Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LokPilot

Gestart door crabbcharles, 13 juni 2017, 23:34:34 PM

crabbcharles

Daag,
Ik heb met succes een locdekoder LokPilot V4,0 nem 658,  geplaatst en geprogrammeerd.
De standlichten voor en achter krijg ik echter niet aan de praat. Wat moet ik doen?
Mijn centrale is een Lenz evenals de handregelaar.
Met de beste groeten.
Charles

railrunner

Hetzelfde probleem ook eens gehad met een nieuwe digitale lok zelfs.  Verander eens uw snelheidsstappen van 14, 28 of 128 stappen, van fabrikant uit meestal ingesteld op 28 stappen.  Ik vermoed dat hiermee uw probleem opgelost zal zijn. 

crabbcharles

Beste railrunner,
Ik dacht ook dat ik langs die kant moest zoeken. In mijn geval is dat CV29 bit1 maar dan komt mijn vraag wat doe ik met "WERT". Hoe breng ik die bijkomende waarde erin?
Charles.

OlivierV

Dit online tooltje gebruik ik om de waarde van CV 29 te berekenen. In principe zou je het ook zonder kunnen als je wat binair kan tellen. ;)

http://www.2mm.org.uk/articles/cv29%20calculator.htm

Hoe je programmeert met je LENZ-centrale zal je even moeten opzoeken in de handleiding.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

crabbcharles

Daag,
Heeft iemand ervaring met decoder programmer van Lenz (23171) of Freiwald en of Esu (53451) ?

Ronald

Is dit een nieuwe vraag en is je oorspronkelijke vraag opgelost?

crabbcharles

Beste Ronald,
De vraag staat in verband met vorige, maar deze laatste is nog niet opgelost.
Ik heb met de handregelaar pogingen gedaan om de decoder te programmeren, helaas het lukt mij niet de CV51 bit2 (ABC Techniek) te activeren.
Op dit ogenblik is het de enige decoder van vier die niet reageert.

Ronald

Hou je er rekening mee dat bij de bit programmering Lenz de bit-telling anders hanteert? Lenz telt van 1 t/m 8, de rest van 0 t/m 7. Standaard staat je Lenz LH100 in de eerste nl 1 t/m 8. Moet je in CV52 bit 2 zetten betekent dat bij Lenz bit 3.

crabbcharles

Ronald,
Helaas, om de proef op de som te maken alles nog eens overgedaan echter zonder succes.
Ik kan moeilijk een locdecoder zomaar in de prullemand gooien, daarom die volgende vraag betreffende de decoder programmer  op het forum.
Mvg
Charles

Freek

Ik heb mij indertijd zo'n lok programmer aangeschaft van ESU. Ik vindt het een geweldige tool.
Je moet niet zitten tellen met bitjes enzo, gewoon een vinkje aan of uit en programmeren. je kan ook zonder problemen firmware updates doen.
Ik heb nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop. Ik heb wel enkel ervaring met ESU decoders, niet met andere merken.