Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

Firewolf

Opgeven? Allé man, ge zijt al best goed gevorderd. Is eerder kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen. Tijd genoeg. Ik zit zelf nog in mijn concept fase en pas begonnen met het verzamelen van materialen om te bouwen.

OlivierV

Jongens, het is geen kwestie van opgeven he, gewoon eens goed denken met welk deel ik ga gaan dan. Tijdsgewijs kom ik er sowieso (een avond thuis in de week staat meestal garant voor enkele uurtjes knutselplezier).

Kwestie van mijn "universeel" schaduwstation zo goed mogelijk te ontwerpen dat ik met zo weinig mogelijk compensatiebakjes moet afkomen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

We prutsen verder.


Vrije interpretatie van een omnibus

Een M1 Bd bezit ik al heel lang, dit is een opknappertje want de bouwdoos kwam nogal gehavend aan, nuja, de prijs was er ook naar. Het rijtuig werd in mekaar gezet, voorzien van verlichting en figuurtjes. Tevens werden de handgrepen aangepakt met zilveren verf.

Daar dit soort omnibusjes vroeger ook wel met een type 81 gereden werden maar ik er zo geen heb verkies ik hier mijn recent aangeschafte 90.026, een fijne loc die samen met zijn typegenoot 90.017 in de collectie zit.
Hier komt de loc binnengereden op spoor 3.

Op de achtergrond zijn de recente werken te aanschouwen. Vele extra laagjes verf op de rotsstructuur, ondertussen zit er genoeg variatie in opdat ik het kan gaan aankleden met wat groen. Van grasjes zijn ondertussen ook alweer de eerste sporen te bekennen. Nu wordt het wel tijd om toch eens een degelijk begrassingsapparaat aan te schaffen.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

blijkbaar toch leuke heuveltjes op de achtergrond! ;D ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 december 2017, 15:51:34 PM
blijkbaar toch leuke heuveltjes op de achtergrond! ;D ;)
'k Vind ze ook knap gedaan.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

#80

Bakje nummer 4

Vandaag dan maar eens tijdens een verloren uurtje in het hout gevlogen en het bakje voor de rechterkant richting schaduwstation in mekaar geschroefd. Deze is slechts 100*60cm groot, bevat enkel een slanke wissel (oud tillig exemplaar van 29cm lang) om in het station op het juiste spoor terecht te kunnen komen.

Verder komt hier een brugje eventueel enkel voor voetgangers, wat bebouwing met huizen en een overweg....

Tevens overweeg ik het spoor zo te laten slingeren zoals de sporen er nu los op liggen om wat meer dynamiek in het geheel te brengen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

....de spetters zitten tot hoog tegen de muur..... 8)
Restjes van je vorige baan ;D

Kun je het wissel niet verder naar voren plaatsen zodat het spoorverloop wat vloeiender gaat, of past dat niet in de opzet? De loods is mooi gemaakt hóór!!

OlivierV

Snottebel, frikandel, gargamel, oorlel.


Vervolg geveltjes

;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS


mahtoska1

CiteerSnottebel, frikandel, gargamel, oorlel.
Ik vind dit niet terug op de foto. Maar de sfeer zit wel goed...

OlivierV


NMBS HLD5525 met IR naar Luxemburg

Terug rijvaardig met verlichting zonder lekstroom. Mede door een universele plux22 print van "Miniatures Passion".
2 Avondjes rustig solderen en monteren zorgden ervoor dat de problemen met de verlichting van de jongste tijdper IV diesel van de collectie van de baan gingen. Rest enkel nog eens de functiemaping te organiseren op de club met de Lokprogrammer van ESU.

Hier passeert de loc Nonceveux met een sleepje Wegmann rijtuigen aan de haak. Rijtuigen zijn van Lima (set van 3) en mogen best gezien worden. Deze ga ik nog wel eens voorzien van figuren en binnenverlichting.

Binnen afzienbare tijd zal ook een rondgaande baan gemaakt worden, zo kan mijn recent aangekocht materiaal mooi naar m'n zin afgesteld worden en kunnen de anderen hun wieltjes weer uitstrekken tussen het bouwen door.

Ik ben alvast weer tevreden, enkel nog een trapje van vooraan op de cabine terugvinden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris


krisds

Het rechter deel op de foto ziet het er al heel goed uit. De loskade is geweldig mooi.

doomslu

Ik hou wel van de sporen. Mooi gedaan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Olivier, foto's van je baan zijn fascinerend om naar te kijken. De baan heeft een "je-ne-sais-pas-quoi" dat het boeiend maakt om te zien. Knap, vast houden en zo voort doen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)