Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

BC911

Ziet er heel fragiel uit  :o. Succes nog met de productie. Petje af voor je geduld.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Kautenbach


Floris

Tja, hier loop je gewoon te hard tegen de limiet van het materiaal aan... etsen zou hier beter gaan, maar ja of je daar zin in hebt....
zou het helpen om de snijlijnen wat door te trekken, dat het materiaal in de gaten er makkelijk in een paar stukjes uit te halen is in plaats van als één geheel? misschien verkleint dat de kans op breuk... Of een kadertje om het onderdeel laten staan, zodat de losse pootjes wat steun krijgen en de boel minder vervormt bij het openmaken van de gaten

mahtoska1

Hey Dirk,

Ik denk toch dat je aan de limiet bent gekomen van de snijplotter.
Dunner dan 0.5mm ga ik meestal niet.

Ik ben echt benieuwd naar je resultaat.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 14 november 2017, 15:54:06 PM
... 50 % directe uitval door breuken bij het losmaken van de snijmat, en dan de andere 50% niet helemaal volgens de kwaliteits-normen ...

Oei, dat ziet er minder goed uit !
Toch goed dat je toont dat het niet altijd een succesverhaal is.
Dan komen we met de voetjes terug op de grond.
Elke techniek heeft zijn limieten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Voeten terug op de grond  ;) en na een gezonde wandeling, 10 sigaretten , 15 tassen koffie er terug tegenaan.
Tekening wat aangepast en op hoop van zegen terug begonnen, iets dikkere stijlen en nu lukt het wel. We zitten nu op 0.3 en 0.4 mm. Bovenste hekje was het enige dat gisteren was gelukt met stijlen van 0.25 mm De onderste zijn van de serie productie met de nieuwe maten. Best te doen dus die gaan gebruikt worden.

Ook kleinere scharnieren op de luiken gezet (0.2 x 0.3 x 3.5 mm) ziet er ook weeral beter uit.


2017-11-15_04-12-04 by D Ha, on Flickr

En nu maar wat schilderen zekers.

marc goovaerts

Citaat van: Dirkh op 15 november 2017, 16:24:46 PM
na een gezonde wandeling, 10 sigaretten , 15 tassen koffie er terug tegenaan.
Al goed dat de machine het recht snijd ipv een bibberende hand na zo'n dieet !  ;D

BC911

Wat 0,1mm al niet van verschil geeft. Je ziet het verschil wel qua dikte, maar het ziet er ook een stuk steviger/rechter uit dan de vorige versie. Benieuwd naar de foto in het raam. Welk materiaal heb je hier eigenlijk voor gebruikt?
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Ik gebruik hiervoor synaps  xm230 van Agfa.die is 0.2 mm dik dus 3.2 cm omgerekend. De xm153 is te dun slechts 0.1mm die gebruik ik meer voor stukjes die ergens opkomen als decoratie of voor de stoeltjes bv.
Steviger dan plastic card en kan tegen een stootje.

BC911

Ok, bedankt voor de details. Als het zo op een snijmat ligt is het soms moeilijk uit te maken hoe stevig het is en dus uit welk materiaal het gemaakt is.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Trouwens Bert had ik zo geen stukje meegeven laatst?
Dacht dat 0.2 en 0.1 een stuk had afgesneden en meegeven of was dat enkel een stuk forex.

Dirkh

Vandaag nog een beetje kunnen verder doen. De verlichting verder aangebracht en de luiken en balustrades geplaatst.


2017-11-19_05-10-58 by D Ha, on Flickr


2017-11-19_05-02-59 by D Ha, on Flickr


20171119_165619 by D Ha, on Flickr

Nog een dakje en wat kleine prutsen en het eerste huis is klaar. Oef nog een 10 te gaan.

Steam.N

Ziet er super goed uit, Dirk.
Die ballustrades zien er perfect uit  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Heel erg fraai Dirk
Klasse!

grt Piet.

sdz1976

Smul, smulsmul  8) 8)


We wanen ons al direct in het zuiden zie :)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1