Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Photobucket wordt ergerlijk!

Gestart door Michiel, 25 juni 2017, 08:30:21 AM

Steam.N

Ik begin stilaan toch ook ongerust te worden over de foto's in mijn draadjes ...
Zal de foto's al maar copiëren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Het eenvoudigste zou zijn dat MSM/TMM  hun website aanpast zoals bij een aantal andere het geval is, zodat we geen foto-opslag zoals PB, Flickr enz meer nodig hebben, zodat we foto's rechtstreeks uit onze eigen bestanden zouden kunnen posten.
Maar ja, dat zal waarschijnlijk meer kosten aan MSM
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

Dan krijg je veel meer dataverkeer en dat brengt (hogere) kosten met zich mee......

OlivierV

Citaat van: Peter op 06 juli 2017, 17:49:25 PM
Bij mij ligt Photobucket helemaal buiten
Ik ben gewoon bezig de foto's in  de draadjes langzamerhand terug in Flickr te laden en op het forum te plaatsen
Draadje Hoboken-polder is al terug klaar ;)
Dat is nog eens een gedacht ...  :-X

=> Fora draaien niet op fileservers, het zou op de lange duur een enorme meerkost worden voor Modelspoormagazine om al die foto's te blijven bewaren in de cloud/online. Tevens wanneer de foto's dan op andere fora gebruikt worden levert dat weer extra datatrafiek op waar Modelspoormagazine geen zak aan heeft. Tenzij er een restrictie op komt en de foto's enkel binnen het domein van modelspoormagazine gebruikt mogen worden. Hetzelfde systeem zoals op beneluxspoornet dus. Dan is het ook weer heel handig dat je wanneer je een foto op meerdere fora wil plaatsen die meerdere keren moet uploaden ...

Beste is zoals nu, gewoon flickr/andere online fotodienst behalve "den emmer", dan staan je plaatjes centraal en kan je ze overal waar je maar wil gaan plakken. Moet wel zeggen dat de kuren van "den emmer" me doen denken aan de grote achteruitgang van Imageshack van enkele jaren terug.

Citaat van: Kautenbach op 07 juli 2017, 07:59:27 AM

Wat is dat Bucket  toch een prachtig bedrijf met actieve medewerkers die iedereen gelijk proberen te  behandelen  :P :-[
::) ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Ik dacht dat het op verschillende fora blijkbaar wel mogelijk is  (DSO, Stummi en zelfs (dacht ik Benelux)) op modelbouw website is dat de normaalste gang van zaken zoals bv. op ARC air, Track link, Modelling Madness enz
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

Door- of deeplinken? Dat kan op BNLS zeker niet.

Kautenbach

Positieve kant van het verhaal, goeie motivatie om naar Flickr te gaan, bevalt zelfs mij als digibeet prima  ;D

Ronald

Is ook een prima plek om je foto's te parkeren.

evan

Citaat van: Kautenbach op 07 juli 2017, 07:59:27 AM
Weer een huh, bij mij wel, echter

Evan's foto's zijn niet meer zichtbaar, 

Wat is dat Bucket  toch een prachtig bedrijf met actieve medewerkers die iedereen gelijk proberen te  behandelen  :P :-[

Yep ze zijn niet meer zichtbaar... het was te verwachten...

Voorlopig betekent dat ook voor een tijdje "tot ziens".  Ik ben niet van zin om terug opnieuw te beginnen en hoe lang eer dat Flickr dit "flikt".
Dus beste forumvrienden tot ... ik er nog 'ns zin in krijg  ;)

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Evan, dat klinkt een beetje alsof je in een hogere competitie gaat sjotten. Zo zijn er nog vertrokken. Jammer, maar ik snap het wel een beetje. Het is voor jou hier een beetje eenrichtingsverkeer. Maar ik hoop toch dat je uiteindelijk je creaties hier zo af en toe zal tonen, want ze zijn steeds weer een enorme bron van inspiratie en tevens een leermoment voor mij.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Het is (voorlopig) niet mogelijk voor MSM om plaatjes op de forumserver te zetten. Dat gaat inderdaad over kostprijs ...

Toch even kanttekening bij Flickr en dergelijke: Ik hoop dat ze op termijn niet dezelfde kuren krijgen, maar ik zou er niet op wedden ...

Andere optie: eigen webruimte. Vaak gratis via je internet-provider,
of webstek huren: zelf gebruik ik one.com https://www.one.com/nl
kost je bvb maar 1.99/maand voor 25G ... + Filezilla (gratis ftp-programma), en je bent vertrokken ...

@Evan: Het verbaast me dat jij geen eigen webruimte hebt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

Citaat van: Gerolf op 08 juli 2017, 09:30:02 AM
@Evan: Het verbaast me dat jij geen eigen webruimte hebt ...
Mij verbaast het dat er zoveel zijn die betrouwen op een gratis service...alle argumenten die hier al aangehaald zijn waarom de foto's niet op het forum kunnen gezet worden gelden toch evengoed voor al die die sites die je foto's gratis hosten? Dat is toch allemaal maar een lokmiddeltje om er vroeg of laat geld aan te verdienen?
Nauwelijks te geloven dat er nu zijn die er weer geweldig veel tijd insteken om alles opnieuw op Flickr te plaatsen, hoe lang denk je dat het nog duurt voor ze daar dezelfde toer op gaan?
Als het echt niets mag kosten dan zet je daar toch enkel zaken waarvan het je niet interesseert of ze er morgen nog staan.
Bij ons op den buiten zeggen ze 'Gierigheid bedriegt de wijsheid'.
Je moet echt geen kristallen bol hebben om te weten dat ze je er de profijtschijters overal afFlickeren...
En nu zullen er weer veel kwaad zijn op mij want de waarheid kwetst (zeggen ze...).

Floris

niets duurt eeuwig... had ooit eigen webruimte, maar die verdween ook gewoon. Voor nu werkt flickr, prima, gebruik ik flickr (wel betaald, overigens. Kost je de kop niet op zich...)
Denk ook niet dat iemand er bewust voor gekozen heeft om alles op een onbetrouwbare gratis site te zetten als doordacht plan... je komt zo'n site tegen, zet er eens een foto op... t werkt, oke, prima, en na 10 jaar zo door (want waarom zou je wat anders verzinnen... dit werkt toch? modelspoor is de hobby, niet druk zitten maken over plaatjeshosting...) blijkt dat je er wel afhankelijk van geworden bent.
Ach, positief puntje nu is dat die grappen van photobucket een mooie aanleiding waren weer eens wat materieelboeken online te zetten. ;)

Geert

MSM moet dan maar sponsors zoeken voor eigen webruimte. Hoeveel merknamen worden er hier niet vernoemd op het forum!

Onlangs nog aan een kleine 100€ merk producten gekocht naar aanleiding van een topic over pluimkarton.


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Ronald

Of een betaalde account? Eens kijken hoelang men dan nog blijft?  (sarcasme-modus uit) ;)