Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

loebaske


Weeral een snotneus die van straat is  ;) ;) ;)
Met de skate naar je nieuwe job ??

Alle gekheid op een stokje, proficiat makker met je job, velen zouden eerder nog thuis rond hangen
dan werk te zoeken....

OlivierV

Citaat van: loebaske op 16 september 2017, 15:57:07 PM

Weeral een snotneus die van straat is  ;) ;) ;)
Met de skate naar je nieuwe job ??

Alle gekheid op een stokje, proficiat makker met je job, velen zouden eerder nog thuis rond hangen
dan werk te zoeken....
Bedankt!

Ik lig blijkbaar goed in de markt.  ;D  ::)

Skateboard is te ver. 10 km is de afstand, heb ook een bedrijfswagen, maar ik probeer toch minstens 2 dagen per week met de fiets te gaan. Zeker wanneer ik gepland ben om een hele dag op het werk te zijn of wanneer ik niet de baan op moet de volgende dag. In het slechtste geval past de fiets ook in de auto. Dus een beetje goed de locatie van de auto beheren en dan krijg ik er nog gratis een goed onderhouden conditie bij. :) Het duurt ook langer om met de auto naar het werk te gaan dan met de fiets.  ::)


Een zicht vanop de kop van de ene module. De stoepstenen hebben hun eerste kleurtje ontvangen. Ook heeft de 2e bak wat kleur gekregen. Nu ben ik bezig met de kasseistrook tussen de sporen op de 2e bak. Daarna volgt het eilandperron. Ter afwisseling zal ik me ook bezig houden met het vervaardigen van enkele geveltjes.

Ook nog even uitzoeken hoe de seininrichting moet op de 2 kopbakjes waar het van enkel naar dubbel stationsspoor gaat en hoeveel krokodilletjes daarvoor nodig zijn.

Toedeloe, nu naar de club om daar wat te gaan wortelen.
Kopzicht
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske


"Ik lig blijkbaar goed in de markt.  ;D  ::) "

Zal aan die sexy posters zijn op je kamer ???

Kautenbach

Die hele flauwe boog doet het erg goed!!

mahtoska1

CiteerDie hele flauwe boog doet het erg goed!!

+1

OlivierV

De rotsen kregen een eerste laagje grijze verf en een eerste drybrush met wit. Dat gaat beetje bij beetje de goede richting uit.
Binnenkort ga ik dan wat perrons en gevels maken. voor in de straat achteraan.
In tussentijd is de linkerbak ook volledig bekabeld wat DCC betreft. Wisselaandrijvingen dienen nog geplaatst te worden.
Verder wil ik ook wal nog dit jaar een rondgaand spoor met desnoods nog niet alle opstelsporen voorzien, daar ik het nogal jammer vind dat ik op dit moment thuis niet deftig kan rijden.


Prutsen maar

Nog vele avonden knutselpret te gaan (ideaal na een dagje wortelen op het werk), momenteel leef ik me wat uit met perronboorden en geveltjes maken. Voor de afwisseling gooi ik af en toe wat verf naar die rotsen en de gekerfde kasseien.

Toedeloe.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

zier er goed uit om zomaar verf te gooien :-)

het afwisselen tussen de verschillende facetten is het leukste aan ons hobby vind ik... Zo gaat het nooit vervelen

OlivierV


Stoomgeweld

Vandaag kwam helemaal per toeval HLV 90.026 de reeks stomertjes in de collectie versterken. Vandaar ze maar eens even opgelijnd op de beschikbare stationssporen van Nonceveux.

Het landschap is wel nog kaal, maar eens de rotsen naar mijn zin zin komen er een stapeltje bomen op het verhoogde deel te staan.

Al denk ik verder wel mijn deelname aan de minibaantjeswedstrijd te annuleren daar ik het liever als geheel project afwerk. Misschien wel een bakje bouwen voor de forum als de normen mij aanstaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Hey Olivier,
opgeven of stoppen is geen optie he...

dat je de baan in een geheel wilt afwerken kan ik aannemen, maar je kan toch iets meer aandacht geven aan het deel voor de wedstrijd.

Er zijn enkel maar voordelen,
-een deadline verplicht u een beetje van de baan af te werken.
-Je kriekt uw eigen niveau omhoog wat ten goede komt van de volledige baan

dus verder doen he man....

mahtoska1

Mooie line up.

Ik hoop echt dat je verder doet met het minibaantje. Maar ik versta je standpunt. Het gevaar is dat er een mooi afgewerkt deel komt (minibaantje) en met de ervaring die je op doet tijdens de bouw dat je een super afgewerkt 2de deel krijgt. :) en dit geeft contrast natuurlijk...

OlivierV

Citaat van: philippe_007 op 17 november 2017, 22:16:05 PM
Hey Olivier,
opgeven of stoppen is geen optie he...

dat je de baan in een geheel wilt afwerken kan ik aannemen, maar je kan toch iets meer aandacht geven aan het deel voor de wedstrijd.

Er zijn enkel maar voordelen,
-een deadline verplicht u een beetje van de baan af te werken.
-Je kriekt uw eigen niveau omhoog wat ten goede komt van de volledige baan

dus verder doen he man....
Klopt wel hoor, Al is het deel waar ik aanvankelijk mee zou gaan meedoen niet hetgene waar ik me 2 dagen op kan amuseren om te rangeren enzo, misschien gewoon dat met de brug nemen. Dat is zeker wel haalbaar en kan ik me weer uitleven op het nabootsen van de natuur te verfijnen!  8)
We zien nog wel. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

tja, waarom neem je niet gewoon een ander deel?
je maakt een tijdelijk schaduwstation en hebt 2 dagen rangeerplezier op de expo...



oebr

mooie collectie materieel staat daar op een rijtje, en voor zover ik er wat van ken mooi tijdperkgewijs bij elkaar passend, nice !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

doomslu

Olivier, niet opgeven hé maat!  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Citaat van: doomslu op 18 november 2017, 10:43:24 AM
Olivier, niet opgeven hé maat!  :(

Kop op, man !
Op de tijd die je nog hebt kun je bergen verzetten !
En de sfeer tussen minibaantjes-deelnemers in October mag je niet missen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }