Sound decoder Mehano 51

Gestart door GDE, 29 mei 2017, 21:32:39 PM

GDE

Vandaag een tweedehands 51 van Mehano met sound ontvangen die ik op eBay had gekocht . Volgens de verkoper als nieuw maar bij het plaatsen op de roltrstbank doet de loc niks . Ik heb een lenz set 100 en als ik het loc adres ga opzoeken geeft die error02 aan . Geen of onleesbare decoder, lok slecht op de rails of defecte decoder . De loc is origineel van sound voorzien en stond wel degelijk goed . Ik denk dus een defecte decoder . Zouden er nog andere problemen kunnen zijn en hoe dit te weten komen ? Me dunkt dat er ook kortsluiting optreed want het lampje van mijn centrale gaat pinken .

ceuleer

Heb je hem analoog getest ? Wanneer je de transfo ver genoeg opendraait, zou de sound en de verlichting moeten aangaan, en even later de loc in beweging moeten komen.
Is het een AC of DC model ? Misschien staat de decoder op een lang adres, bv. 5102 als de treinnummer, en kan je centrale de nummer niet lezen.

GDE

Bedankt Gunter voor de info . Analoog had ik niet geprobeerd maar goed om te weten dat dit ook kan . Toegeven dat ik over de digitale materie te weinig weet . Ondertussen is het me gelukt om het locadres te weten te komen , nummer 40! De fout zat hem in de aansluiting met de centrale die voor het uitlezen van het locadres aangesloten dient te worden aan P & Q terwijl ik die op J & K had aangesloten zoals gewoonlijk voor het testrijden op mijn proefbank . De verkoper was al bereid de lok terug te nemen maar gelukkig hoeft dit niet meer . Alles dus in orde  :D