Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Achtergrond voorlopig gehangen, ik moet die nog verder opspannen hier en daar dus niet teveel naar de vouwen zien.
Dan de verlichting gemonteerd, ik had van elk type 4 stukken strips voorzien van 90 cm (3000K, 4000K en 6000K strips) maar bij het testen heb ik er al de helft terug afgekoppeld. Veel te veel licht, zelfs met 3 strips over de volledige lengte (180 cm) moet ik de verlichting tot minder dan 50 % dimmen anders moet ik een zonnebril opzetten.

Met een arduino, en P9813 modulles kan elke strip apart aangestuurd worden, de arduino bevat ook een functie decoder zodat via de DCC signalen de verlichting kan aangestuurd worden.

nacht  6000K op zeer lage intensiteit
Verlichting test by D Ha, on Flickr

ochtend 4000K , en 3000K op zeer lage intensiteit (meer 4000K dan 3000K)
Verlichting test by D Ha, on Flickr

middag 4000K , en 3000K op midden intensiteit en 6000K op hogere intensiteit
Verlichting test by D Ha, on Flickr

avond 4000K , en 3000K op zeer lage intensiteit  (meer 3000K dan 4000K)
Verlichting test by D Ha, on Flickr

en een filmpje in versneld tempo, wel niet van denderende kwaliteit maar je ziet de overgangen. Ik moet nog wel hier en daar wat aanpassen om de overgang van avond naar nacht zonder flikkeren te maken.
https://www.youtube.com/watch?v=ajlXn8bUIMg

Dirkh

Vervelend werkje bijna klaar, de stroomvoorziening van het baantje in een koffer ingebouwd.
Wegens chinees nieuwjaar mis ik nog enkele onderdelen maar die zullen een van de dagen nog wel aankomen hoop ik.


Powerplant minibaantje by D Ha, on Flickr

Alle uitgangen voorzien van de nodige zekeringen. Nu nog de schakelaars en 220V zekering monteren en de koffer is klaar.

Alle rails liggen ook al maar ik mis nog 3 arduino's om alle wissels te kunnen bedienen en de bezetmeldingen te kunnen uitvoeren. Dus testrijden was tot hiertoe beperkt tot telkens 1 of 2 modules.

Alle modules werken apart perfect. Nu maar hopen dat alles blijft werken als alle modules tegelijk zijn aangesloten.

Ondertussen ook nog eens wat kosten gedaan en geïnvesteerd in een airbrush set
https://nl.vidaxl.be/e/8718475843924/vidaxl-airbrush-compressor-set-met-3-spuitpistolen
Wel niet hoogste kwaliteit maar voor de eerste stappen met een airbrush wal voldoende denk ik.

Morgen na mijn 2 maandelijks uitstapje naar het Uz, langs artobi passeren om nog wat airbrush cleaner en wat andere spullen te  halen en dan kan ik dit weekeinde eens gaan experimenteren met de airbrush.
Benieuwd wat dat gaat geven.

Geert

Dirk,

Dat ziet er netjes uit.

Ik kijk er naar uit, om je baantje te bewonderen...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

sdz1976

Citaat van: Geert op 20 februari 2018, 17:46:07 PM
Dirk,

Dat ziet er netjes uit.

Ik kijk er naar uit, om je baantje te bewonderen...


Geert

+1


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Citaat van: sdz1976 op 20 februari 2018, 20:00:47 PM
Citaat van: Geert op 20 februari 2018, 17:46:07 PM
Dirk,

Dat ziet er netjes uit.

Ik kijk er naar uit, om je baantje te bewonderen...


Geert

+1


Grtz,

Samuel.

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Citaat van: Dirkh op 20 februari 2018, 16:35:39 PM
Vervelend werkje bijna klaar, de stroomvoorziening van het baantje in een koffer ingebouwd.
Wegens chinees nieuwjaar mis ik nog enkele onderdelen maar die zullen een van de dagen nog wel aankomen hoop ik.


Powerplant minibaantje by D Ha, on Flickr

Alle uitgangen voorzien van de nodige zekeringen. Nu nog de schakelaars en 220V zekering monteren en de koffer is klaar.

Alle modules werken apart perfect. Nu maar hopen dat alles blijft werken als alle modules tegelijk zijn aangesloten.


Dirk, je bent een krak!

Kautenbach

Dit zijn de nuttige bezigheden, hier ga je op alle expo's,  en hopelijk worden et er veel, ;D ;) , plezier van hebben

Dirkh

Leek me gemakkelijk om alles in te bouwen. Vandaag zijn de schakelaars aangekomen en kan ik de koffer verder afwerken. Nu nog wachten op de arduino's maar nog werk genoeg om me enkele dagen bezig te houden. Nog 6 kabels maken voor de stroomvoorziening naar de modules, nog wat ethernet kabels maken om de S88-N bus tussen de modules te verbinden. Nog een tafeltje maken om aan de opstelling te hangen waar de tablet-pc (was een aanbieding bij krefel in de solden) voor de bediening op komt te hangen.

Maar niet te veel verwachten. Het is tenslotte mijn eerste baantje, en wat ik tot hiertoe al gezien heb van de andere deelnemers gaat er veel concurrentie zijn. Maar mijn moto blijft, deelnemen is belangrijker dan winnen.

Hopelijk gaat het testrijden vlot en kan ik snel aan het bouwen van al die huisjes en landschap beginnen.

Kautenbach

Zet je alle modules rechtstreeks vanuit je koffer onder stroom, of maak je  een ringleiding ?

Dirkh

Elke module heeft aparte stroomvoorziening.
Ik heb de koffer zo gemaakt dat ik er nog eventueel 6 extra modules kan op aansluiten. Enkel moet ik dan de grote 12 v voeding kantelen om een extra voeding bij te plaatsen voor de verlichting. Verder is alles voorzien dat ik de kringen kan opsplitsen om telkens een extra voeding te voorzien. Ook een extra booster is mogelijk die komt dan op de andere gemonteerd. Maar voorlopig kom ik toe met 1 booster er kunnen maar max 3 treinen tegelijk rijden en meestal maar eentje of twee.

Kautenbach

Zo doe ik het ook idd, maaruh, hoezo maximaal 3 treinen gelijktijdig op 1 booster?, Is toch  Roco?

Dirkh

Die booster kan er meer aan maar het sporenplan laat maar 3 rijdende treinen tegelijk toe. Ik denk dat die booster er wel een stuk of 6 of 7 aan kan.

Pierre

Het ziet er allemaal keurig uit man. Netjes zo allemaal bij elkaar in een koffer. ;)
Groet Pierre.