Nonceveux

Gestart door OlivierV, 26 mei 2017, 21:55:59 PM

OlivierV

Gracias allen.
Laatste dagen weer naarstig doorgewerkt.
Alle opstelspoorbakken zijn er, deze werden vandaag en ook morgen nog voorzien van rails.
Ik kwam ook nog 2 wissels tekort welke ik in Wetteren helaas niet vond, heb deze dan maar online besteld, hopelijk komen ze ten laatste woensdag aan, dan is het nog net op tijd om ze in te bouwen.


Kijkdoos
Fries werd gemaakt, enkel dient nog een stukje hemel opgehangen te worden opdat men niet op de houten constructie zou zitten kijken.


Wat hulp
Gisterenavond mijn lief een snelcursus groen aanleggen aangesmeerd. Zo kon zij het laatste hoekje inkleden terwijl ik begon met sporen aan te leggen voor de opstelsporen.


Hulpje doet dat goed


Dat ze dat best goed heeft gedaan, resultaat mag er wezen! De bomen worden als een van de eerstvolgende zaken aangekleed.

Planning word strakker en strakker maar ik geloof nog altijd dat het kan lukken.

Als laatste dienen de bakken vooraan + fries nog een likje grijze verf te krijgen. Een rok zal allicht improviseren worden en dan nog alle onnozele details zoals figuurtjes die ik nog grotendeels moet schilderen zeteltjes op het perron, perronverlichting zal er allicht niet meer van komen ... Ach zolang het er wat deftig uitziet en ik me 2 dagen kan vermaken met rijden is het ook al goed.

Dan is er dit weekend ook nog eens een korte opendeurhalvedag ... sjongejonge.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

smartje268

Mooi zenne !!
Ziet er goed uit.
Gaan we eens komen bewonderen.

k Ga ook proberen om mijn madam zo ver te krijgen.  :D
Scheelt'm toch weer wat prutswerk hè.
"Poor planning on someone's part does not necessitate an emergency on mine... "

Paulogic

Dat is lief van uw lief om u zo lief te helpen met uw groen.

Dat is goed gezien : Ze weet nu al, zonder het te beseffen, dat zij laters de tuin
zal moeten onderhouden. Je hebt er een WAG van gemaakt. (Werker aan Groen).
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

Wikipedia.
WAGs is een acroniem voor Wives And Girlfriends (Engels, 'Vrouwen en vriendinnen'), dat vooral (maar niet uitsluitend) gebruikt werd door de Engelse boulevardpers (Tabloids) en stond voor vrouwen en vriendinnen van Engelse voetbalspelers  :)

OlivierV

#184
De opstelsporen zijn bijna afgerond. Ik wacht enkel nog op een Peco ST245 om ook het binnenste circuit operationeel te maken. Zaterdag na het klaarzetten van de opendeur van AMSAC zal ik beginnen alles elektrisch aan te sluiten zodat er overal goed contact is. Niet tot in detail zolang het maar goed werkt. Een gedeelte van de opstelsporen is toch maar tijdelijk.
Verder nog een randje voorzien en hopelijk kan ik 2 dagen probleemloos rijden.

Laten we vooral hopen dat die wissel hier ten laatste donderdag of zelfs vrijdag is, dan kan hij in geval van nood nog vrijdagavond in Leuven ingebouwd worden.
Ik bedien ze toch met de hand dus veel tijd kost dat gelukkig niet.


Bijna klaar met opstelsporen (rechterzijde)


Het lastigste stuk van allemaal zit er ook in. De binnenste bocht welteverstaan. Deze heeft op het krapste een straal van slechts 40cm, te nipt naar mijn normen maar veel ander kan het niet.
Gelukkig is het maar tijdelijk want het is niet de bedoeling dat de baan in deze vorm veel gaat optreden.

Een universele set opstelsporen zullen sowieso eens moeten gebouwd worden. Maar daar is nu geen tijd voor. Nog een week en dan moet alles echt klaar zijn.

we zijn er geraakt

En ja hoor, past net binnen 1m50*2m50, hopelijk is het tegen leuven niet gegroeid. Normaliter heb ik nu aan elke kant 1-2cm over.  ;D

Groetjes,
Olivier

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

just4fun

Citaat van: OlivierV op 05 oktober 2018, 00:04:23 AM
... op het krapste een straal van slechts 40cm, te nipt ...
Lijkt met toch geen onoverkomelijk probleem bij schaduwsporen en treinen die, vermoed ik, niet aan tgv-snelheid het diorama gaan passeren?
Paul

OlivierV

Citaat van: just4fun op 05 oktober 2018, 12:38:15 PM
Citaat van: OlivierV op 05 oktober 2018, 00:04:23 AM
... op het krapste een straal van slechts 40cm, te nipt ...
Lijkt met toch geen onoverkomelijk probleem bij schaduwsporen en treinen die, vermoed ik, niet aan tgv-snelheid het diorama gaan passeren?
Paul
Die krapte is vooral door de maximale afmetingen van het baantje. Normaal ga ik nooit lager dan 45cm in uitzonderingen, maar liefst niet onder de 48cm.
Dit is ook naar 2 doodlopende sporen, maar aagezien ik me daar ook op wil vermaken tijdens de expo moet ik wel he. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

och, meeste materieel rammelt daar wel doorheen hoor... als t maar enigszins vlak ligt en er geen rare knikken in zitten. Op je foto's zie ik voornamelijk tweeassers, korte draaistelrijtuigen en fleischmann-stoomlocs, allemaal geen spul om je veel zorgen over te maken.

G8

mooi werk  8)  deze kom ik zeker eens bekijken in Leuven  ;)

Gerolf

Citaat van: G8 op 05 oktober 2018, 22:03:21 PM
mooi werk  8)  deze kom ik zeker eens bekijken in Leuven  ;)

+1  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Jep...

En ik hou mn biertjes uit zicht ;D ;D

DFS


OlivierV

#192
Bijna klaar genoeg om op de expo te kunnen tonen. (hopelijk kan ik morgen wat meer slapen, de combi 8u werken + 5u modelbouw/minibaantje begint door te wegen  ;D)

Plaatsnamen werden voorzien in decalvorm. Slechts 1 fout zie ik achteraf. Het moesten allemaal drukletters geweest zijn, alsook het witte kadertje ...
Ach dat is voor na de expo!
Alles rijdt overal vlotjes over en door. Morgen alles klaarzetten zodat ik vrijdag vlotjes kan inladen.

Tot op de 9e grote modelspoorexpo

Heel veel persoonlijker kan ik de baan nu niet meer maken. O ja Westmalle, Chimay, LaTrappe, Rochefort, St. Bernardus (abt 12) en Maredsous konden er allicht ook nog ergens op maar dan zou het eerder een dronkenmansbaantje geworden zijn.

Trappistes d'Orval


Morgen nog even de laadste loodjes qua aankleding en dan is het wel af genoeg.
Nog wat figuurtjes schilderen en wat prularia zeg maar.

Weegbrug

De details moeten jullie maar op de expo komen ontdekken.

Dag he.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

gaaf man!
Nog 1 dingetje, voor na de expo wellicht, geef de achtergrond nog een neveltje wit of lichtgrijs uit een spuitbus. Zo zet je er wat mistigheid voor en oogt ie verder weg.

OlivierV

Rustig aan het opruimen, maar daarnet even mijn nieuwste telg van het locomotiefbestand even laten schitteren op wat plaatjes.


NMBS SNCB HLD6102 @ koer


NMBS SNCB HLD 6102


NMBS SNCB HLD6102 @ goederenloods

Dag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan