Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ESU class 66

Gestart door ceuleer, 05 juni 2017, 11:52:15 AM

ceuleer

Ik heb een vraag over de ESU Class 66, het probleem is dat de leds die tijdens het remmen zouden moeten flikkeren, nu constant blijven branden. zelfs wanneer de loc gewoon stilstaat op de rails met 16 volt DCC.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?

pandur

Zou het kunnen dat je DCC spanning wat laag is ,
normaal is +/- 18 V aangewezen
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

ceuleer

16 volt of 18 volt, ik weet niet hoeveel de lokprogrammer geeft wanneer hij aan de pc hangt.
De voltage is het probleem niet, een andere ESU class 77 doet het perfect op de rollenbank, deze dus niet.
Ik heb ook nog pas ontdekt dat het schakelbare dashboard via functie 14 ook maar langs 1 kant werkt.
Er zal iets met de bedrading zijn denk ik...
Ik heb als eens een backup van de "goede" loc gemaakt, en deze op de decoder van de "defecte" weggeschreven, maar het probleem blijft.

Peter

Gunter,

Neem eens kontakt op met ESU zelf. Zij bieden een uitstekende service in geval van problemen.
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Dat zal ik waarschijnlijk moeten doen, maar ik dacht, misschien heeft hier iemand dit probleem ook al voorgehad, en ook de oplossing gevonden.  ;)

OlivierV

#5
Stefaneke1 hier op het forum heeft zo'n class 66 van esu waar dat probleem zich ook voordeed, blijkbaar moet het ergens een vals contact zijn waardoor die ledjes aan de massa liggen. ;)

Contacteer hem even en anders retour naar ESU met de loc.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan