La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

59erke

Ik denk dat die vetsporen en andere dingen op de baan in N niet echt gaan opvallen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Even aan een winkelpandje bezig geweest. Buitenkant bijna klaar maar nu eerst nog wat winkelinrichting maken. Even al de onderdelen los tegen elkaar gezet om te passen.


20180326_161816 by D Ha, on Flickr

DFS


Pierre

Groet Pierre.


Gerolf

Citaat van: Dirkh op 26 maart 2018, 16:24:37 PMbijna klaar maar nu eerst nog wat winkelinrichting maken.

hier is iemand geprikkeld door een ander draadje op ons forum  8)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Het wordt alvast gegarandeerd mooi. Eigenlijk zijn de macrofoto's op het forum voor N minstens even interessant als de algemene indruk die het eindresultaat zal geven. Want dan mogen/kunnen we er met onze neus niet meer opliggen.

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 27 maart 2018, 00:20:44 AM
Het wordt alvast gegarandeerd mooi. Eigenlijk zijn de macrofoto's op het forum voor N minstens even interessant als de algemene indruk die het eindresultaat zal geven. Want dan mogen/kunnen we er met onze neus niet meer opliggen.

Zal wel niet veel schelen, winkeltje staat op 30 cm van de rand en op ooghoogte (als je zelf niet te groot bent natuurlijk)

Citaat van: Gerolf op 27 maart 2018, 00:00:23 AMé
Citaat van: Dirkh op 26 maart 2018, 16:24:37 PMbijna klaar maar nu eerst nog wat winkelinrichting maken.
hier is iemand geprikkeld door een ander draadje op ons forum  8)  ;D

Was dat al wel langer van plan omdat je recht in de winkel kijkt op de baan, maar ja geeft extra motivatie om die inrichting te maken.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 26 maart 2018, 16:24:37 PM
Even aan een winkelpandje bezig geweest. ...

Ziet er alweer super uit, Dirk !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Buitengewoon knap gemaakt...
En ik verheug me zeer op de inrichting van die winkel. Op deze schaal wordt dat een bijzondere ervaring.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Dirkh

Een eerste deel van de inrichting is klaar, er is nog geen verlichting dus de beelden zijn niet zo duidelijk en ik zal de winkel wat hoger moeten zetten om het interieur te kunnen fotograferen.
De kassa staat er al met wat prullen op de toog en de rekken aan de muren zijn voorzien van de nodige potjes en ander spul.
Het wordt een winkeltje met faience prullen zoals er veel te vinden zijn in moustiers-saint-marie.


2018-03-27_04-02-15 by D Ha, on Flickr


2018-03-27_04-01-48 by D Ha, on Flickr

Alles zit nog los in elkaar dus niet letten op de kromme vloer , komt wel in orde.
Maar met die bronchitis die maar niet over wil gaan is het niet gemakkelijk, al enkele spullen verloren door een hoestbui, een deel terug gevonden in het klavier van de pc. ;D

Nu nog een tafeltje in het midden met wat prullen erop en verlichting voorzien.

modelbaanHO

En dat allemaal in N-schaal, chapeau
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Cord

Inderdaad, als je dit draadje doorbladert dan vergeet je al snel dat het 1:160 is en dat is bijna een keer zo klein als H0. Ik heb vaak genoeg al moeite met 1:87.  :o
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

mahtoska1

 Ik ben onder de indruk. Mooi gemaakt.

Dirkh

Verlichting aangebracht en wat ramen en luiken geplaatst.


Winkelpand by D Ha, on Flickr


Winkelpand by D Ha, on Flickr

Ziet er weer afschuwelijk uit met de macro foto's.

En ter referentie het voorbeeld winkeltje


sdz1976

De sfeer heb je in elk geval al te pakken  8) 8)

grtz,

Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1