Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

RailCom zelfbouwprojecten

Gestart door servewouters, 27 mei 2017, 17:08:21 PM

servewouters

Een goede middag,

Ik heb een vraag aan de microcontroller-guru's hier. Zijn er al mensen die al eens met RailCom gestoeid hebben? Zelf heb ik al vele projecten met DCC gedaan, maar wil zou nu ook eens graag het decodernummer willen teruglezen, om dat vervolgens weer op een bedieningstableau te laten zien  ;D Er zijn meerdere schema's te vinden, o.a. in de NMRA norm over DCC, op de website van Paco (The Pows) en ook Tams heeft een RailCom-detector gemaakt.

Alvast bedankt en geniet nog maar even van het lekkere weer 8)

Vriendelijke groet,
Servé

Geert

Servé,

Ik heb geen ervaring met RailCom,

maar ik ben wel benieuwd naar je DCC projecten.  :)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

servewouters

Hallo Geert,

Tsja, eigenlijk zijn de DCC-projecten niet heel interessant. Als je eenmaal het DCC-signaal hebt ontcijferd, kun je ermee doen wat je wil (Wisseldecoders, seindecoders, motoren aansturen, huisjes verlichting). Het meeste hobby'n dat ik die is printplaten ontwerpen (meestal voor anderen).
Momenteel ben ik me meer in Loconet aan het verdiepen, maar snap er nog niet veel van :-X Jij hebt daar een interessante site over die het al iets duidelijker maakt :)

Servé

Geert

LocoNet,

ik zal de site eens moeten updaten, is al van vorig jaar geleden  :-[

het LocoNet deel is ondertussen sterk vereenvoudigd, er zit in het oorspronkelijk protocol te veel overbodige dingen in die eigenlijk nooit voorkomen (vooral in de timing). Verder ook nog meer gebruik gemaakt van de aanwezige hardware in de µC om taken uit te voeren.