Egyptisch smalspoor ( 0e ) Luxor sucarcane fun

Gestart door sdz1976, 15 juni 2017, 19:57:55 PM

sdz1976

Dankuwel voor de complimenten mannen,


Vond dat minibaantje, ook meteen een bron van inspiratie.

Hieronder wat foto,s van de muur die het dorp vroeger volledig omringde gemaakt uit dasklei.








20170510_174816 by Samuel De Zutter, on Flickr



20170510_174826 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170510_214934 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170510_214941 by Samuel De Zutter, on Flickr


Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

philippe_007


SuSke

Leuke benadering Sam, alleen, als het om een oude ommuring gaat, zou ik de muur toch zeker 3x zo dik maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stoomlokje

zodus met een fileermes de plakjes voorzichtig doorsnijden  ;)en er nieuwe tussenvoegen ;D ::)
dan krijg je een dikkere muur zonder al die prachtige details opnieuw te moeten maken ;D ;D

sdz1976

Gelukkig voor mij zijn de muren op mijn voorbeeldfoto,s ook zo dun (of toch bijna :) )
en denk ik ( lees ben ik zeker ) dat het zo blijven zal.

De muur en omgeving is intussen ook al in een veel verder stadium , maar dat laat ik volgende week wel zien ( das spannender :) )


Desalnitemin bedankt voor het meedenken.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

stoomlokje

ziet er weeral prachtig uit. net echt. ;)

Pierre

Groet Pierre.


Valentijn

Ondertussen schieten de werken langs de andere zijde van het baantje ook op.

Een basis voor de zandbodem werd gelegd en een galerij werd opgetrokken naast de suikerfabriek.

P1280957b by valentijn, on Flickr
IMG_0508b by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

#55
Ik had hier thuis vervallen spaghetti liggen en ik had een dak nodig dat bestond uit stammen met riet erop dat op zijn beurt met klei werd bestreken.


Dus wist ik wat me te doen stond  :) Er werden takjes in de muren gelijmd en daarop werd de spaghetti uitgelegd, en daar dan een nacht een vochtige doek met een zakje zand als gewicht erop om het doorbuigen tussen de balken te imiteren.

Eens dit droog was werd er klei in en opgewreven en daarna de gekende sausjes erover (neen geen spaghettisaus  ;D )

20170531_214828 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170531_214823 by Samuel De Zutter, on Flickr



20170531_164225 by Samuel De Zutter, on Flickr







20170531_214834 by Samuel De Zutter, on Flickr





Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Firewolf

Haha, geweldig idee en geweldig uitgewerkt...
Maar een vraag die zo bij me opkomt: gebruik van voedingsmiddelen, trekt dat geen ongedierte aan?

Cord

Citaat van: Firewolf op 13 november 2017, 21:47:06 PM
Maar een vraag die zo bij me opkomt: gebruik van voedingsmiddelen, trekt dat geen ongedierte aan?
Dat misschien ook, maar spaghetti gaat uitdrogen en wordt broos.
Bij vrijwel elke toko verkopen ze bamboe matjes waarmee je sushi kunt rollen. Volgens mij zijn dat prima daken, schuttingen en zonweringen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

loebaske


Zoals hier al eerder aangehaald Sam...het gebruik van die spaghetti komt niet goed op lange termijn...

Pierre

Ik heb hier ook mijn bedenkingen over. 'T ziet er wel goed uit.
Groet Pierre.