POLL: vergelijking tussen schaal N Ballast (4 merken)

Gestart door Michiel, 20 juni 2017, 18:39:26 PM

Welke ballast vind je het "mooist".

Ballast 1
0 (0%)
Ballast 2
19 (67.9%)
Ballast 3
0 (0%)
Ballast 4
9 (32.1%)
geen mening, geen van alle 4,...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 28

Stemmen gesloten: 20 juli 2017, 18:39:26 PM

Michiel

Hieronder zijn 4 proefstukjes in schaal N, met telkens een ander merk ballast. Telkens werd de fijnste variant van het merk gekozen, en telkens de ook de bruine variant volgens de beschrijving. Welke ballast vind je het mooist, of misschien het meest realistische of meest interessant...., kortom welke draagt je keuze weg mocht je ooit een modelbaan bouwen?  ;D

(foto's nemen is niet mijn ding, vooral met wisselende bewolking/zon...) ;)







groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

1) al zeker niet , rare kleur en nog grof
2 ) volgens mij de mooiste, lekker fijn en mooi kleurtje afhankelijk wat je wilt bereiken
3) nog iets te grof
4) ook nog mooi, fijn en eens een ander kleurtje

ideaal zou zijn de kleur van 3 in de vorm van 2 of 4 (voor mijn baan toch).

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Ik zou van korrelgrootte voor 2 of 4 kiezen, kleur sowieso bijwerken!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Bolje

Ik vind 2 wel wat hebben.
Misschien iets te bruin?
Vele groeten,
Ronald

apenkop

Twijfel erg tussen 2 en 4, maar vind de korrel van ballast 2 net iets meer in overeenstemming met de omgeving. De kleur is een andere discussie die zou wel iets anders kunnen maar dat is een kwestie van afstemmen op je tijdperk door verweering.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Metpetergaathetbeter


Michael

Ik kies voor optie 2, wat korrel betreft en zoals Michiel al schreef, de kleur pas je zelf aan naar wens.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

59erke

#8
Hangt er een beetje vanaf waar je het gaat gebruiken. Voor de hoofdlijnen vind ik ballast 4 wel iets hebben als je het mengt met de kleur van  ballast 3. Voor in stations-, lokloods- emplacementen of industriespoor vindt ik ballast 2 beter gepast mits kleuraanpassing naar iets donkerder.

Ballast 2 heeft trouwens van structuur wel iets weg van die slakkenondergrond die je in lokloodsemplacementen tegen komt.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan


Kautenbach

2, als t kan lichter van kleur, eigenlijk ook ff de rails kleuren, geeft beter beeld denk ik ;)

SuSke

1 & 3 spelen niet mee  :-X
Ik vind de korrel van 4 wel beter overkomen dan die van 2 in de volle baan.
Korrelgrootte 2 past beter in het emplacement.
De kleur is te eentonig bruin. Misschien toch iets grijs toevoegen en je moet de boel toch vervuilen...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun

Citaat van: SuSke op 20 juni 2017, 21:20:50 PM
1 & 3 spelen niet mee  :-X
Ik vind de korrel van 4 wel beter overkomen dan die van 2 in de volle baan.
Korrelgrootte 2 past beter in het emplacement.
De kleur is te eentonig bruin. Misschien toch iets grijs toevoegen en je moet de boel toch vervuilen...
Bovenstaande kan ik alleen maar bijtreden.
Paul

modelbaanHO

Ik zou voor 4 gaan.
Kleur kan je altijd aanpassen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Mijn voorkeur gaat naar 4 qua korrelgrootte.
Kleur 2 zie ik wel zitten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }