Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

La douce France II

Gestart door Dirkh, 25 mei 2017, 15:09:19 PM

Dirkh

Volgende versie van de luifel :

deze keer met styreen van 0.25 mm dikte, leien gegraveerd en al een eerste kleurtje erop.
En hopelijk is de foto deze keer zichtbaar, ik zal eens een fickr account moeten gaan aanmaken denk ik.


Steam.N

Deze keer zou het wel eens kunnen goed komen, Dirk  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

De foto is zichtbaar en het geeft veel beter !

Dirkh

Phhhhh, wat een gepruts al die vierkantjes schilderen. Het is een beetje gelukt en ziet er vele beter uit nu denk ik.
Hier en daar nog wat kleine foutjes maar die blijven. Je kunt bezig blijven.
Op naar de volgende verdieping, raampjes maken, luiken maken enz..


Firewolf

Is inderdaad beter. Past nu beter bij het geheel dan de vorige luifel.

Evergreen heeft trouwens ook platen met vierkante tegels. Dan hoef je de leien niet te graveren. Zijn wel 1 mm dik.

mahtoska1

Dit is inderdaad beter. En die kleine foutjes maken het realistisch.

Dirkh

Die evergreens platen zijn wel veel te dik de luifel is nu gemaakt van styreen van 0.25 mm. 1mm zou veel te dik zijn en zo werkt het ook.
De ramen zijn ondertussen uitgesneden en hebben een verflaagje gekregen. Nu nog alle luiken tekenen in 2 a 3 lagen en dan kunnen we terug beginnen te prutsen om alles in elkaar te puzzelen.

philippe_007


Pierre

Groet Pierre.


sdz1976

Echt zeer geslaagd Dirk  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirkh

#160
Ramen en luiken zijn klaar, enkel de luiken nog een laagje verf geven. Dus even testopstelling om te kijken of het een beetje redelijk is (ligt allemaal nog los en scheef): Voor de lol er eens een latje naast gelegd :)


loebaske

Ge zijt toch aan de pilletjes Dirk  ;)

Steam.N

Mooi, Dirk.
Je hebt dat snijplotten serieus onder de knie, man !!!  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Mercie  voor de complimenten maar persoonlijk vindt ik die scharnieren op de bovenste luiken nog iets te grof.
Ga die proberen te verkleinen tot 0.3 op 0.1 nu zijn ze 0.5 op 0.25 dik.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 13 november 2017, 16:55:28 PM
... die scharnieren op de bovenste luiken ... proberen te verkleinen tot 0.3 op 0.1 nu zijn ze 0.5 op 0.25 dik.

Kun je gemakkelijk snijden uit Evergreen profieltjes  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }