Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

S88N of Loconet?

Gestart door Belgaboy, 08 juni 2017, 19:50:46 PM

Belgaboy

Kan iemand mij eens uitleggen wat ik best gebruik als terugmeldsysteem?

Ik gebruik als centrale de ESU ECos 50200 en ook de Digikeijs DR5000. Op deze laatste heb ik alle aansluitingen voorhanden, op de Ecos enkel een S88 aansluiting en hun eigen systeem.
Uiteindelijk denk ik de DR5000 te weerhouden in samenwerking met traincontroller om mijn baan computergestuurd te laten werken.
Nu enkel nog een keuze maken voor de bezetmelders...

Alle tips zowel als voor en  nadelen van beide systemen zijn welkom.

Alvast bedankt
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ben

Het is een keuze. Ik heb mijn terugmelding aan de DR5000 over LocoNet. Gemakkelijk doorlussen, je kunt zo je wilt bij grote afmetingen een stervormig netwerk maken en er is maar één busstructuur nodig als je meer LocoNet devices hebt zoals boosters, een handregelaar, etc..

Gr, Ben.

Belgaboy

Citaat van: Ben op 09 juni 2017, 08:51:13 AM
Het is een keuze. Ik heb mijn terugmelding aan de DR5000 over LocoNet. Gemakkelijk doorlussen, je kunt zo je wilt bij grote afmetingen een stervormig netwerk maken en er is maar één busstructuur nodig als je meer LocoNet devices hebt zoals boosters, een handregelaar, etc..

Gr, Ben.

Ben,

Begrijp ik het dan goed als ik stel dat je bij Loconet de terugmelders een eigen adres geeft (willekeurig) terwijl bij de S88 bus die bepaald wordt door de volgorde?
Ook zou Loconet minder gevoelig zijn aan storingen, klopt dit?

Mvg
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Ben

Citaat van: Belgaboy op 09 juni 2017, 13:41:37 PM

Begrijp ik het dan goed als ik stel dat je bij Loconet de terugmelders een eigen adres geeft (willekeurig) terwijl bij de S88 bus die bepaald wordt door de volgorde?


Klopt.

Citaat van: Belgaboy op 09 juni 2017, 13:41:37 PM

Ook zou Loconet minder gevoelig zijn aan storingen, klopt dit?


Dat hoeft niet. Als je netjes werkt en de platte buskabels vervangt door patchkabels is het bewezen betrouwbaar.

Overigens zijn LocoNet terugmelders duurder vergeleken met S88 maar dat terzijde. Kies je toch voor S88 dan zijn de Rosoft melders prima.

Gr, Ben.

Klaas Zondervan

Strikt genomen is s88 geen bussysteem. Het is een schuifregister en dat verklaart dat de volgorde van de ingangen vastligt door de fysieke volgorde van de modules.

Snobby Crash

Ik gebruik de Rosoft terugmelding via een S88 bus, en werkt prima !
Denk dat je iets van een 35 euro (ben niet zeker van deze prijs) betaald voor 1
Module en daar kan je 16 terugmeldsecties op aansluiten !

Geert