Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

doomslu

Mooie plaatjes, Olivier.  ;)

Citaat van: Floris op 11 oktober 2018, 11:09:22 AM
gaaf man!
Nog 1 dingetje, voor na de expo wellicht, geef de achtergrond nog een neveltje wit of lichtgrijs uit een spuitbus. Zo zet je er wat mistigheid voor en oogt ie verder weg.
Goede tip!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


Pierre

Mooie plaatjes weer ;)
Groet Pierre.


Stieven76

Knappe dingen zenne  8)

Michiel

De goederenkoer is wat leeg, het reizigersstation en perron zijn jammer genoeg wat verdrukt door de wildgroei er omheen, en aansluiting met de achtergrond oogt nog wat slordig, maar voor de rest is dit een héééééél mooi baantje. De goederenloods is werkelijk prachtig, sporen en ballast ogen erg goed, straatwerk is overtuigend. Erg knap gebouwd, en verdient om ingebouwd te worden in een groter geheel.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Citaat van: Michiel op 26 oktober 2018, 11:29:35 AM
De goederenkoer is wat leeg, het reizigersstation en perron zijn jammer genoeg wat verdrukt door de wildgroei er omheen, en aansluiting met de achtergrond oogt nog wat slordig, maar voor de rest is dit een héééééél mooi baantje. De goederenloods is werkelijk prachtig, sporen en ballast ogen erg goed, straatwerk is overtuigend. Erg knap gebouwd, en verdient om ingebouwd te worden in een groter geheel.  8)

Michiel, je bovenstaande punten staan op de agenda om aangepakt te worden.


Nonceveux staat thuis weer opgezet zonder opstelsporen. Nadat de treinkamer is opgeruimd kan ik verder met het afwerken van zaken die niet klaar waren voor de modelspoorexpo.
- Loc hlv 90.017 herstellen
- 6218 ombouwen met andere verlichting
- Locs voor Thommy van het forum ombouwen
- Betere balken voor de fries te monteren.
- Juiste stationsborden.
- Interieur station.
- Interieurs woningen
- Straatverlichting, stationsverlichting, verlichtingen woningen aansluiten.
- Perronverlichting maken.
- Nevel over de achtergronden.
- Goederen op de koer.

Nadien gaan we weer koppelen met de andere bak, maar daar moet ik eerst de aandrijvingen onder de engelse wissel etc onder handen nemen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach


OlivierV

#202
Zeggen dat ik er zo mee naar Leuven ben geraakt. :D


Nonceveux in de wagen


NMBS SNCB HLV 64.149 rolt Nonceveux binnen

Binnenkort maar weer eens verder bouwen me dunkt en rommel op die goederenkoer gooien, zodat ze minder leeg is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 01 november 2018, 17:00:33 PM
Zeggen dat ik er zo mee naar Leuven ben geraakt. :D




Had de je koffer dicht gedaan om te rijden, was het allemaal veel vlotter gegaan... ;D ;D

;)

DFS

Wekker juist zetten helpt ook Rudy...

Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 01 november 2018, 17:32:51 PM
Wekker juist zetten helpt ook Rudy...

Ja, maar in zijn geval had hij de verkeerde wekker gezet!!! :)
Allemaal het gevolg van het niet gewoon zijn "op verplaatsing" te slapen.... ::)

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 01 november 2018, 18:16:21 PM
niet gewoon zijn "op verplaatsing" te slapen "
eigenlijk hoeft hij daarvoor niet eens op verplaatsing te "spelen"!

renstimpie

Olivier,

Nog iets gevonden in mijn "verse" verkregen verzameling met foto's:

Nonceveux by Tim Somers, on Flickr

Tim

OlivierV

Vernikkeld Tim!

Dat lijkt mij een fijn projectje!

Moet ik het huidige wel van plaatsnaam laten veranderen, maar soit!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#209
De afgelopen week werd gebruikt om de sporen op de 2e module van Nonceveux opnieuw aan te leggen. Dit weekend heb ik dan zeer keurig alle draadjes onderaan aangesloten op de ringleiding en de wisselaandrijvingen (Hoffmann) op een nette manier geïnstalleerd. Vervolgens even test gereden in alle wisselstanden over alle mogelijke rijpaden.

Reden van de heraanleg was dat het spoor naar de uiteinden toe omhoog stond en dat de bak een 6-tal centimeter is ingekort.

In de komende periode zal ik me wel weer wat gaan bezighouden met het verfraaien van deze module.
Het gebouwtje achterin is nog een twijfelgeval. Allicht blijft het niet daar het vrij groot is in vergelijking tot het stationsgebouw wat expres gebouwd is op basis van een klein en smal voorbeeld ...



Linkerbak sporen herlegd


Omdat ik ondertussen reeds een 3-tal sets opstelsporen gebouwd heb voor mijn banen werd het wel eens tijd dat ik aan universele opstelsporen begon. Op basis van Evan Daes z'n opstelsporen van Oeversijde werden deze 2 bochtbakken reeds gebouwd en voorzien van sporen. Op deze manier kunnen ze dienen voor een klein rondgaand baantje ...

Alles is ondertussen reeds bedraad, enkel is er nog geen keuze gemaakt voor wisselmotoren. Allicht worden het servo's.

Reden voor deze vorm van bouwen is dat het een mooi stapelbaar geheel zal moeten vormen. Het achterste deel vanaf de 2e helft van de bocht (dus vanaf hetgeen hier op de foto) is stapelbaar. Alle bakken zijn 50CM breed, zodoende kunnen de 6 stuks (4 reeds gemaakt) mooi opgestapeld worden en vormen ze zo een compact een makkelijk transporteerbaar geheel.
Tevens worden nog 2 bochen voorzien om naar de voorkant te komen.

We hopen hier natuurlijk ook snel mee verder te kunnen. Zodat ik binnenkort mijn treinen hun wielen kan laten strekken.
Hier gaan we reeds van dubbelspoor naar 4 opstelsporen, echter komt er vanaf de bakken ertussen een aftakking naar een bundel van 5 sporen. Zo kunnen er ten alle tijde makkelijk 8-9 treinen op de baan staan.

De opstelsporen zijn ook bruikbaar voor wie naar de AMSAC-opendeur komt met een 2-railbaan maar niet beschikt over een set opstelsporen.


Universele opstelsporen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan