LS Models 08/2017

Gestart door eve, 01 juli 2017, 17:05:39 PM

SuSke

Wat dan wordt uitgeleverd mag dan TOP zijn, maar het is niet meer voor ieders beurs. Ik betaal geen 70 of 80 euros voor een rijtuig. Bedankt.
Het is al zo dikwijls geventileerd dat er een heleboel toeters en bellen opzitten die niet nodig zijn om een mooi, goed lopend rijtuig te krijgen, maar ze blijven die WC potten in die rijtuigen zetten en er een boel onder te hangen dat je na de eerste rit al weer kwijt bent.

We worden niet "au sérieux" genomen, we zijn gewoon een melkkoe omdat er een paar honderdtal per lichting zijn die modeltreinen als een belegging zien en de boel opkopen zodat de modale modelspoorder te laat komt en later een veel te hoge prijs kan betalen voor iets dat hij ook graag heeft.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

yannickvw

Goh, die toeters en bellen maken het niet duur hoor...die rijtuigen worden met alle toeters in bellen gemaakt in China voor nog geen 30euro en hier voor 70+ verkocht. En elk jaar verhogen ze de prijzen wat. Wat gaat een m5 kosten? 80 euro? Stuurrijtuig 130? En zolang hij ze verkocht krijgt zal de prijselasticiteit gerekt worden.

Thommy

Citaat van: yannickvw op 02 juli 2017, 22:05:22 PM
Goh, die toeters en bellen maken het niet duur hoor...die rijtuigen worden met alle toeters in bellen gemaakt in China voor nog geen 30euro en hier voor 70+ verkocht. En elk jaar verhogen ze de prijzen wat. Wat gaat een m5 kosten? 80 euro? Stuurrijtuig 130? En zolang hij ze verkocht krijgt zal de prijselasticiteit gerekt worden.

maken het sowieso duurder hé.
Als je de vergelijking tussen de I6-rijtuigen bekijkt in vorig MSM-nummer merk je dat het verschil vooral in de details zit (en dat de Roco nauwelijks gewijzigd is uit de jaren 80).
De ACME kost even veel als de LSM, maar zijn ze blijkbaar vergeten dat zo'n ding nog moet draaien als het rijdt (het sleept staat letterlijk in het boekske).

nu. Ne maat van me zegt het ook. degene die die extra details willen zijn er en vragen er ook naar, de zogenoemde klinknageltellers die hier ook zitten, en betalen het ook. En het zijn zij  die de "regel" vormen en het geld hebben.

Maar ik blijf erbij. Zo gaat de hobby ten onder. Het leven is al duur genoeg om idd +70€ te geven aan een wagon waar je, zeker bij LSM, direct er een paar moet kopen of ze zijn onvindbaar nadien.
Greetz

Thommy

rgp

@Suske,

Diegene die modeltreinen als een belegging zien, zijn toch serieuse nitwits.  Er is geen enkele modeltrein uit - pakweg - de laatste 40 jaar die "rendabel " is !

Roland

doomslu

Citaat van: SuSke op 02 juli 2017, 21:46:26 PM
...
We worden niet "au sérieux" genomen, we zijn gewoon een melkkoe omdat er een paar honderdtal per lichting zijn die modeltreinen als een belegging zien en de boel opkopen zodat de modale modelspoorder te laat komt en later een veel te hoge prijs kan betalen voor iets dat hij ook graag heeft.
Klopt, en dat bedoel ik ook.

Daarbovenop komt dat ze nooit samenwerken met het grootste Belgische modeltreinblad en de laatste jaren vinden ze het niet de moeite om hun modellen (en hun snoet) te tonen op tentoonstellingen. Het moge duidelijk zijn dat de modelspoorder hen niet in het minst interesseert.
En wij, modelspoorders, blijven hen verheerlijken...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gaspar

We zullen met die prijzen moeten leren leven. Als ik bij een duitse winkel naar de nieuwe modellen van Roco kijk dan staan daar gelijke prijzen! Voor ee rijtuig 70€ en een stuurstand rijtuig tot 29 €. Gelukkig zijn de oudere modellen nog interessant van prijs.
Grn   Guy
 

stoomlokje

gewoon LS-Models links laten liggen en er niets meer van kopen , ze zullen dan na een tijdje wel anders piepen. >:(
Fabrikanten die de klant niet waarderen zijn het niet waard om er ook geld van te ontvangen. >:( >:(
Dat is mijn mening. ;D

Saskia

Peter

Citeergewoon LS-Models links laten liggen en er niets meer van kopen , ze zullen dan na een tijdje wel anders piepen

Dat denk ik niet. De verkoop in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland draait uitstekend. (de service trouwens ook, want als ik een onderdeeltje nodig heb/had, vraag ik het wel aan de winkel in Duitsland.)
Het zou me niet verwonderen dat ze Belgie op den duur gewoon laten vallen 
Met vriendelijke groeten
Peter

Kris

Hallo,
Ik denk dat het voor iedereen al lang zou moeten duidelijk zijn dat LS geen interesse meer heeft in de Belgische markt .
Na jaren alle andere initiatieven te blokkeren met aankondigingen en open oorlog (M6) is er een andere fabrikant die zijn eigen weg gaat en de markt in Belgie is te klein voor veel initiatieven LS heeft gekozen voor de veel grotere Duitse en Franse markt
Voor de productieprijs van de modellen is enkel de aantallen  van belang  de details maken,echt niet veel uit voor de prijs , als je de details weglaat laat je een deel van de markt links liggen = minder oplage , dus veel kans dat u model met minder details uiteindelijk duurder uitkomt per stuk dan modellen met meer details

Kris

hapkin

CiteerAls je de vergelijking tussen de I6-rijtuigen bekijkt in vorig MSM-nummer merk je dat het verschil vooral in de details zit (en dat de Roco nauwelijks gewijzigd is uit de jaren 80).
De ACME kost even veel als de LSM, maar zijn ze blijkbaar vergeten dat zo'n ding nog moet draaien als het rijdt (het sleept staat letterlijk in het boekske).

Voor mij is dit juist het mooiste aan de hobby, je kan kiezen.
Wil je een goedkoop model van de I6 dan kies je voor de Roco
Wil je er iets meer aan geven en is detail belangrijk dan ga je voor een ACME (rijden wel slecht naar het schijnt)
Wil je een model dat heel veel details heeft en goed rijdt ga je voor een LS.

Ik moet eerlijk zijn dat voor mij 70 euro per rijtuig ook VEEEL te duur is
Als ze voorbijkomen achter je loc dan zie je met moeite de dure details...
Maar dan koop ik maar wat minder treintjes, en ben zeer selectief

CiteerGoh die toeters en bellen maken het niet duur hoor...die rijtuigen worden met alle toeters in bellen gemaakt in China voor nog geen 30euro en hier voor 70+ verkocht. En elk jaar verhogen ze de prijzen wat. Wat gaat een m5 kosten? 80 euro? Stuurrijtuig 130? En zolang hij ze verkocht krijgt zal de prijselasticiteit gerekt worden

De nagel op de kop volgens mij ...


CiteerDaarbovenop komt dat ze nooit samenwerken met het grootste Belgische modeltreinblad en de laatste jaren vinden ze het niet de moeite om hun modellen (en hun snoet) te tonen op tentoonstellingen.

Ahaaaa daar knelt het schoentje...


CiteerHallo,
Ik denk dat het voor iedereen al lang zou moeten duidelijk zijn dat LS geen interesse meer heeft in de Belgische markt .
Na jaren alle andere initiatieven te blokkeren met aankondigingen en open oorlog (M6) is er een andere fabrikant die zijn eigen weg gaat en de markt in Belgie is te klein voor veel initiatieven LS heeft gekozen voor de veel grotere Duitse en Franse markt
Voor de productieprijs van de modellen is enkel de aantallen  van belang  de details maken,echt niet veel uit voor de prijs , als je de details weglaat laat je een deel van de markt links liggen = minder oplage , dus veel kans dat u model met minder details uiteindelijk duurder uitkomt per stuk dan modellen met meer details

Geen interesse lijkt mij het verkeerde woord.
Maar het is volgens mij een zeer kleine markt.
Met hoeveel modelspoorders zijn we in Belgie... 800 ... 1000 wie zal het zeggen
En hoeveel mensen doen er NMBS en willen zij ook nog ZOVEEL geld geven voor een bep model
ik denk dat het een zeer kleine markt is.





SuSke

Citaat van: hapkin op 03 juli 2017, 22:43:48 PM
...
Maar het is volgens mij een zeer kleine markt.
Met hoeveel modelspoorders zijn we in Belgie... 800 ... 1000 wie zal het zeggen
En hoeveel mensen doen er NMBS en willen zij ook nog ZOVEEL geld geven voor een bep model
ik denk dat het een zeer kleine markt is.

Het is een kleine markt tov de Duitse of Franse.
Het aantal modelspoorders onderschat je toch, denk ik.
Het aantal dat ZOVEEL geld wil uitgeven aan een model wordt elke maand een beetje minder.
Door dus dure modellen te maken, zet je als fabrikant jezelf voor een kleine markt met een kleine afzet...

Een beetje het "kip & ei" verhaal ???  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ben

Citaat van: stoomlokje op 03 juli 2017, 12:40:53 PM

gewoon LS-Models links laten liggen en er niets meer van kopen , ze zullen dan na een tijdje wel anders piepen. >:(


Dat is natuurlijk een grapje, ik ben bang dat ze niet onder de indruk zijn van deze kreet.  ;D

L.S.Models maakt keuzes, op enig moment zal ook BE en NL weer bediend worden. En dan zijn we weer allemaal blij en rennen naar de winkel, ongeacht de prijs want de modellen zijn doorgaans fraai en graag gezien. Ik ken weinig producties die op enig moment niet uitverkocht zijn af fabriek.

Gr, Ben.

Peter

Dan zullen ze toch hun prijzen wat moeten laten zakken. Als ik de prachtige modellen zie van Van Biervliet (zelfs van Piko) zie en aan welke prijs..... zijn ze zeker niet de enige op de Belgische markt die zo'n modellen maakt.
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Kwaliteit heeft nu eenmaal een prijs en als er dan eens een model van LS voor de Belgische markt uitkomt zijn we er toch allemaal tevreden mee, enfin ik toch. Het enige wat ik jammer vind aan LS Models is dat je nooit weet wanneer een model verschijnt en of het er ooit wel komt. Er zijn geen zekerheden meer in het leven, en al helemaal niet bij LS.
MC

Ben

Citaat van: Peter op 04 juli 2017, 12:38:48 PM

Dan zullen ze toch hun prijzen wat moeten laten zakken.


Tja, volgens mij schreef je eerder dat de verkoop uitstekend loopt in andere landen. ::)

Gr, Ben.