Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wachthuisjes

Gestart door Peter, 17 juni 2017, 14:19:29 PM

Peter

Heeft iemand toevallig de juiste afmetingen van de wachthuisjes die vroeger onze perrons sierden, zoals op onderstaande afbeeldingen, en eventuuel, bij voorkeur een tekening?
Ik meen me te herinneren dat er jaren geleden hier bij ons een vouwladder is komen lenen om zo'n huisje op te meten.
Afstand van aan ons deur tot het perron ong.200 meter (heeft ladder trouwens teruggebracht)
Waarvoor alvast mijn dank.

P6150082 by Peter Verlooy, on Flickr

P6150081 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

lang onze kanten stonden overal de Jocadis (kit)wachthuisjes ;)

Peter

Die bouwsetjes zijn ook bijna niet meer te vinden, en zo ja is de prijs..... :(
Maar hier in Hoboken-Polder waren het enkel die zoals op de bijgevoegde foto's.
Idem trouwens met de perron boorden (hoge en lage)
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Ideaal om laser te snijden door C-traccs

marc goovaerts

Dat was den dezen... je krijgt vanavond PM.

mark7758

Het Franse merk Decapod heeft ze in het programma  zitten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

https://www.maketis.com/en/buildings/595-decapod-abris-bus-quai-pimprez-2001500057301.html

het is niet juist hetzelfde maar het komt aardig in de buurt
de prijs valt mee zo te zien alleen het opsturen gaat weer een pak kosten mijn gedacht
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

inderdaad, niet helemaal hetzelfde, dus dat betekend aanpassen.
Prijs is wel ok maar ..de verzending van uit La France en...er zijn er slecht nog maar twee in stock.
Ik hou het wel op zelf maken ....of...Paul  van C-traccs  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Peter,
Kijk je berichten eens na ?

jlvjlv

Peter

Bij Decapod zelf zijn er blijkbaar nog meer op voorraad:

https://www.decapod.fr/batiments/217-abri-bus-type-pimprez-ho--2001500057301.html

(en er staat een maataanduiding bij van de HO-versie).

Mvg
Johan

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 juni 2017, 15:06:14 PM
lang onze kanten stonden overal de Jocadis (kit)wachthuisjes ;)

Ik heb dat type al hier ook nog nooit gezien. Tzal weer iets van aan de andere kant vant water zijn.
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

ondertss zullen misschien de meesten verdwenen zijn en plaats hebben moeten maken voor modernere ;)

Peter

Citeerondertss zullen misschien de meesten verdwenen zijn en plaats hebben moeten maken voor modernere

Inderdaad, die lelijke gele ondingen waar zeer dikwijls het glas door vandalen is kapot geslagen, zowel hier in Hoboken als op Antwerpen zuid, zodat je niet bepaald droog blijft als het regent.
Gelukkig hebben we aan het stationsgebouw hier in Hoboken richting Boom een ruime luifel waar je droog staat.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

hangt er wat vanaf hoe ze opgesteld stonden, zo is mijn voorgevel van ons huis op 22 jaar maar enkele keren nat geweest.

Degenen die ik kende heb ik voor zo ver ik kan herinneren nooit met glas geweten, het concept verdiende wel een beetje onderhoud en laat dat nu juist iets zijn dat men toen bij de NMBS niet kende (of toch niet voor deze zaken), de bloempotten waren veelal altijd netjes en beplant.Ook de boordstenen(schilderen) van de perrons werd vaak iets aan gedaan maar verder kwam men schijnbaar niet ! ;)

Toch vind ik persoonlijk nog de mooiste wachthuisjes die er waren.......

B_Modelbouw

Mocht je toch van plan zijn die moderne glazen wachthuisjes te willen bouwen ...

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC