Egyptisch smalspoor ( 0e ) Luxor sucarcane fun

Gestart door sdz1976, 15 juni 2017, 19:57:55 PM

sdz1976

Dankuwel voor het vertrouwen in Valentijn en mij jongens.

En idd Suske, het had gekund met wat plaatjes als inspiratie is voor ons voldoende bij dit project.


Donderdag is nieuwe plaatjes tijd:)

Grtz,

het Egypte team (Valentijn en Samuel)
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

apenkop

En ons op een houtje laten bijten tot donderdag  :(  het zal moeilijk worden maar we zullen ons er doorheen slaan. Het beloofd te mooi te worden om niet kunnen wachten.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

sdz1976

we bouwen te traag om elke dag iets te laten zien  :)

Grtz
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

gm567c

De pyramides stonden er ook niet in een dag... 8)

Mvg,

Tis

Valentijn

Ook even mijn duit in het zakje doen.

De sturing van de baan is digitaal.  In eerste instantie gaan we niet met de computer rijden, maar gewoon met een Roco muis. 
Mochten we nog van idee veranderen dan is de baan toch reeds opgedeeld in enkele eenvoudige secties.
De wissels zijn uitgerust met servo decoders welke aangestuurd worden door een ESU switchpilot. 
Met de ESU switchpilot extension worden de wisseltongen van de juiste polariteit voorzien.
Hierop is een klein schakelbordje aangesloten met druktoetsen die dan de wissels bedienen.
Een module van Tams lost het aanwezige keerlus probleem op.

P1270592_2 (Medium) by valentijn vdh, on Flickr

P1270598 (Medium) by valentijn vdh, on Flickr

In verband met de verlichting zijn nog een beslissingen genomen.  Maar waarschijnlijk wordt dit een combinatie van led strips met enkele goed geplaatste spots.

Ik dacht dat ergens nog een foto had van mijn dochter haar piramide, maar ik vind deze niet meer terug.  Ik zal morgen een nieuwe foto maken en hem nog posten.

Valentijn

23679c2d70e403dcca2a53db9ce0b0f8 (Medium) by valentijn vdh, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Metpetergaathetbeter

#20
misschien naam aanpassen naar Ride like an Egyptian ! ;)

Valentijn


De bewuste piramide terug gevonden vanonder het zand   :)

P1270646b by valentijn vdh, on Flickr

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Gerolf

Leuk, maar hij lijkt me te klein voor schaal 0  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

tenzij het het topje van de pyramide(ijs)berg is  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Valentijn


De huidige piramide is zelfs te groot voor de oppervlakte die we ter beschikking hebben.  :(  Al vind je in Egypte alle soorten groottes en vormen terug.
Nu de schoolvakanties er zijn gaat mijn dochter een tweede versie knutselen, ietsje smaller aan de basis en ietsje hoger.  Een piramide van Cheops zal het nooit worden, maar inderdaad misschien het topje van nog uit te graven piramide.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

sdz1976

#25
Toen ik hier een roco met gebroken chassis had ontstond het idee, van zo een motor in te bouwen in een goedkoop Russisch busje.

Alles is weer gedaan volgens het kiss principe, de 2 as draait gewoon loos en het geheel word er in gelijmd met silikonijnen.
De voorste Bogie werd geleend bij een oude Fleishman  tender, paar ledjes en simpele decoder erin en klaar is kaas.


IMG_6627 by Samuel De Zutter, on Flickr


IMG_6626 by Samuel De Zutter, on Flickr


IMG_6624 by Samuel De Zutter, on Flickr


IMG_6635 by Samuel De Zutter, on Flickr








IMG_6636 by Samuel De Zutter, on Flickr


IMG_6637 by Samuel De Zutter, on Flickr



IMG_6640 by Samuel De Zutter, on Flickr

Hieronder een filmpke in zijn verweerde livrei :

20150516_173721 by Samuel De Zutter, on Flickr

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

apenkop

Geweldig creatieve oplossing voor een gebroken chasis. Maar eigenlijk zeg jij het zelf al zo een gebroken chasis is geen rommel maar een nieuw idee voor creatieve geesten ;D
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

Mooi en de betere modelbouw.
Een modelbouwer heeft eigenlijk nooit afval maar heeft een hoopt materiaal dat ooit eens gebruikt kan worden.
Gisteren op de club de loods en de werking laten zien.
Toen was er opeens zo een zucht van ;de ju ze hebben op het werk juist oude pc's weg gegooid en nu ik dit zie had ik die cddrives mooi kunnen gebruiken .

Gaat nog toffer worden als het baantje klaar is mijn gedacht.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

sdz1976

Dankuwel heren voor de veren,

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1