Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Photobucket wordt ergerlijk!

Gestart door Michiel, 25 juni 2017, 08:30:21 AM

ERVIN

Ik heb net mijn account verwijdert op photobucket , gedaan met die rommel.  >:(
Bedankt voor de tip i.v.m. het downloaden van de foto's Michiel. ;)

Gerolf

Ik hoop dat zoveel mogelijk forumleden de moeite doen om hun eerdere foto's terug zichtbaar te maken.
Nu zijn er door dat gedoe véél draadjes quasi onleesbaar geworden
Ik begrijp wel dat het voor sommigen een enorme taak is ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Het is voor mij een bijna onmogelijke taak om alle foto's (782)  terug over te zetten naar Flickr. Niet enkel mijn foto's (model en grote voorbeeld) maar ook die van mijn echtgenote haar hobby
Ben er stilaan toch weer terug mee bezig maar het zal toch een hele tijd in beslag nemen voor alles terug in albums staat en terug in de juiste draadjes weer geplaatst.
Laten we in elk geval HOPEN dat Flickr ook geen aanval van zwakzinnigheid krijgt en de kuren van Photobucket zou volgen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 06 juli 2017, 10:20:44 AM
... Ik begrijp wel dat het voor sommigen een enorme taak is ...

Is er geen mogelijkheid om alle links om te zetten naar de nieuwe locatie?
Als de bestandsnaam ongewijzigd is, maar alleen de "folderstructuur" anders is, moet een vertaalslag mogelijk zijn ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

apenkop

Ik vrees dat het zo gemakkelijk niet gaat zijn als je overgaat naar Flicker, omdat Flicker een cryptische hash als bestandsnaam aan de jpg bestanden geeft. Mijn foto had als eigenlijke bestandsnaam SAM_34168.jpg maar na upload wordt dat 35549469002_95d667a38b_z.jpg in een bepaalde directory structuur die vooraf ook niet gekend is. De complete url wordt dan iets als www.flicker.com/4242/35549469002_95d667a38b_z.jpg (is maar een voorbeeld he). Er zal wel een logica zitten achter die naamgeving maar voordat die doorgrond is.......
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

efl045

Citaat van: ERVIN op 06 juli 2017, 09:45:03 AM
Ik heb net mijn account verwijdert op photobucket , gedaan met die rommel.  >:(
Ik heb dat een jaar geleden al gedaan en werd dan door sommigen voor zot verklaard...'t was zo een fantastische service...
Soms moet je gewoon rustig afwachten om gelijk te krijgen ;-)

Steam.N

Citaat van: apenkop op 06 juli 2017, 12:30:13 PM
Ik vrees dat het zo gemakkelijk niet gaat zijn als je overgaat naar Flicker, omdat Flicker een cryptische hash als bestandsnaam aan de jpg bestanden geeft. Mijn foto had als eigenlijke bestandsnaam SAM_34168.jpg maar na upload wordt dat 35549469002_95d667a38b_z.jpg in een bepaalde directory structuur die vooraf ook niet gekend is. De complete url wordt dan iets als www.flicker.com/4242/35549469002_95d667a38b_z.jpg (is maar een voorbeeld he). Er zal wel een logica zitten achter die naamgeving maar voordat die doorgrond is.......

Stel dat je een bestand zou aanmaken, dan kan een macro alle links vervangen.
Dan krijg je tenminste geen hopen ongewenste "nieuwe berichten" in de forum-overzichten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Ronald

Misschien als tip; laat je account gewoon bestaan. Als je in je draadjes op de verwijderde foto's klikt kom je nog wel op de oorspronkelijke PB locatie terecht en zie je toch de foto.

Alles omzetten? Op veel fora kun je je berichten na 24 uur niet meer editten. En mocht het wel gaan is het een klerewerk om alles om te zetten.

Michiel

Citaat van: efl045 op 06 juli 2017, 12:31:20 PM
Citaat van: ERVIN op 06 juli 2017, 09:45:03 AM
Ik heb net mijn account verwijdert op photobucket , gedaan met die rommel.  >:(
Ik heb dat een jaar geleden al gedaan en werd dan door sommigen voor zot verklaard...'t was zo een fantastische service...
Soms moet je gewoon rustig afwachten om gelijk te krijgen ;-)
Het heeft niets met "gelijk hebben" te maken. Je had jouw rede om te vertrekken, geen probleem, maar hun dienst werkte toen nog behoorlijk (niet perfect, maar gratis). Het is maar pas 20 juni j.l. dat ze de deur hebben dicht gegeooid, en dat ze besloten hebben dat geen enkel beeld nog dichtbaar is.

Als je lang genoeg wacht, gaan ze allemaal overkop. Die koffiedik kan ik ook lezen, en ik ben niet zot.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

apenkop

#54
Citaat van: Steam.N op 06 juli 2017, 14:02:36 PM
Stel dat je een bestand zou aanmaken, dan kan een macro alle links vervangen.
Dan krijg je tenminste geen hopen ongewenste "nieuwe berichten" in de forum-overzichten ...

Dat is zeker technisch mogelijk maar zal dan iets voor system beheer worden, ook al om de reden die Ronald hier aangeeft.
De vraag is dan of de vraag groot genoeg is om dit op te laten zetten.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

doomslu

Ik ben alvast begonnen met sommige foto's op Flickr te zetten en de links aan te passen in mijn draadje(s).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Wanneer ik weer thuis ben, ga ik ook de fotos van al mijn actieve draadjes op Flickr te zetten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ben

Respect Michiel (en natuurlijk ook alle anderen) dat je dat wilt doen.

Gr, Ben.

Chrisrail

#58
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

vyncky

oei, en ik heb hier nog een halve site met foto's staan op photobucket.
Tot heden werkt alles prima, op de reclame na. Misschien toch eens alles omzetten naar de eigen ruimte.... Heb dit steeds uitgesteld door het grote werk (>3000 foto's)...

Vanavond maar eens aan beginnen...

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)