie onderdelenblad https://www.roco.cc/doc/ET/1/DE/62893_10056.pdf ) als je zeker wil zijn open de kap en je weet het direct.

Als naar de fabrieksinstellingen zetten niet lukt. Zou ik een nieuwe decoder erin steken, adres naar keuze ingeven, en je kan terug rijden.

En als je die toevallig nieuw hebt gekocht wat ik hierboven uit versta. Gewoon mee terug naar de winkel en laat hun het eens proberen. Indien niet, moeten zij maar een nieuwe decoder er insteken. Dat is garantie, maar dan best niet openen ;)

Succes

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

timo

Halo ik heb dus geprobeerd voor mij locomotief 6005 roco te resetten maar dat gaat dus niet ,en denk ik dat er zeker meer aan de hand is,ik krijg hem wel aan het rijden op programma 05 wat ik zeer raar vind ik moet hem zeer traag doen rijden,of gij valt uit of gij doe raar (,stoppen, rijden stoppen rijden, als ik hem wil rapper doen rijden) ,dus is mijn vraag kan het dat mijn decoder kapot is,en weet iemand hoeveel dat het kost

Alvast bedankt
timothy

Ronald

1) Laat ons eerst eens weten waar je mee programmeert (de centrale dus). Ik denk te lezen dat je een Roco Multimuis hebt.
2) Gebruik de juiste termen. Programma 6 zegt niemand iets, het is "adres nr 6". Hiermee blijft voor iedereen duidelijk wat je precies bedoelt.




bellejt

vermoedelijk zit daar een uhlenbrol in van de 75/73 xxx reeks.Dan is het CV59 op 1 programmeren voor een fabrieksreset.

Michael

Timo een decoder heb je al voor 25 à 30 €, maar dan is de vraag hoe zit de "oude "decoder in je locomotief, met een stekkertje, dan is het eenvoudig oude decoder eruit en nieuw erin.
Zit je decoder vast op de printplaat dan komt er wat meer bij kijken.
Als je daar geen ervaring mee hebt kijk dan of er een vereniging bij jou in de buurt zit, daar kan men je vast wel even helpen.

Maar eerst als je loc onder garantie valt niks aan doen en naar de winkel terug met dat ding.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

timo

Hallo ik ben dus met die locomotief naar de winkel geweest en hebben ze daar alles ontkoppel wat je maar kon ontkoppelen maar er veranderde niets .de man zei dat het komt van printplaat die ergens door gebrand zit en de decoder ook kapot zit van te veel te proberen dus ja niet goed tot later
timothy

timo

Zou er mensen zijn die mij er kunnen met helpen om zo laag mogelijk prijs te houden voor herstel  want heb daar prijs gevraagd voor decoder was 36€ en printplaat  48€ zonder nog hem te vervangen dus zal ik ergens in de 100€ belanden      (de locomotief kost al 160€   :-\ )
timothy

ceuleer

#10
Een printplaat heb je niet nodig, de decoder kan je rechtstreeks aansluiten op motor, lichten en wielen.

stoomlokje

timo,

heb je deze locomotief nieuw gekocht in de winkel ? en is dat minder dan 2 jaar geleden?

Zo ja , er dan niets aan doen .
De locomotief terug naar de winkel brengen ,waar je hem hebt gekocht .
Zij moeten zorgen voor herstelling op kosten van de fabrikant ( Roco ) of U nieuwe in de plaats geven.

Saskia

755philippe

Citaat van: timo op 03 augustus 2017, 23:43:54 PM
Hallo ik ben dus met die locomotief naar de winkel geweest en hebben ze daar alles ontkoppel wat je maar kon ontkoppelen maar er veranderde niets .de man zei dat het komt van printplaat die ergens door gebrand zit en de decoder ook kapot zit van te veel te proberen dus ja niet goed tot later

Ik vind dit een eigenaardig verhaal van de verkoper. Als een dekoder stuk is kan hij volgens mij niet op een ander adres rijden. Als die stuk is rijdt hij op geen enkel adres. Door een lok van adres te wijzigen kan trouwens je dekoder ook niet stuk gaan tenzij je de kap opent en allerlei wijzigingen aanbrengt aan de bedrading.
Mvg

755philippe

Peter

Laat je niet in de luren leggen !!!
Als je model nog geen twee jaar oud is, en je hebt de rekening nog MOET de handelaar ofwel het model ruilen ofwel terugsturen naar de producent voor herstelling., en NIET op uw kosten.
Dat is nu eenmaal de Europese wetgeving
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter, volledig met je eens. De handelaar probeerd de fout ten laste van de koper te leggen. Dan is dit volgens mij ook GEEN goede handelaar. Hij heeft zijn lok verkocht, de centen ontvangen en als er iets mis is wilt hij de klant zo snel mogelijk met een smoesje afwimpelen. Dus een goede raad : laat je niet ompraten door de verkoper die geen moeite wilt doen voor een herstelling ten zijne laste.
Mvg

755philippe