Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Egyptisch smalspoor ( 0e ) Luxor sucarcane fun

Gestart door sdz1976, 15 juni 2017, 19:57:55 PM

Valentijn


Een van de gebouwen op de module is een suikerriet fabriekje.

Het geraamte is gesneden uit het hout van mandarijn kistjes. 
Als bekleding wordt een combinatie van golfplaten en houten latjes gebruikt.

P1250171b by valentijn, on Flickr

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Jullie manier van bouwen bevalt me zeer goed. Al weer lekker bezig met het nieuwe project en ik kijk al weer uit naar de volgende update. Top!  ;)
Groet Pierre.


Valentijn

Gisteren op de club nog enkele foto's gemaakt van de actuele toestand van het fabriekje.
De wanden zijn afgewerkt een voorzien van een eerste verflaag.
Het sjabloon (met de fabrieksnaam) is uitgesneden met een snijplotter en nadien aangebracht met de airbrush.

P1270766b by valentijn, on Flickr
P1270767b by valentijn, on Flickr
P1260906b by valentijn, on Flickr

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

RD25

ا ل س ك ر ل و ك س و س = a l s k r l w k s w s  ?????? waarom   ;)

is een leestest?



humor natuurlijk, want je werk is goed!
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Valentijn

  ;D ;D ;D

De tekst moet iets zijn zoals "Luxor Sugar".  Mogelijk is met copieren naar het snijprogramma van Silhouette iets veranderd.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

RD25



"van Silhouette iets veranderd" ja ja, ahahahahah   ;)

Anecdotally, jonge Amerikaanse reizen in Thailand, koopt ze een t-shirt met een inscriptie in het Chinees boven gedrukte.
weer thuis, het brengt het shirt en gaat voor een wandeling, op een gegeven moment, de kruising met twee Aziatische jeugd commece lachen om haar;
- ze zei: "Waarom lachen om me?"
- een jongen vraagt: "jij de betekenis van de tekst?"
-"Neen"
- zei hij, "er staat geschreven: "Ik ben een grote rode baviaan glimlachen""

8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

sdz1976

Dankuwel voor de veren , heren

Nog wat foto,s van rollend materieel dat volgens het kiss principe werd gemaakt  :)

Een oud ho word op de gewenste lengte gebracht en al dan niet van eigenbouw normschachten voorzien, waarna aan opbouw van verweerde houtjes volgt.

20170726_170001 by Samuel De Zutter, on Flickr



20170726_170020 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170726_170023 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170726_170051 by Samuel De Zutter, on Flickr




20170726_170038 by Samuel De Zutter, on Flickr









Grtz,

Samuel.
























www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Ik heb laatste tijd niet veel tijd gehad om hier aan verder te werken, maar toch nog een update van de bebouwing.
(Ik ben al een stuk verder maar vind het leuker niet alles ineens te laten zien)

P1080374 by Samuel De Zutter, on Flickr


IMG_6831 by Samuel De Zutter, on Flickr



IMG_6834 by Samuel De Zutter, on Flickr

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

Ik hou wel van jouw stijl,  en origineel thema, lekkere zooi, past goed  bij het thema ;D

Pierre

Citaat van: Kautenbach op 08 oktober 2017, 09:18:12 AM
Ik hou wel van jouw stijl,  en origineel thema, lekkere zooi, past goed  bij het thema ;D

Ik kan me hier ook helemaal in vinden. Mooi werk weer Samuel.
Groet Pierre.


Cord

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Firewolf

Zeer leuk en mooi thema. Als verzamelaar van treinpostkantoorstempels van Egypte ben ik ook zeer geïnteresseerd in de Egyptische spoorwegen en dus ook benieuwd naar het uiteindelijk resultaat van uw baan. Aangezien ik zelf nog aan het nadenken ben over het thema van mijn nieuwe baan neem ik Egypte ook mee in mijn zoektocht en denkproces. Had daar eigenlijk nog niet bij stilgestaan, maar ook rond bv Alexandrië en Suez zijn zeer leuke haven- en industrielijnen uit te werken.

Valentijn


Leuk baantje gevonden op Ramma met een zelfde sfeer.

P1290178 (Large) by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

philippe_007