I6-rijtuigen: (semi-)gemoderniseerd

Gestart door egwinds, 07 juni 2017, 09:33:31 AM

egwinds

Hallo,

op de website van L.S.Models (http://www.lsmodels.com/index.php/fr/sncb) wordt er gesproken over gemoderniseerde en semi-gemoderniseerde I6-rijtuigen ???.
Wat wordt hiermee bedoeld? Wat is er veranderd bij de modernisatie?
Hadden de I6-rijtuigen alle airco bij levering of is die bij de modernisering geplaatst?

Alvast bedankt voor uw feedback!
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

chef garde

Ik weet dat er nu een aantal I6'en voor onderhoud en verdere modernisering binnen geweest zijn of nog gaan.

- de zetels krijgen een ander overtrek (gelijkend op dat uit de MW41 qua kleur en motief)
- in de compartimenten kan de klimatisatie een aantal graden (max 2°) gewijzigd worden

Misschien wordt dat met "gemoderniseerd" bedoeld bij LSM?

Metpetergaathetbeter

Misschien stel je de vraag beter eens aan LS en misschien beantwoorden ze dat ;) Of misschien is de uitleg  : zo zagen de rijtuigen er uit na een eerste groot onderhoud, die andere beschrijving zo zien ze er tegenwoordig uit :-\ ;)

yannickvw

Een groot deel van alle I6'en gaan in ieder geval volledig gemoderniseerd worden naar de huidige inrichting.

Van buiten zullen zij de huidige New Look kleuren krijgen zoals M6 en I11.

chef garde

Ook gesloten toiletcircuit en enkele stopcontacten in de compartimenten bij modernisering.

Jurgen

Sommige rijtuigen gingen binnen voor een modernisatie, maar kwamen buiten met enkel een nieuwe livrei. Binnenin was het dan nog steeds het originele interieur.

Bij een volledige renovatie werd alles vernieuwd, dus ook het interieur met nieuwe zetelovertrekken, andere kleuren,...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

i11

Citaat van: egwinds op 07 juni 2017, 09:33:31 AM
Hallo,

op de website van L.S.Models (http://www.lsmodels.com/index.php/fr/sncb) wordt er gesproken over gemoderniseerde en semi-gemoderniseerde I6-rijtuigen ???.
Wat wordt hiermee bedoeld? Wat is er veranderd bij de modernisatie?
Hadden de I6-rijtuigen alle airco bij levering of is die bij de modernisering geplaatst?

Alvast bedankt voor uw feedback!

Ik heb van de LS I6 modellen zowel niet-gemoderniseerd, semi-gemoderniseerd en gemoderniseerd. Ik heb ze zonet eens deftig bekeken maar kan niet snel echte verschillen zien. OK het gordijntje van de afdelingen hebben een andere kleur in de gemoderniseerd en niet gemoderniseerde versie. Voor de rest weinig tot geen verschil gezien in het model.
Let op: De I6 met fietsafdeling is volgens LS gemoderniseerd. Misschien bedoelen ze dat met moderniseren.
 

Jurgen

@ Onbekend (i11): lees de reactie net voor die van jouw eens, misschien wordt er dan iets duidelijk...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

i11

Citaat van: Jurgen op 11 juni 2017, 21:49:30 PM
@ Onbekend (i11): lees de reactie net voor die van jouw eens, misschien wordt er dan iets duidelijk...

Die reactie heb ik idd gelezen Jurgen. Maar wat ik bedoel te zeggen dat je die modernisatie (nieuwe kleur zetenovertrekken) in het model nauwelijks ziet. Enkel de kleur van de gordijntjes en de hoofdsteunen van de afdelingen hebben een andere kleur. Gr. Lieven
 

Metpetergaathetbeter

misschien je  voornaam plaatsen in je profiel, leuk(er) voor iedereen als je iemand kunt aanspreken met zijn voornaam  ;)

Jurgen

Citaat van: i11 op 12 juni 2017, 12:31:49 PM
Citaat van: Jurgen op 11 juni 2017, 21:49:30 PM
@ Onbekend (i11): lees de reactie net voor die van jouw eens, misschien wordt er dan iets duidelijk...

Die reactie heb ik idd gelezen Jurgen. Maar wat ik bedoel te zeggen dat je die modernisatie (nieuwe kleur zetenovertrekken) in het model nauwelijks ziet. Enkel de kleur van de gordijntjes en de hoofdsteunen van de afdelingen hebben een andere kleur. Gr. Lieven


Ja, ook LS Models heeft zijn beperkingen hé. Een stopcontact in model gaat zelfs voor hen een brug te ver.

Er is trouwens ook verschil aan de buitenkant ivm de opschriften. Let maar eens op de rokersafdelingen die op sommige modellen aanwezig zijn en bij andere niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

i11

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 juni 2017, 15:10:07 PM
misschien je  voornaam plaatsen in je profiel, leuk(er) voor iedereen als je iemand kunt aanspreken met zijn voornaam  ;)

Ik heb in het verleden weleens geprobeerd mijn voornaam in het profiel in te voeren, echter dat lukt niet. Het lijkt erop dat zodra het profiel is aangemaakt (in mijn geval meer dan 10 jaar geleden) je dat niet meer kunt veranderen, althans niet als "gewone gebruiker". Ik denk dus dat een administrator eventueel mijn voornaam Lieven in het profiel moet invoeren.
 

yannickvw

Op Facebook een foto gespot van een gemoderniseerde I6. Jammer dat ze de zwarte band aan de ramen eveneens niet hebben toegepast zodat hij mooi tussen de I11'en past...

https://www.facebook.com/groups/186265581488939/permalink/1609483959167087/


Michiel

De link werkt niet? Ik krijg een inlogscherm. :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

yannickvw

Je zal lid moeten zijn denk ik van zowel Facebook als de "Belgische treinspottersgroep"...

Ik zal proberen om de afbeeldings URL hier te plakken, weet niet of dit lukt: