Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

BC911

Citaat van: doomslu op 11 januari 2018, 22:38:28 PM
Ik hou wel van de sporen. Mooi gedaan.
Ook mijn gedacht. Ligt er zeer mooi en realistisch bij. Doe zo verder zou ik zeggen!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

mahtoska1

Citaat van: BC911 op 12 januari 2018, 21:17:14 PM
Citaat van: doomslu op 11 januari 2018, 22:38:28 PM
Ik hou wel van de sporen. Mooi gedaan.
Ook mijn gedacht. Ligt er zeer mooi en realistisch bij. Doe zo verder zou ik zeggen!
Ik sluit mij hierbij aan.

OlivierV

Leuk dat alles in de smaak valt.

Afgelopen weekend weer wat werk verzet aan extra geveltjes. Deze worden afgewerkt op de avonden na het werk deze week en dan zien we wel waar we uitkomen.
Dit of volgend weekend start ik hopelijk ook met de rondgaande baan zodat mijn materieel weer op regelmatige basis kan rollebollen.


Voortgang gevels

Groetjes
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

Ik zal nog eens een foto plaatsen want ik zit niet stil.


NMBS HLR 8051@Nonceveux

Dag.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

'k zou toch nog eens krassen in die rotsen... Van de sporen druipt het realisme er af maar de rotsen lijken eerder een hoopje gedroogde plaaster. Kijk eens bij Varoney of zo...

Michiel

Ik merkte dezelfde witte strook achteraan op, maar ging ervan uit dat deze nog begrast en bestruikt ging worden.  ::)   Maar sporen en kades zien er heel goed uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

#97
Citaat van: Dirky op 05 februari 2018, 12:55:00 PM
'k zou toch nog eens krassen in die rotsen... Van de sporen druipt het realisme er af maar de rotsen lijken eerder een hoopje gedroogde plaaster. Kijk eens bij Varoney of zo...

Een berg of heuvel dient niet steeds uit rotsen te bestaan,aarde of chiste kan ook, maar ik mis de schuin aflopende lagen in de rotsmassa een beetje, al zijn die niet overal aanwezig.
In een massieve rotsmassa heb je die niet maar hier en daar een scheur of spleet mag er toch wel zijn...
Er dient een zeker structuur te zijn in de rotsmassa, maar dat is nog altijd realiseerbaar met nog een laag erover.
Hier een voorbeeld van zo'n rotslagen/lagenrots  (;D), nu niet direkt een meesterwerk (Ik ben Jacques Le Plat niet...) maar het wijst in die richting;

Dit heb ik gerealiseerd na het boek Van Jacques Le Plat "Groeten uit Ferbach" gelezen te hebben.
Ik wil het aan topicopener gerust eens uitlenen...

;)

Michiel

#98
Ik heb ook ooit eens gestoeid met gips om rotsen te maken. (klein fotootje uit de Google cache, want door FotoEmmer zijn al mijn fotos van St Michel La Roche gewist)


...Evan doet het beter.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

De rotsen achter de loc en wagens zijn goed qua structuur naar mijn gedacht, meer naar links zitten er inderdaad brokken bij die mij niet aanstaan om te tonen als rots en inderdaad precies opgedroogde plaaster zijn. Daar plan ik nog wat aan te doen.

Maar alvast bedankt voor de tips hoor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

Gewoon doorgaan, en idd blijven verbeteren. Je komt wel elke keer een heel stuk verder.

T gáát je ook helpen als je begroeiing verder aan gaat brengen en bladeren enzo😉

Floris

sowieso is zo'n rots nu ook vrij kaal. In t echt een vies donker ding met allerlei begroeiing overal... Maar goed, kan je dr weinig praktisch over vertellen want mijn meest recente rotsen waren mn eerste papier maché-berg-tunnel-ding met obligaat pola alpenhuisje erop 20 jaar geleden.  ;D 
Maarre... gezien hoe je bezig bent kom je dr gerust wel uit!

OlivierV


Zwevende opstelsporen

Een tijdje geleden had ik het idee om toch maar opstelsporen toe te voegen aan de baan zodanig dat ik weer kon rondrijden. Hiervoor zijn ondertussen 2 modules gemaakt welke ook moeten dienen icm het minibaantje op de expo. Voor de rest wordt er voor dan nog een tijdelijke bocht gemaakt.

Hier thuis is het de bedoeling dat de zwevende opstelsporen quasi vast blijven en dat daar verschillende modules kunnen op aansluiten.

Dagdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Komen die achtergronden ook mee naar de Expo?

OlivierV

Behalve wat kleine dingetjes is er qua scenery niks gebeurd.
Ik heb me vooral gefocust op de opstelsporen.

Sinds vandaag is de cirkel rond en kan er met wat tijdelijke verbindingen tussen de rails volledig op rondgereden worden. Heerlijk dat het materiaal z'n wielen terug kan strekken. Het ene bochtje in de hoek bij de deur moet nog demontabel gemaakt worden.

Alle sporen in de opstelsporen zijn van Peco met enkel flex en wissels, kortste straal is daar iets van een 46cm, dus alles kan overal vlotjes door.

https://www.youtube.com/watch?v=Lda_GNGR6QA&feature=youtu.be

Een dezer alles verder bedraden en de rest van de opstelsporen afwerken. Als afwisseling wordt er ook verder gedaan aan de geveltjes welke ik voor mobexpo wel wil klaar hebben ... Daarna kan er gestart worden met de bouw van het stationsgebouw.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan