Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

OlivierV

#30
Jongens, dankjewel, straks ga ik nog gaan twijfelen of ik niet moet deelnemen met de brugmodule aan de minibaantjeswedstrijd ipv met de halve koer!

Vandaag ook eens een baanplan getekend. Enkel de rechterbak is nog een beetje twijfelachtig daar hij de baan ook wel extra lang maakt en die bak eigenlijk korter kan indien ik die brug zou laten vallen.


Plan Nonceveux
Hoe het er zou moeten gaan uitzien met de uitbreidingen. Enkel de rechterbak is nog een beetje twijfelachtig. Deze bevat de stenen boogbrug over de Amblève bij Trois Points. Misschien is dat net iets te veel van het goede. De 2 middenbakken zouden in principe in de modelbaan thuis ook moeten kunnen passen. De 2 buitenste bakken zouden enkel voor expo's zijn.

Erm oet natuurlijk ook nog een stationsgebouw gekozen worden. Dit zal een beetje uitsteken maar ik had nog een paar cm²'s over voor het minibaantje.

Het meest herkenbare hieraan is het boogbrugje links welk ondertussen klaar is voor inbouw. Voor de rest heeft Nonceveux nooit een dergelijk emplacement gekend/gehad. Maar even de vrije loop met de fantasie moet zeker kunnen!

Toedeloe!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Citaat van: OlivierV op 08 juli 2017, 12:17:43 PM
Afgelopen tijd heb ik in wat verloren momenten weer wat tijd geïnvesteerd in mijn brugje geïnspireerd op dat van Nonceveux.
...

Voortgang brug Nonceveux

Hey How ...
Dit draadje heb ik over het hoofd gezien ...
Mooi gedaan !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

#32
Aan de hand van het nieuwe plan moesten er lichte wijzigingen gedaan worden aan het sporenplan. Dus vandaag maar even de wissel losgemaakt ui de ballast en gereinigd, net zoals het ene stukje spoor. Ondertussen kan er weer rechtdoor gereden worden op 1 spoor en zal het 2e hoofdspoor met lang perron na Portugal verder aangelegd worden. Rails liggen hart op hart 4,8cm, wat netjes en realistisch oogt. :)

Achteraan werd met pluimkarton ook al de basis voor de straat aangelegd die naar de goederenkoer leidt.

Tevens met paint nog wat gekliederd waar wat komt. Oranje zijn perrons, rechts achteraan de geveltjes en vooraan nog een stationsgebouw. nog een beetje wikken en wegen waar ik dit precies ga plaatsen, maar overweeg om het meer naar links en dus rechtover het begin van het smalle eilandperron te plaatsen. Of meer naar links rechtover de wissel die naar de koer gaat, maar wil ook het zicht op de goederenloods niet te veel wegnemen.
Plaats is geen probleem, heb nog enkele vierkante centimeters over om het ietsje te verbreden zodat het gebouw er nog op een ordentelijke manier op kan.

Wanneer de verslagen voor mijn herexamen Game programming klaar zijn (die moeten toch de 18e binnen zijn) ga ik verder met het in mekaar zetten van de bak links en de daarop aansluitende bak met brug van Nonceveux. De bak rechts heeft voorlopig geen prioriteit. Die met brug wel om eventueel tentoon te stellen op de opendeurdag van AMSAC op 8 oktober 2017.



Daaaag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#33
Wegens de wijziging aan het sporenplan moest er het een en ander veranderen aan de reeds gemaakte bak. Vandaag was het mooi weer, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om me buiten te zetten met mijn modulebak.

Zodoende ben ik dan ook maar begonnen aan het bouwen van de 2e module, het is de bedoeling dat hier ook reeds de sporen op komen te liggen zodat het geheel kan gaan plaatsnemen in de nieuwe thuisbaan.

De aangeklede bakken van Stukje langs de maas zullen mettertijd ontmanteld worden. Bruikbare delen zullen elders wel weer opduiken.


Buiten bricoleren
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michael

Mooie gevel met prachtige bakstenen. ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


OlivierV

Citaat van: RD25 op 23 augustus 2017, 18:48:28 PM
your dog is terrific  ;)
Dan heb je de kat nog niet gezien.



Citaat van: doomslu op 23 augustus 2017, 20:11:13 PM
Citaat van: Michael op 23 augustus 2017, 19:16:36 PM
Mooie gevel met prachtige bakstenen. ;)
Hoe heb je die geschilderd?  ;D

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 augustus 2017, 20:32:54 PM
nee pluimkarton ingesneden ??? ::)

Lolbroeken.

2e bakje is klaar, station komt nu in een lichte/flauwe S te liggen zodanig dat de bocht over de reeds gebouwde brug reeds ingezet is.


Buiten deel 2
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Werk van de afgelopen dagen. :)
Van blank bakje naar geschilderd bakje met basis landschap. Morgen wat sporen leggen. Deze week boven wat plaats maken, dan zijn mijn ouders wat gelukkiger.  (staat nu in de living ::) )


Niet stilvallen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Dat ziet er alvast veelbelovend uit.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske


Zit je niet buiten de minibaantjes normen/afmeting ?
Kan gezichts bedrog zijn...

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Kautenbach

Gaat met afgesprongen vooruit, mooi werk ;)