Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een "beetje" natuur

Gestart door Peter, 10 juni 2017, 12:03:11 PM

Peter

Dat er bij mijn station Antwerpen-Linkeroever ook natuur hoort is eigenlijk vanzelfsprekend.
Vanmorgen mijn eerste stuk op de post gaan halen, namelijk een
prachtig model van een treurwilg, gemaakt door Jos (grove den)
Wie anders maakt zo'n superbomen?
Alvast mijn oprechte dank aan Jos voor zo'n prachtstuk

Met vriendelijke groeten
Peter

haradigi


efl045

Ik veronderstel dat we toch een beetje kritisch mogen zijn: had je het niet gezegd dat dit een treurwilg moet voorstellen ik had hem niet herkend... Ik heb er hier ook staan, echte dan, en die lijken in de verste verte niet op die 'model' boom...'t zal wel aan mijn treurwilgen liggen zeker...

Thommy

Citaat van: efl045 op 10 juni 2017, 20:51:58 PM
Ik veronderstel dat we toch een beetje kritisch mogen zijn: had je het niet gezegd dat dit een treurwilg moet voorstellen ik had hem niet herkend... Ik heb er hier ook staan, echte dan, en die lijken in de verste verte niet op die 'model' boom...'t zal wel aan mijn treurwilgen liggen zeker...

Gelukkig verschillen bomen van elkaar hé.
Maar idd ik zou ze er ook niet in herkennen (bij m'n schoonouders staan een paar exemplaren die er ook net iets anders uit zien  :D)
Maar tis echt wel een mooi model boom, ik kan het niet zelf denkek (allez nooit geprobeerd ook)
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

#4
had die boom misschien iets boller,voller en die boomstam die bovenaan zichtbaar is er niet opgestaan had het herkennen misschien iets gemakkelijker.....Toch een fraaie boom. Natuurlijk is de natuur op zijn eigen is al moeilijk te imiteren maar er zijn er toch die daar heel goed in slagen o.a. Jos ;)
Maar eigenlijk is elk exemplaar in de natuur uniek zodoende valt die ene misschien iets minder onmiddellijk herkenbaar,ik heb hem wel als treurwilg herkent hebben hoewel bij die uitgroeiïng met zichbare stam mij toch een beetje aan het twijfelen bracht :-\ ;)
Ook hier in de tuin stond er ook één en die was misschien niet zo bol zoals ik aangaf maar vertoonde geen openingen in het gebladerte(dus het volle dat ik aangaf) ;)
Ook ik zou graag het talent van Jos hebben om zo'n fraaie bomen neer te poten(aléz planten) op een modelbaan(alez OlivierV reageer eens  ;D ;) misschien ken ik er nog één :) )

Peter

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik twijfel zeker niet aan de vakkennis (het is zijn beroep) en de kundigheid om die prachtige modellen te maken.
Neem maar eens een kijkje op zijn website. Ik vind zijn bomen beter dan die van bv. Mininatur.
Bomen verschillen nu eenmaal van elkaar

https://mbbgroveden.com/
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Een treurwilg is waarschijnlijk een van de moeilijkste bomen om te maken.

Het is in elk geval een mooie aanwinst Peter.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ben

Nette treurwilg hoor, niet zo veel mis mee.

Gr, Ben.

Gerolf

Citaat van: doomslu op 11 juni 2017, 09:29:22 AM
Een treurwilg is waarschijnlijk een van de moeilijkste bomen om te maken.

Het is in elk geval een mooie aanwinst Peter.

Helemaal mee eens  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ceuleer

Ik vind hem zeer geslaagd Peter.
Hier een foto van onze treurwilg van mei 2013 en van mei 2017.
Op die van 2013 lijkt hij echt wel vind ik . ;)