dubbeltractie en updaten van de roco 62

Gestart door robski113, 17 juni 2017, 22:17:21 PM

robski113

Hallo allemaal,

Eindelijk ga ik zelf ook is iets posten , na jaren stiekem mee te kijken en te leren van dit forum.  ;)

Ik had al een enige tijd een 62'er van roco liggen , deze was niet echt in top conditie , dus de perfecte loc om iets zot mee te doen.
Omdat de lak beschadigd was ging ik deze van een nieuw jasje moeten voorzien. Nu vind ik deze loc's toch wel beter tot hun recht komen in dubbeltractie.
Dus begon de zoektocht naar een 2de loc , daardoor ik nog studeer was er weinig tijd en als ook centjes.
Maar dankzij een paar mensen,gelijk aardige topic's op het forum en het einde van de examens is het project in een stroomversnelling geraakt.

nu dit is wat er allemaal moet gebeuren
- nieuwe aandrijving (bedankt loebaske)
- verlichting
- eventueel 3 rail en 2 rail digitaal schakelbaar ( ivm door een schakelaar en afschroefbare sleper)
- dubbeltractie
- nieuw jasje , dus ook nieuwe nummering

Om dit tot een goed eind te brengen heb ik me uiteraard ook goed voorbereid , vooral voor het herspuiten en de decals maken.






Derde licht is als ook verwijderd.

apenkop

Ambitieus project, ziet er nu al lekker uit ;D Ik hoop nog veel moois in je draadje te kunnen gaan lezen
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

robski113

bedankt rini , ik ga er zeker mijn werk van maken  ;)



de nu nog mooi maagdelijk witte loks  :P

robski113


dani

leuk projectje, ik volg met aandacht en interesse...  fijn dat ook de jeugd de weg naar hier meer en meer terug vindt .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

robski113

de eerste kast is al voorzien van zijn kleurtjes en nummer  :)
(heeft hier en daar nog wat puntjes van afwerking nodig  ;) )

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

apenkop

Ziet er prachtig uit hoor ;) Ik ga er even vanuit dat je de onderste helft geel en de bovenste helft groen gespoten hebt en de groene stripping met decals gedaan hebt. De kleur van de decal komt wel heel mooi overeen met de gespoten bovenkant. Welke verf heb je gebruikt om dit zo mooi te spuiten? Want je mag met recht trots zijn op het resultaat.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Pierre

Groet Pierre.


robski113

@Rini

De kap heeft eerst een volledige gele laag (humbrol 69) gehad ,daarna heb ik het dak en de belijning afgeplakt en gespoten met tamiya x-5.
De enige decals zijn de benummering en het B logo op de front , print kwalitiet is niet super (ligt vooral aan mijn goedkopere printer) maar volstaat wel voor mij.

dani

een goeie start is het halve werk, dat geldt hier ook zeker en vast. mooi !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN

Strak in het pak , mooi gespoten , knap resultaat.  ;)

chef garde


RD25

goede baan, gefeliciteerd.



sorry voor mijn commentaar, nummer ondermaatse.


fotokrediet :  w. + h. brutzer (flickr)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

robski113

@bernard

je hebt indd gelijk ,ben hier te snel geweest en de verkeerde decal aangebracht !